Gå til innhold

Snart arbeidsledig,hva vil skje videre nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt om dagpenger for første gang i mitt liv,etter å ha mistet jobben.

Hva vil skje videre nå? Det står jo ingenting konkret på NAV sin hjemmeside. Vil jeg bli innkalt til noe møte og jobbsøkerkurs eller andre kurs? Kan jeg få utdanningsrelevante kurs via NAV?

Anonymkode: 46507...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble innkalt til fellesmøte etter ca 1/2 år, om hva NAV forventer av dagpengemottakere, og litt jobbtips. Om du vil ha kurs, bør du stikke innom NAV og spørre etter det. Ellers må du bare søke, søke og søke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil skje videre nå? Det står jo ingenting konkret på NAV sin hjemmeside. Vil jeg bli innkalt til noe møte og jobbsøkerkurs eller andre kurs? Kan jeg få utdanningsrelevante kurs via NAV?

 

Jepp, du kan ta kurs via nav. De betaler gjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt om dagpenger for første gang i mitt liv,etter å ha mistet jobben.

Hva vil skje videre nå? Det står jo ingenting konkret på NAV sin hjemmeside. Vil jeg bli innkalt til noe møte og jobbsøkerkurs eller andre kurs? Kan jeg få utdanningsrelevante kurs via NAV?

Anonymkode: 46507...b44

Både og. Min erfaring er dessverre at disse kursene ikke gis til de som ønsker dem, men heller til dem som trenger en pisk for å stå opp om morgenen. Jeg klarte omsider å mase meg til en plass på kurs, og oppdaget at de fleste andre deltakerne hadde blitt tvunget, og at de overhodet ikke var motivert. Samme erfaring hørte jeg andre hadde hatt fra andre kurs, så det var ikke et engangstilfelle.

Det er mulig at akkurat det navkontoret hadde laget sine egne retningslinjer når det gjaldt å tildele kurs og at det ikke gjelder alle. Det var ikke så mye som hang på greip på akkurat det kontoret; de var blant annet dyktige til å rote bort papirer.

Så mitt råd er at du kan forsøke, men ha ikke høye forventninger.

Anonymkode: 89dec...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både og. Min erfaring er dessverre at disse kursene ikke gis til de som ønsker dem, men heller til dem som trenger en pisk for å stå opp om morgenen. Jeg klarte omsider å mase meg til en plass på kurs, og oppdaget at de fleste andre deltakerne hadde blitt tvunget, og at de overhodet ikke var motivert. Samme erfaring hørte jeg andre hadde hatt fra andre kurs, så det var ikke et engangstilfelle.

Det er mulig at akkurat det navkontoret hadde laget sine egne retningslinjer når det gjaldt å tildele kurs og at det ikke gjelder alle. Det var ikke så mye som hang på greip på akkurat det kontoret; de var blant annet dyktige til å rote bort papirer.

Så mitt råd er at du kan forsøke, men ha ikke høye forventninger.

Anonymkode: 89dec...769

Jeg er ikke TS, men er i samme situasjon. Hva slags kurs er dette?

Gikk kort på dagpenger i fjor, men fikk heldigvis jobb etter noen uker. Mitt inntrykk er at NAV ikke bistår noe, med mindre du selv ber om det.

Anonymkode: 251eb...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du møter opp og har en grunn til hvorfor det er vanskelig for deg å finne jobb og spør pent så får du sikkert kursplass😊. 

På arbeidssøkerkurs et jeg var på var de fleste motiverte til å finne jobb var 5 som ikke var motivert. To av de sluttet med en gang. En fikk jobb gjennom familiemedlem og resten er fortsatt søkere etter ett år. 

Anonymkode: 41223...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...