Gå til innhold

Hvorfor har kvinner/jenter så mye bedre holdninger enn gutter/menn i dag?


Gjest Jonasmann

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
3 timer siden, WubWub skrev:

Fremdeles noen som skal komme påstå at argumentene mine i første innlegg var personlige meninger og "vrøvl" til tross for at de er hentet fra hundrevis av artikler og studier jeg har lest? Uansett; ikke bare tjener kvinnelige ledere mer penger for en bedrift men de er også mer effektive arbeidere. Nå har uansett TS fått svar på sine spørsmål som han stilte i HI ;

Det er fordi du leser samme studier om igjen og om igjen. Jeg har ingen tro på noe av det du skriver. Har selv faktisk en mastergrad og har en viss kjennskap til kildekritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jonasmann
1 time siden, Mari Y skrev:

Tja. Har de egentlig det? 

Eller kanskje det forventes mer av jenter enn gutter.

Alt i alt, har jeg opplevd at jenter eller kvinner ikke alltid er så tollerante, de heller. 

Dette tror jeg og, at foreldre og lærere dessverre forventer mer av jenter enn gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 19.13, herzeleid skrev:

Litt vanskelig å si om dette egentlig stemmer. Vi ser i dag at menn jobber mer, har mye lavere sykefravær og bidrar veldig mye mer økonomisk enn kvinner. Hvorvidt det gjenspeiler nevnte holdninger eller ikke vet jeg ikke, men mye av det trådstarter peker på virker å være "flink pike" kvaliteter, og det tror jeg egentlig ikke er noe nytt. 

Så stemmer det nok at kvinner har andre holdninger med tanke på det å si ting som ikke er politisk korrekt, innvandring osv. men hvorvidt det er bedre eller dårlige holdninger får hver enkelt gjøre seg opp en mening om selv. 

This!

Hva er "bedre holdninger"? :vetikke: Tror dette må sees i konteksten vi lever i nå, ønske om konformitet, likestilling, lavt konfliktnivå og annet tøys. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...