Gå til innhold

Er dette virkelig 1500 kcal?


Smash00

Anbefalte innlegg

  

Aner ikke hva jeg skal føre opp i myfitnesspal. Det er innbakt pølse. Skal vi si 250 kcal pr?

Endret av Smash00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville også sagt rundt 350 kalorier for en.. pølsen alene er rundt 250 kalorier. 

Så rundt 350 kalorier uten dressing, ketchup eller liknende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lizliz skrev:

Ville også sagt rundt 350 kalorier for en.. pølsen alene er rundt 250 kalorier. 

Så rundt 350 kalorier uten dressing, ketchup eller liknende 

350 kalorier? Den pølsa jeg spiste er vel ca 60-70 gram og har 135 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grillpølse fra Gilde veier 60 gram. Kaloriinnholdet er 222 kcal per 100 gram, altså 133 kcal i pølsa. 
Brødet rundt pølsa vil jeg anslå til en størrelse om lag 2 loffskiver, kanskje mer. I følge myfitnesspal har en loffskive 70 kcal, altså en gjetning på 140 kcal for brødet. Med andre ord totalt ca 270 kcal, eller kanskje mer. 

Anonymkode: 0bcde...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Smash00 skrev:

350 kalorier? Den pølsa jeg spiste er vel ca 60-70 gram og har 135 kcal?

Gikk ut i fra at det var en vanlig grillpølse typisk kjøpt på bensinstasjon det var snakk om ettersom du ikke kom med noen gram etc i hovedinnlegget 

Lettere for folk å anslå om du kommer med all informasjonen i hovedinlegget :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lizliz skrev:

Gikk ut i fra at det var en vanlig grillpølse typisk kjøpt på bensinstasjon det var snakk om ettersom du ikke kom med noen gram etc i hovedinnlegget 

Lettere for folk å anslå om du kommer med all informasjonen i hovedinlegget :) 

Nei nei. Dette er en grillpølse, ikke fra Gilde. Er vel kanskje under 350 gram da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En grillpølse fra Gilde veier 60 gram. Kaloriinnholdet er 222 kcal per 100 gram, altså 133 kcal i pølsa. 
Brødet rundt pølsa vil jeg anslå til en størrelse om lag 2 loffskiver, kanskje mer. I følge myfitnesspal har en loffskive 70 kcal, altså en gjetning på 140 kcal for brødet. Med andre ord totalt ca 270 kcal, eller kanskje mer. 

Anonymkode: 0bcde...efe

Så du tror ikke på over 320 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smash00 skrev:

Nei nei. Dette er en grillpølse, ikke fra Gilde. Er vel kanskje under 350 gram da?

Om du har laget dette selv så er det jo lett å finne ut hvor mange kalorier dette blir :) jeg antok at du hadde kjøpt på bensinstasjon eller lignende ettersom du ikke visste noe mer om antall gram etc i hovedinlegget

hvilken type pølse er det og hva står på pakken du har kjøpt ? Og hvor mye veier hver pølse eksakt( før steking) ? 

Hvilken oppskrift har du brukt på brødet rundt og ca hvor stor mengde brød er rundt hver pølse ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lizliz skrev:

Om du har laget dette selv så er det jo lett å finne ut hvor mange kalorier dette blir :) jeg antok at du hadde kjøpt på bensinstasjon eller lignende ettersom du ikke visste noe mer om antall gram etc i hovedinlegget

hvilken type pølse er det og hva står på pakken du har kjøpt ? Og hvor mye veier hver pølse eksakt( før steking) ? 

Hvilken oppskrift har du brukt på brødet rundt og ca hvor stor mengde brød er rundt hver pølse ? 

Skrev 300 pr pølse ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Smash00 skrev:

Så du tror ikke på over 320 kcal?

Det kan meget vel være over 320 gram, for av egen erfaring synes jeg det går mye mer brød enn man tror. Men det kan du fint regne ut på egen hånd hvis du har laget det selv. 

Anonymkode: 0bcde...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Smash00 skrev:

Skrev 300 pr pølse ca :)

Nå svarte du jo ikke på noe av det jeg spurte om da. Pølse er generelt en ekstremt dårlig ide dersom man skal ned i vekt noe du har skrevet i flere andre tråder at du prøver på. Mye kalorier for kortvarig og dårlig metthetsfølelse .. om jeg skulle estimert inntaket av kalorier basert på den tallerkenen på første bilde ville jeg sagt at du har fått i deg alt fra 700-900 kalorier fordelt på 3 pølser.  Og da har jeg tatt som utgangspunkt at det er en pølse på 60 gram 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære @Smash00, nå er du på feil forum. Denne typen spørsmål hører til på Kosthold, trening og sport der du pleier å holde til, ikke her på matforumet. 

Og det er fremdeles ikke mulig å gi noe godt og riktig svar på vekt, kaloriinnhold etc. ut fra et bilde av en middagsporsjon på en tallerken. Du lære deg å lese på pakninger, veie og regne ut dette selv dersom du har planer om å holde regning med kaloriinntaket ditt.

Anonymkode: cdfc4...042

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://combiboilersl...spaghetti-8.jpg

 

Spaghetti bolognese. Spiste en ca like stor porsjon men kan ikke ha 1500 kcal? Min veide 600 gram men det skyldes vel sausen og vannet? Hvor mye tror dere den har?

Anonymkode: 15f0b...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

http://combiboilersl...spaghetti-8.jpg

 

Spaghetti bolognese. Spiste en ca like stor porsjon men kan ikke ha 1500 kcal? Min veide 600 gram men det skyldes vel sausen og vannet? Hvor mye tror dere den har?

Anonymkode: 15f0b...8ea

http://combiboilersleeds.com/images/spaghetti/spaghetti-8.jpg Her er linken

Anonymkode: 15f0b...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://combiboilersleeds.com/images/spaghetti/spaghetti-8.jpg Her er linken

Anonymkode: 15f0b...8ea

Det er jo umulig å se hvor mye det er, men en normal porsjon er ikke 1500 kcal. Du må veie ingrediensene før du tilbereder dem. For meg er en normal porsjon 200 gram ustekt kjøttdeig og 60-70 gram tørr spagetti + saus. Spagettien trekker til seg mye vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, penny_ skrev:

Det er jo umulig å se hvor mye det er, men en normal porsjon er ikke 1500 kcal. Du må veie ingrediensene før du tilbereder dem. For meg er en normal porsjon 200 gram ustekt kjøttdeig og 60-70 gram tørr spagetti + saus. Spagettien trekker til seg mye vann.

Ja så man har vann i spaghettien? Ikke jeg som lager!

Men sånn ca, utifra bildet har du like mye spaghetti eller halvparten så lite? Spaghetti altså og ikke kjøtt.

Anonymkode: 15f0b...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...