Gå til innhold

Hvor mye ferdigbehandlet saft er det av en Lerum vanlig saft flaske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lerum husholdningssaft, tror den kan være på en liter, vet ikke har ikke flaska her bare helt over på en annen flaske og lagde den litt sterk, så vil ikke gå på en kaloribombe. Er jo bare oppgitt kalorier i ferdigblandet saft og jeg lagde den litt sterkere 

Anonymkode: 23215...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lerum husholdningssaft, tror den kan være på en liter, vet ikke har ikke flaska her bare helt over på en annen flaske og lagde den litt sterk, så vil ikke gå på en kaloribombe. Er jo bare oppgitt kalorier i ferdigblandet saft og jeg lagde den litt sterkere 

Anonymkode: 23215...7df

Hei

Kan du med det samme fortelle meg hvor mange kalorier det er i en kopp smør?

Jeg har ikke pakka her, og jeg vet ikke hvor mye koppen rommer.

Hjjjeeellllp?

Anonymkode: 3b813...e3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lerum husholdningssaft, tror den kan være på en liter, vet ikke har ikke flaska her bare helt over på en annen flaske og lagde den litt sterk, så vil ikke gå på en kaloribombe. Er jo bare oppgitt kalorier i ferdigblandet saft og jeg lagde den litt sterkere 

Anonymkode: 23215...7df

Lagde du den ca dobbelt så sterk, ganger du bare med 2...

Anonymkode: 3b813...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier vel å være 9 deler vann og 1 del saft på sånne flasker ? (Eller er det 8 deler vann og 2 deler saft?).

hvis det er 9 deler vann og 1 del saft og daftflaska er på 1 liter, så blir det 1 liter saft og 9 liter vann. Noe som skal gi 10L ferdigblandet saft.

Elelr så er det 8 deler vann og 2 deler saft. Hvis flaska er 1 liter, så bli 2 deler saft = 1 liter. Da bli 8 deler vann = 4 liter og det blir 5L ferdigblanda saft.

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, så jeg vet ikke om det var dette du var ute etter? 

Anonymkode: adc7e...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er ni deler vann til en del saft. :fnise: 

 

Til TS: sjekk blandingsforholdet neste gang du er i butikken. Så er det enkel matte å finne ut resten. 

Anonymkode: 86bfb...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er ni deler vann til en del saft. :fnise: 

 

Til TS: sjekk blandingsforholdet neste gang du er i butikken. Så er det enkel matte å finne ut resten. 

Anonymkode: 86bfb...8a8

Jeg tok en tilfeldig saftflaske jeg hadde i kjøleskapet (ikke lerum) og det var det det stod på den :nigo:

Anonymkode: adc7e...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slettet

 

Endret av I Grosny
tror jeg blandet sammen safttyper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en tilfeldig saftflaske jeg hadde i kjøleskapet (ikke lerum) og det var det det stod på den :nigo:

Anonymkode: adc7e...723

Hva slags saft er det? Sånn ekstra konsentrert eller noe? 

 

Uansett, TS har fått lenker over. Jeg googlet også. Saften selges i halvannenlitersflasker og skal blandes i forholdet. En til fire eller en til fem. 

Anonymkode: 86bfb...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags saft er det? Sånn ekstra konsentrert eller noe? 

 

Uansett, TS har fått lenker over. Jeg googlet også. Saften selges i halvannenlitersflasker og skal blandes i forholdet. En til fire eller en til fem. 

Anonymkode: 86bfb...8a8

Det er Zeroh saft med ananassmak, absolutt å anbefale :nori:

Anonymkode: adc7e...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier vel å være 9 deler vann og 1 del saft på sånne flasker ? (Eller er det 8 deler vann og 2 deler saft?).

hvis det er 9 deler vann og 1 del saft og daftflaska er på 1 liter, så blir det 1 liter saft og 9 liter vann. Noe som skal gi 10L ferdigblandet saft.

Elelr så er det 8 deler vann og 2 deler saft. Hvis flaska er 1 liter, så bli 2 deler saft = 1 liter. Da bli 8 deler vann = 4 liter og det blir 5L ferdigblanda saft.

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, så jeg vet ikke om det var dette du var ute etter? 

Anonymkode: adc7e...723

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Zeroh saft med ananassmak, absolutt å anbefale :nori:

Anonymkode: adc7e...723

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier vel å være 9 deler vann og 1 del saft på sånne flasker ? (Eller er det 8 deler vann og 2 deler saft?).

hvis det er 9 deler vann og 1 del saft og daftflaska er på 1 liter, så blir det 1 liter saft og 9 liter vann. Noe som skal gi 10L ferdigblandet saft.

Elelr så er det 8 deler vann og 2 deler saft. Hvis flaska er 1 liter, så bli 2 deler saft = 1 liter. Da bli 8 deler vann = 4 liter og det blir 5L ferdigblanda saft.

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, så jeg vet ikke om det var dette du var ute etter? 

Anonymkode: adc7e...723

Den heter leting uten tilsett sukker skohsbær. Står blandingsforhold 1:4, hva er det? 

Anonymkode: 23215...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Zeroh saft med ananassmak, absolutt å anbefale :nori:

Anonymkode: adc7e...723

Drikker ikke saft. :) 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Den heter leting uten tilsett sukker skohsbær. Står blandingsforhold 1:4, hva er det? 

Anonymkode: 23215...7df

En del vann og fire deler saft. :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

neida. Motsatt. 

Anonymkode: 86bfb...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Den heter leting uten tilsett sukker skohsbær. Står blandingsforhold 1:4, hva er det? 

Anonymkode: 23215...7df

1 del saft og 4 deler vann. Har du 1 liter saft, så blir det 4 liter vann og 5L ferdigblandet saft til sammen :) 

Anonymkode: adc7e...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Zeroh saft med ananassmak, absolutt å anbefale :nori:

Anonymkode: adc7e...723

Fordelen med Lerum framfor Zeroh er at saften til Lerum faktisk inneholder det den smaker som. Det er derfor de kan kalle den saft. :) 

Anonymkode: f6f07...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen med Lerum framfor Zeroh er at saften til Lerum faktisk inneholder det den smaker som. Det er derfor de kan kalle den saft. :) 

Anonymkode: f6f07...66a

Vel, det spiller egentlig ingen rolle for min del. Jeg liker Zeroh safta og derfor drikker jeg den :) 

Anonymkode: adc7e...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...