Gå til innhold

Baby 6 mnd - hard mage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er nå 6 måneder. Jeg har begynt å gi henne mer fast føde, og nå har han fått voldsom hard mage. Han bæsjer hver eneste gang han spiser, altså 5-6 ganger for dag. Hver gang kommer det ut en hard og tørr klonp på størrelse med en liten plomme. Han får morsmelk, ellers får han et lite glass middag (gulrotmos) midt på dag, en pose fruktpuré (de fra butikk) på ettermiddag og en porsjon grøt til kvelds. Han begynte med grøt når han var 4 måneder, og da var avføringen fin. Det er nå etter at vi introduserte middag og fruktpuré at han fikk problemer. Noen gode råd? Er det fruktpuréen som gjør det mon tro?

Anonymkode: 28c07...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som han trenger mer væske. Enten mer morsmelk eller du kan også gi vann :) 

Anonymkode: 84dcf...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å gi vann til alle måltider! :) Ellers så er min erfaring at det går seg til etterhvert.

Anonymkode: 41c4a...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøten pleier å være synderen ved hard mage pga baby ikke lan fordøye korn. Så selv om det har gått bra i mindre mengder og alene så kan det nå h blitt for tungt for magen. Ville først droppet grøten... tilsett så kaldpresset olje til grønnsaksmos. Jeg ga ikke vann før hun var kanskje 8-9 mnd, men ammet før og etter måltid. Væske er viktig, men mm er fortsatt best ved 6 mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...