Gå til innhold

Hvilken utdanning er mest/minst turn-on?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mest turn-on jobb en kvinne kan ha: Fransklærer! (Institutrice, professeuse mmmmm)

Velstelt, soignert, velkledd, litt artistique, men streng på grammatikken......

O-la-la.

Mademoiselle, fessez-moi, je vous en prie !

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok en mannegreie; men jeg bryr meg ikke om damas utdannelse.

Anonymkode: 4a1a5...4bd

Ikke en gang om hun har studert kjønns-studier ? 

Anonymkode: a1f48...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, VoodooChild skrev:

Er ikke rart at folk er singel hvis de har spesielle typer utdanning som et "krav" til motparten. Er helt for at man skal ha visse krav (har da det selv), men i alle dager.. "å, du var innmari kjekk, omsorgsfull, snill og vi har sinnsykt bra kjemi både i og utenfor senga, men sorry, du er jo kun uttdannet som murer, så da kan vi dessverre ikke være sammen"

Er ikke snakk om "krav" her, vel. Visse utdanninger/yrker kan da plusse litt ekstra på sex appealen hos noen man allerede har fått sansen for? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest turn-on: tung teknisk utdanning, eller at han har utmerket seg innen feltet eller på annet vis jobbet seg opp (her tenker jeg også på byggarbeideren/rørleggeren/whatnot som starter eget selskap eller andre former for klatring). Ph.D. trekker opp :) 

Minst turn-on: Mangel på utdanning og interesse, et år med engelsk, kinesisk, sosiologi... de som har fulgt strømmen og uentusiastisk endt opp i en kjedelig jobb.. egentlig er det samme om du er advokat, sykepleier eller søppeltømmer. Ingenting er så turn-off som mangel på driv, gnist, interesse og ikke minst - evne til å ta i et tak.

Anonymkode: 8c140...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest turn-on: tung teknisk utdanning, eller at han har utmerket seg innen feltet eller på annet vis jobbet seg opp (her tenker jeg også på byggarbeideren/rørleggeren/whatnot som starter eget selskap eller andre former for klatring). Ph.D. trekker opp :) 

Minst turn-on: Mangel på utdanning og interesse, et år med engelsk, kinesisk, sosiologi... de som har fulgt strømmen og uentusiastisk endt opp i en kjedelig jobb.. egentlig er det samme om du er advokat, sykepleier eller søppeltømmer. Ingenting er så turn-off som mangel på driv, gnist, interesse og ikke minst - evne til å ta i et tak.

Anonymkode: 8c140...fca

Lol 😁

Er det noe de virkelig gjør i disse yrkene så er det evne til å ta i et tak. Hva trodde du de drev på med? 

Anonymkode: eb7fc...484

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol 😁

Er det noe de virkelig gjør i disse yrkene så er det evne til å ta i et tak. Hva trodde du de drev på med? 

Anonymkode: eb7fc...484

Jeg skrev kanskje litt uklart. Poenget mitt var å liste opp tre ulike yrker mtp utdannelse (og krav til å komme inn på utdannelsen..) og si at det viktigste var dette med litt driv. Man har ikke automatisk evne til å ta i et tak selv om man er sykepleier eller søppeltømmer, men de som blir værende i bransjen har nok ofte det.

Anonymkode: 8c140...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Ønsker ikke leger og sivilingeniører. Synes de er alt for høye på seg pga utanningen. 

Jeg kjenner leger og sivilingeniører som IKKE er høye på seg selv. Slutt å skjære alle under samme kam :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jeg kjenner leger og sivilingeniører som IKKE er høye på seg selv. Slutt å skjære alle under samme kam :) 

Forstår jo at det finnes  leger og sivilingeniører som ikke er høye på seg selv, men det er ganske generelt fenomen. Samme med nedlatende holdninger mot utdanninger de synes er for enkle eller tullete.  Men ja du har selvsagt rett i at man ikke bør generalisere folk på bakgrunn av utdanning. 

 PS: Husk at det heter over samme kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev kanskje litt uklart. Poenget mitt var å liste opp tre ulike yrker mtp utdannelse (og krav til å komme inn på utdannelsen..) og si at det viktigste var dette med litt driv. Man har ikke automatisk evne til å ta i et tak selv om man er sykepleier eller søppeltømmer, men de som blir værende i bransjen har nok ofte det.

Anonymkode: 8c140...fca

Ville tro det,  da handler det også om driv, gnist og interesse for å nevne noe. 

Og begge yrkene er også viktig for samfunnet 

Anonymkode: eb7fc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 14.26, Nøste~ skrev:

Jeg er ikke slakter. Denne tråden handler heller ikke om hva slags utdannelse jeg har, selv om dere prøver dere på det.

Hvorfor ødelegger du en hel tråd?

Anonymkode: d2cce...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Forstår jo at det finnes  leger og sivilingeniører som ikke er høye på seg selv, men det er ganske generelt fenomen. Samme med nedlatende holdninger mot utdanninger de synes er for enkle eller tullete.  Men ja du har selvsagt rett i at man ikke bør generalisere folk på bakgrunn av utdanning. 

 PS: Husk at det heter over samme kam.

http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/a-skjare-alle-over-en-kam/

Det er ikke noen bestemt form for uttrykket som er "riktig", men om man skal være nøye på det, så heter det tross alt "over én kam". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten (homsegutt) var jeg under lange bilturer på Vestlandet ekstremt betatt av de unge (blonde, kjekke, myndige) guttene som hadde sommerjobb med å dirigere trafikken og selge billetter på ferjer over fjordene i Sommer-Norge!

Ferjematrosvikar mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Trist at de forsvinner nå som alt blir lagt i tunnel.....

Endret av Hurepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ødelegger du en hel tråd?

Anonymkode: d2cce...f07

Det var ikke meg, men AB-folk som absolutt måtte krangle om min og andres egne preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...