Gå til innhold

Er dette virkelig 1500 kcal?


Smash00

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste pølse igår med sjokolade og da kom jeg på 1600 kcal. Pizza igår og kom på 1710 kcal.

Gått ned 1 kg på en uke. Noe mer du lurer på?

Anonymkode: 15f0b...8ea

Åh, så sunt da! :ironi: 

Anonymkode: ea86c...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste pølse igår med sjokolade og da kom jeg på 1600 kcal. Pizza igår og kom på 1710 kcal.

Gått ned 1 kg på en uke. Noe mer du lurer på?

Anonymkode: 15f0b...8ea

Nå virker det jo ikke akkurat som at du har stålkontroll på kaloritellingen din, da... Og at vekta viser 1 kg forskjell kan være en ren tilfeldighet.

Anonymkode: a7310...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå virker det jo ikke akkurat som at du har stålkontroll på kaloritellingen din, da... Og at vekta viser 1 kg forskjell kan være en ren tilfeldighet.

Anonymkode: a7310...f10

Jeg veier meg hver morgen og jo det har jeg. Fører alt jeg spisr i myfitnesspal.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg veier meg hver morgen og jo det har jeg. Fører alt jeg spisr i myfitnesspal.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Basert på alle spørsmålene du her stiller så har du ikke det. Du klarer ikke det mest elementære, som er å veie maten din.

Og hadde du hatt kunnskap så hadde du visst at kroppsvekten fint kan svinge en kilo den ene eller den andre retningen.

Anonymkode: a7310...f10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på alle spørsmålene du her stiller så har du ikke det. Du klarer ikke det mest elementære, som er å veie maten din.

Og hadde du hatt kunnskap så hadde du visst at kroppsvekten fint kan svinge en kilo den ene eller den andre retningen.

Anonymkode: a7310...f10

Nei og nei.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja så man har vann i spaghettien? Ikke jeg som lager!

Men sånn ca, utifra bildet har du like mye spaghetti eller halvparten så lite? Spaghetti altså og ikke kjøtt.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Om man har vann i spagettien? Man har spagettien i kokende vann slik at spagettien trekker til seg vannet og blir myk og mulig å spise :overrasket:

40 gram tørr pasta blir visst nok 100 gram kokt pasta, men det avhenger av hvor lenge du koker den. 

Aner ikke hvor stor den tallerkenen er, så det er umulig å si. Mengden spagetti og kjøtt er dessuten mer lik enn på bildet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei og nei.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Jo og jo

Man kan fint spise crappy mat og gå ned i vekt, men om du lever på ett crappy måltid om dagen, vil du ende opp med å bli slapp og å få mangelsykdommer. 

Spis sunt og næringsrikt og TREN. 

Anonymkode: a4006...91c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo og jo

Man kan fint spise crappy mat og gå ned i vekt, men om du lever på ett crappy måltid om dagen, vil du ende opp med å bli slapp og å få mangelsykdommer. 

Spis sunt og næringsrikt og TREN. 

Anonymkode: a4006...91c

Ikke bare mangelsykdommer, men også fare for hjerte-karsykdom, en tarmflora med færre typer bakterier som disponerer for overvekt og blandt annet alzheimers, diabetes og mye annet. Et sunt og variert kosthold vil gi flere typer bakterier i tarmfloraen og er sunt på alle måter for kroppen vår i tillegg til at det å minske mengden mettet fett vil gi mindre usunt kolesterol. :) 

Anonymkode: ea86c...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare mangelsykdommer, men også fare for hjerte-karsykdom, en tarmflora med færre typer bakterier som disponerer for overvekt og blandt annet alzheimers, diabetes og mye annet. Et sunt og variert kosthold vil gi flere typer bakterier i tarmfloraen og er sunt på alle måter for kroppen vår i tillegg til at det å minske mengden mettet fett vil gi mindre usunt kolesterol. :) 

Anonymkode: ea86c...587

Godt poeng :) 

Og fordelen med næringsrik mat er at man slipper å spise lite og sjeldent og dermed også slipper at blodsukkernivået kjører berg-og-dalbane :) ergo bedre for psyken også :) win win. 

Anonymkode: a4006...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei og nei.

Anonymkode: 15f0b...8ea

"Er dette 400g?" "Hvor mye veier en pølse?" "Hvor mye gram/kcal er dette?" Osv osv. 

Dette vitner til at du ikke har peiling på hvor mange kcal du spiser. Og jeg skal vedde en lilletå' på av du ligger over 2000kcal til dagen mr ;) 

hvorfor er det så vanskelig å forstå, at du må veie ALLE ingrediensene i en mat rett, før du steker/koker det? (Hvis du skal ha så og si nøyaktig kcal info) 

Det nytter ikke å sammeligne med forskjellige tallerken du finner på nett, " meeen det står jo 200g der" Eh ok?! Og hva så?!  Det har ingeting for deg å si.  

Og når folk faktisk prøver å hjelpe deg, nytter det ikke å oppføre seg som en amøbe og være frekk. De gjør det for å være snille med deg. Tenk litt på det du :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ikke noe du bør spise om du skal deffe :alice:

Anonymkode: 01758...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og svar til dette.

+ slått sammen to tråder som omhandler det samme.

Frk.K, mod.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORDAN kan 100 gram rise være 330 kcal??

Anonymkode: f9741...dbd

Du har helt rett, det stemmer ikke. Tørr ris har oftest et sted mellom 340 og 360 kcal pr. 100 gram. :) 

Anonymkode: d1c68...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har ferdiglagd da??

Anonymkode: f9741...dbd

Det finner du også i linken. 

Anonymkode: d1c68...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finner du også i linken. 

Anonymkode: d1c68...1ff

Hvilken link??

Anonymkode: f9741...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kalorier med tørr og ukokt ris. Tilsett vann og kok opp. Fortsatt 300 kalorier ris.

Vann har ingen kalorier. Og risen blir ikke mer kaloririk når den kokes. Det skjer ingen fysiske underverk under koking annet enn at risen blir spiselig. 

Anonymkode: 01758...a5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300 kalorier med tørr og ukokt ris. Tilsett vann og kok opp. Fortsatt 300 kalorier ris.

Vann har ingen kalorier. Og risen blir ikke mer kaloririk når den kokes. Det skjer ingen fysiske underverk under koking annet enn at risen blir spiselig. 

Anonymkode: 01758...a5f

Så det er 300 KALORIER SOM ER RIKTIG? Eller 100 kcal pr 100 gram??

Anonymkode: f9741...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...