Gå til innhold

Hva syns du om å la barneskoleelever dra på kjøpesenteret med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nope! Med mindre de skal kjøpe noe?

Takler ikke barn/ungdommer generelt på kjøpesenter, som ikke kan oppføre seg. Her om dagen holdt en gjeng med fjortisjenter på å springe meg ned fordi midt i rulletrappa bestemte de seg for at de skulle ned igjen og presset seg igjennom alle, er som en dyrehage som er sluppet løs. 

Ansatte liker de ikke, for de går inn i butikker og prøver ting uten å kjøpe, og spesielt på sminkebutikker åpner de originalemballasje uten å se de som det står merket "tester" på... 

Kunder generelt liker de ikke, fordi de står i veien foran innganger, rulletrapper, whatnot og tror de eier hele plassen. Nesten gang en fjortis springer mot meg på et senter og knuffer meg så sparker jeg de... drittlei.

 

 

Anonymkode: 0ebab...342

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope! Med mindre de skal kjøpe noe?

Takler ikke barn/ungdommer generelt på kjøpesenter, som ikke kan oppføre seg. Her om dagen holdt en gjeng med fjortisjenter på å springe meg ned fordi midt i rulletrappa bestemte de seg for at de skulle ned igjen og presset seg igjennom alle, er som en dyrehage som er sluppet løs. 

Ansatte liker de ikke, for de går inn i butikker og prøver ting uten å kjøpe, og spesielt på sminkebutikker åpner de originalemballasje uten å se de som det står merket "tester" på... 

Kunder generelt liker de ikke, fordi de står i veien foran innganger, rulletrapper, whatnot og tror de eier hele plassen. Nesten gang en fjortis springer mot meg på et senter og knuffer meg så sparker jeg de... drittlei.

 

 

Anonymkode: 0ebab...342

Enig. Det er ikke bare de butikkansatte som er lei. Vaktene er også lei dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal noe spesielt, så ok fra den alderen. Da tenker jeg på å kjøpe seg en genser de trenger, en bursdagsgave eller lignende. Eller som noen har nevt over her; være med en venninne som skal handle noe, for den sosiale delen.

Men å dra på ett senter bare for å "henge" synes jeg er en uting. Ikke minst hvis ungene har med seg penger hele tiden. Tenker at det er veldig lett å bruke penger på "tull" som godteri, bakerivarer, enda en maskara osv; i stedet for å lære seg å spare og heller bruke penger på det man faktisk trenger, eller noe man har hatt veldig lyst på lenge :)

For meg handler det både om den økonomiske biten, men og at de kan "finne på ting" (åpne sminken de kikker på, prøve x antall klesplagg uten å rydde etter seg, i verste fall naske..) fordi det strengt tatt ikke er så mye å gjøre på ett senter hvis man bare skal henge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? 

Mye bedre barna møtes på folksomme områder enn på øde fotballbaner ol. Der blir nemlig lettere "bytte" for personer med uærlige hensikter. Det samme gjelder på nettet, vet du hvem og hva sønnen din prater med der, kanskje? 

Nylig ble en mann pågrepet etter å ha planlagt et treff med en ung jente på et hotellrom. Avtalen var gjort via nettet. Synes ts tenker lite gjennom forholdene før hun tar sin avgjørelse. Veloppdragne barn går da vel heller ikke i veien for ansatte og handlende på et kjøpesenter? 

Anonymkode: 4a0c1...5d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet? 

Mye bedre barna møtes på folksomme områder enn på øde fotballbaner ol. Der blir nemlig lettere "bytte" for personer med uærlige hensikter. Det samme gjelder på nettet, vet du hvem og hva sønnen din prater med der, kanskje? 

Nylig ble en mann pågrepet etter å ha planlagt et treff med en ung jente på et hotellrom. Avtalen var gjort via nettet. Synes ts tenker lite gjennom forholdene før hun tar sin avgjørelse. Veloppdragne barn går da vel heller ikke i veien for ansatte og handlende på et kjøpesenter? 

Anonymkode: 4a0c1...5d2

Enig i dette. Jeg hang ikke akkurat selv på senter på barneskolen, men gjorde det mye på ungdomsskolen. Vi hadde faktisk ikke så mye annet å finne på. For unge til å kjøre bil, for gamle til å sitte på rommet. Å henge på senteret var tryggere enn mye annet, ihvertfall i min by. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...