Gå til innhold

Hvorfor har kvinner/jenter så mye bedre holdninger enn gutter/menn i dag?


Gjest Jonasmann

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann

Jeg er ingen white knight eller merkelig skrue som forguder alle kvinner. Men dette har jeg lurt på. Hvorfor har egentlig kvinner/jenter i gjennomsnitt så mye bedre holdninger (eksempelvis det å arbeide hardt på skolen, holde orden i livet, være sosial) i forhold til gutter/menn i dag. Før var det ikke slik. Hva endret seg?

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan var kvinner før, da? Og hvordan var menn?

 

At du ikke er en whit knight vet vi.

Anonymkode: d18ea...039

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var kvinner før, da? Og hvordan var menn?

 

At du ikke er en whit knight vet vi.

Anonymkode: d18ea...039

Alle menn var i arbeid, de tok ansvar, tok vare på de rundt seg. Ikke absolutt alle, men opp mot 95%. Kvinner før var selvsagt veldig ansvarlige de og, men kanskje ikke like ansvarlige som menn flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer disiplin, mer empati, bedre impulskontroll og selvregulering, modnes raskere og av den grunn har de bedre forståelse for konsekvens og viktigheten av utdannelse, i snitt høyere IQ, bedre oppdragelse enn gutta som får herje som de vil, større behov for sosiale nettverk og andres velferd (mer omsorg) - derfor ser vi ifølge studier at kvinnelige ledere skaper bedre psykososialt arbeidsklima på jobben, flinkere til å prate om følelser, mindre vilje til å ta risiko enn gutta som lever i testo tåka. Osv osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
Akkurat nå, WubWub skrev:

Mer disiplin, mer empati, bedre impulskontroll og selvregulering, modnes raskere og av den grunn har de bedre forståelse for konsekvens og viktigheten av utdannelse, i snitt høyere IQ, bedre oppdragelse enn gutta som får herje som de vil, større behov for sosiale nettverk og andres velferd (mer omsorg) - derfor ser vi ifølge studier at kvinnelige ledere skaper bedre psykososialt arbeidsklima på jobben, flinkere til å prate om følelser, mindre vilje til å ta risiko enn gutta som lever i testo tåka. Osv osv. 

Og der er du med det overdrevne vrøvlet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk, utifra mennene jeg kjenner, er at det er et slags underliggende konkurranseinstinkt i mange menn. Det er om å gjøre å ligge litt foran - og gjør du ikke det, så er det liksom ikke vits overhodet. 

Slik har det kanskje alltid vært, og det har alltid vært flere menn på topp og flere på bunn (med kvinner imellom). Nå som flere jenter drar fra, så er det flere som sier "fuck it", og sjekker ut fullstendig. 

Anonymkode: 81aac...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jonasmann skrev:

Og der er du med det overdrevne vrøvlet ditt.

Nei - alle påstandene er hentet rett fra omfattende forskningsarbeid og studier. Det jeg bringer på banen er reelle og konkrete udiskutable faktum.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk, utifra mennene jeg kjenner, er at det er et slags underliggende konkurranseinstinkt i mange menn. Det er om å gjøre å ligge litt foran - og gjør du ikke det, så er det liksom ikke vits overhodet. 

Slik har det kanskje alltid vært, og det har alltid vært flere menn på topp og flere på bunn (med kvinner imellom). Nå som flere jenter drar fra, så er det flere som sier "fuck it", og sjekker ut fullstendig. 

Anonymkode: 81aac...3ef

En kan begynne å lure. Det er i alle fall en fryktelig selvdestruktiv tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke helt

Kvinner blir oftere sykemeldt og det er flere kvinner på trygd enn menn.

Kvinner er oftere avhengig av en mann og klarer seg ikke like bra alene.

Anonymkode: 2d3a1...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er oftere avhengig av en mann og klarer seg ikke like bra alene.

Anonymkode: 2d3a1...31a

Det inntrykket har jeg også. Kvinner er desperate etter kjæreste, etter noen, bare noen, så de slipper å være alene med tankene sine. Menn klarer langt bedre å være selvstendige og uavhengige.

Anonymkode: 957d6...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nesten bare venner som har tatt eller tar høyere utdanning så jeg kan ikke snakke for alle mennene uten utdanning, men de mennene jeg omgås er i alle fall veldig pliktoppfyllende og flinke gutter. 

Anonymkode: a7a32...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det inntrykket har jeg også. Kvinner er desperate etter kjæreste, etter noen, bare noen, så de slipper å være alene med tankene sine. Menn klarer langt bedre å være selvstendige og uavhengige.

Anonymkode: 957d6...fcc

Hva er grunnen til at du føler det du gjør? Altså, det må være en grunn siden det ikke er hold i det du sier. 

Anonymkode: a7a32...b4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du føler det du gjør? Altså, det må være en grunn siden det ikke er hold i det du sier. 

Anonymkode: a7a32...b4e

At kvinner er de som stadig gnåler om å finne seg noen, at kvinner ikke klarer seg alene, at kvinner alltid drømmer om prinsen på hvit hest, osv. Du hører ikke menn prate om savnet etter noen i sitt liv, gnåle om hvor forferdelig det er å være singel, du hører ikke menn ha planer om hvor de skal gifte seg, i hvilke klær, hvordan seremonien skal være, osv. Kvinner, derimot, drømmer om dette helt fra barnsben av. Så jo, det er veldig godt hold i det jeg sier.

Anonymkode: 957d6...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner er de som stadig gnåler om å finne seg noen, at kvinner ikke klarer seg alene, at kvinner alltid drømmer om prinsen på hvit hest, osv. Du hører ikke menn prate om savnet etter noen i sitt liv, gnåle om hvor forferdelig det er å være singel, du hører ikke menn ha planer om hvor de skal gifte seg, i hvilke klær, hvordan seremonien skal være, osv. Kvinner, derimot, drømmer om dette helt fra barnsben av. Så jo, det er veldig godt hold i det jeg sier.

Anonymkode: 957d6...fcc

Jeg hører ikke kvinner gnåle om hvor forferdelig det er å være singel jeg. Jeg stortrives med å være singel som veldig mange andre. Jeg lurer fortsatt på hvorfor du ubegrunnet er så sint på kvinner? Det virker som om at du tror kvinner er en og samme person? 

Anonymkode: a7a32...b4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører ikke kvinner gnåle om hvor forferdelig det er å være singel jeg. Jeg stortrives med å være singel som veldig mange andre. Jeg lurer fortsatt på hvorfor du ubegrunnet er så sint på kvinner? Det virker som om at du tror kvinner er en og samme person? 

Anonymkode: a7a32...b4e

Da er du unntaket. Jeg er da ikke sur bare fordi jeg forteller fakta. Hvorfor synes du fakta er så ille?

Anonymkode: 957d6...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Kvinner gjør som de blir fortalt. De blir fortalt at de må ta skolen seriøst, de må ha alt på stell, de må være sosiale. Har du ikke lest alle artiklene om norsk ungdom som stresser seg syke? Majoriteten er jenter.  

Menn gjør hva faen de vil. Det er jo f.eks en grunn til at man bryter ned rekruttene i militæret for så å bygge de opp til soldater. Kan ikke ha en haug med menn som gjør hva faen de vil. De må følge ordre.  

Man kan jo spørre hvorfor menn ikke gidder å ha bedre holdninger? Det er nok et resultat av et slappere samfunn. Samfunnet er rett og slett ikke strengt nok til at menn føler seg presset slik som kvinner gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det inntrykket har jeg også. Kvinner er desperate etter kjæreste, etter noen, bare noen, så de slipper å være alene med tankene sine. Menn klarer langt bedre å være selvstendige og uavhengige.

Anonymkode: 957d6...fcc

Jasså sier du det? Og likevel ser man stadig her inne at noen menn sutrer i vei om hvor grusomt selektive og utseendefiksert damer er og hvor vanskelig det er å få seg dame. Norske damer får jo kjeft så det holder av en del menn her inne, nettopp fordi de trives med å være alene og ikke biter på hvert eneste sjekketriks fra desperate menn.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner er de som stadig gnåler om å finne seg noen, at kvinner ikke klarer seg alene, at kvinner alltid drømmer om prinsen på hvit hest, osv. Du hører ikke menn prate om savnet etter noen i sitt liv, gnåle om hvor forferdelig det er å være singel, du hører ikke menn ha planer om hvor de skal gifte seg, i hvilke klær, hvordan seremonien skal være, osv. Kvinner, derimot, drømmer om dette helt fra barnsben av. Så jo, det er veldig godt hold i det jeg sier.

Anonymkode: 957d6...fcc

Nope, tvert i mot er det mye gnåling fra menn om kresne, single damer, og enda flere single damer som trives mer enn godt nok med å være alene. Det der med å planlegge bryllup fra man er små er en gammeldags greie som du nok har plukket opp i fra film, og da gamle filmer.
Og selv om du er ungkar og trives med det, så finnes det mange menn som er nok i glad i damer til at de gjerne vil ha en å være sammen med, og prater om det også. Ikke alle menn er ufølsomme fittejegere eller inntørka ungkarer med intens redsel for jentelus.

De fleste både menn og kvinner i dag vil leve livet som singel før de inngår forpliktende forhold, og giftemål er ikke lenger et mål for alle forhold, verken for kvinner eller menn. Tror du har gått deg fast i fortiden.

Anonymkode: 00077...038

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
36 minutter siden, WubWub skrev:

Nei - alle påstandene er hentet rett fra omfattende forskningsarbeid og studier. Det jeg bringer på banen er reelle og konkrete udiskutable faktum.  

Du burde nok bli flinkere til å dra frem kilder når du referer til forskning og studier. Hvis du vil at det du sier skal være noe mer enn din personlige mening

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner er de som stadig gnåler om å finne seg noen, at kvinner ikke klarer seg alene, at kvinner alltid drømmer om prinsen på hvit hest, osv. Du hører ikke menn prate om savnet etter noen i sitt liv, gnåle om hvor forferdelig det er å være singel, du hører ikke menn ha planer om hvor de skal gifte seg, i hvilke klær, hvordan seremonien skal være, osv. Kvinner, derimot, drømmer om dette helt fra barnsben av. Så jo, det er veldig godt hold i det jeg sier.

Anonymkode: 957d6...fcc

Menn er mer like kvinner nå enn før. Det er ikke godt hold i det du sier fordi du generaliserer ved bruk av stereotyper og tror du klarer å se hele bildet.

Hva er det egentlig som definerer menn og kvinner i dag? Menn liker biler mens kvinner liker barbiedukker?:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si om dette egentlig stemmer. Vi ser i dag at menn jobber mer, har mye lavere sykefravær og bidrar veldig mye mer økonomisk enn kvinner. Hvorvidt det gjenspeiler nevnte holdninger eller ikke vet jeg ikke, men mye av det trådstarter peker på virker å være "flink pike" kvaliteter, og det tror jeg egentlig ikke er noe nytt. 

Så stemmer det nok at kvinner har andre holdninger med tanke på det å si ting som ikke er politisk korrekt, innvandring osv. men hvorvidt det er bedre eller dårlige holdninger får hver enkelt gjøre seg opp en mening om selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Froning skrev:

Du burde nok bli flinkere til å dra frem kilder når du referer til forskning og studier. Hvis du vil at det du sier skal være noe mer enn din personlige mening

Er det virkelig nødvendig å dokumentere at jenter kommer i puberteten tidligere og utvikler seg raskere enn gutter? Er det nødvendig å dokumentere at kvinner har mer empati og at de er bedre nettverksbyggere enn menn? Må jeg dokumentere at de er flinkere til å prate om følelser? Må jeg dokumentere at kvinner tar mindre risikoer pga lavere testo verdier? You serious? Just google it så kan du lese deg frem til denne allmennkunnskapen selv.

Ingenting i mitt innlegg var en personlig mening men det var derimot ren og skjær sannhet like urokkelig som fysikkens lover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...