Gå til innhold

Hvor lenge vil jeg teste positivt ved en kjemisk graviditet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at det er det jeg opplever.. Men testene er fortsatt positive .. Hvor lenge vil de være det ? Noen som aner?

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet positiv i ca 4 dager. Ble gradvis svakere for hver dag. Det kommer nok an på hcg-nivået hvor lenge du tester positiv. Jeg testet pos. 3 dager før ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort ned etter "menstruasjon"=microabort. Nivået halveres ca hvert døgn etter det befruktede egget er ute..så bare noen dager antagelig.

Anonymkode: e8553...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fort ned etter "menstruasjon"=microabort. Nivået halveres ca hvert døgn etter det befruktede egget er ute..så bare noen dager antagelig.

Anonymkode: e8553...df0

Mener dere da etter forventet mens?

Jeg skulle hat mens for 4 dager siden, men har hatt svakt positive tester(med noe økning i styrke). Om man ikke er gravid men hcg henger igjen litt - betyr det du sier her at ved veldig tidlige "SA`er"(eller hva man kaller det dagene etter forventet mens) så vil hcg synke på få dager?

Jeg leste nemlig tråder om generelle SA`er, og da var det flere som sa at det kunne henge igjen i ukesvis. Men det virket som om de kanskje hadde vært et lite stykke på vei, altså opp til 10-12 uker. 

Anonymkode: d5ace...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener dere da etter forventet mens?

Jeg skulle hat mens for 4 dager siden, men har hatt svakt positive tester(med noe økning i styrke). Om man ikke er gravid men hcg henger igjen litt - betyr det du sier her at ved veldig tidlige "SA`er"(eller hva man kaller det dagene etter forventet mens) så vil hcg synke på få dager?

Jeg leste nemlig tråder om generelle SA`er, og da var det flere som sa at det kunne henge igjen i ukesvis. Men det virket som om de kanskje hadde vært et lite stykke på vei, altså opp til 10-12 uker. 

Anonymkode: d5ace...ce4

Ja ca, evt noen dager forsinket, men er som en vanlig menstruasjon bare med positiv test i forkant.

Men jeg skjønner ikke helt..har du, eller har du ikke fått mens? Hvis du ikke har fått mens og tester svakt positivt som blir sterkere er du jo gravid til noe annet er bevist?

Anonymkode: e8553...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø fire dager før mens. Tok g-test. Den var da positiv. De neste dagene ble testen svakere og svakere. Etter 4-5 dager var den negativ. Jeg blødde alle disse dagene, og ca en uke til. Ved kjemisk graviditet, streifer egget livmoren, eller det fester seg i en veldig kort periode, for så å gå til grunne igjen, og dette skjer litt før, eller rundt IKM. Kroppen rekker derfor ikke å produsere mye hcg, og testene blir raskt negative igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte med spotting ved IKM . Testet positivt på dag tre . Nå fem dager etter tester jeg fortsatt positivt.. :( Det begynte  å komme friskt blod for to dager siden.. Men puppene er like ømme (de pleier ikke være sånn.. ) , å testen er som sagt fortsatt positiv.. 

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte med spotting ved IKM . Testet positivt på dag tre . Nå fem dager etter tester jeg fortsatt positivt.. :( Det begynte  å komme friskt blod for to dager siden.. Men puppene er like ømme (de pleier ikke være sånn.. ) , å testen er som sagt fortsatt positiv.. 

Anonymkode: 42b17...c0e

Det høres litt ut som noe som ikke er liv laga, ja..Men om testene blir sterkere og ikke svakere ville jeg tatt en tur til legen å få tatt 2 hcg prøver. Det kan bekrefte om det er en vital eller ikke-vital graviditet. De kan se det på stigningnen. Hcg skal dobble seg på 2-3 døgn (max 4)

Anonymkode: e8553...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å gå fort så tidlig i et svangerskap så hvis du fremdeles tester positivt vil jeg tro du er gravid. Skjønner du er bekymret pga spotting, men jeg kan trøste deg med at det ikke trenger bety at det går galt. Jeg har selv hatt spotting og blødning daglig i alle svangerskap. Det gjorde meg supernervøs, det er aldri gøy å se blod når man er gravid, men jeg ble fortalt at noen har slike hormonelle blødninger som kommer av alle hormonene kroppen produserer for å holde svangerskapet gående. Rundt uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da pleier slike blødninger (og andre typiske symptomer) å avta/forsvinne. Krysser fingrene for at det går bra for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar ! 

I mangel på graviditetstest tok jeg nettopp en ELtest.

den slo ut som det jeg vil kalle positiv .. kan dette tolkes som en positiv graviditetstest ? Skjønner at jeg må ta tiden til hjelp her altså .. men dere er så gode å ha , så jeg fortsetter å mase 😬 Vet med sikkerhet at det ikke er tiden for eggløsning nå .

IMG_5051.JPG

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen.. Fikk kjøpt meg graviditetstest i dag . CB med ukeindikator. Den slo ut på 1-2 uker gravid ganske kjapt. Blir koko av dette her.. Har sendt sms til legekontoret mitt for å få måle HCG i morgen.

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen.. Fikk kjøpt meg graviditetstest i dag . CB med ukeindikator. Den slo ut på 1-2 uker gravid ganske kjapt. Blir koko av dette her.. Har sendt sms til legekontoret mitt for å få måle HCG i morgen.

Anonymkode: 42b17...c0e

Så da er du 6 dager over IKM eller noe sånt nå? Det er mulig hcg er litt lav, men den trenger heller ikke være det. Siden det kan ta helt opptil én uke før egget fester seg. Dette er ikke kjemisk. Du er gravid. Men du trenger hcg prøver hos legen nå for å finne ut om blødningene er uskyldige 1.trimester blødninger eller tegn på at du aborterer. Håpe dette er en av gangene ting går bra!

Det er positivt! at du har symptomer. 

.

Anonymkode: e8553...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen.. Fikk kjøpt meg graviditetstest i dag . CB med ukeindikator. Den slo ut på 1-2 uker gravid ganske kjapt. Blir koko av dette her.. Har sendt sms til legekontoret mitt for å få måle HCG i morgen.

Anonymkode: 42b17...c0e

Annen AB her - jeg har samme situasjon som deg, og er nå 6 dager over forventet mens. 1-2 uker gravid på digital, og svakt positive tester som ikke blir noe sterkere.

Får blødninger som foreløpig ikke tar seg opp, og "går tilbake igjen". Har liksom bare litt ubehag øverst i magen på siden, ingenting vondt andre steder. 

Jeg skal som deg også måle hcg(men jeg har medisinske grunner pga medisiner og en sjekk jeg trenger ta som innebærer MR, så jeg trenger vite om jeg er gravid eller ikke nokså raskt). 

Jeg antar selv at dette er noe som bare tar tid for kroppen å kvitte seg med, og det får man vel vite nokså sikkert ved å måle hcg.

Lykke til :) 

Anonymkode: d5ace...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til du også ! Dette er ingen morsom situasjon .. 

Takk igjen for svar fra alle! Supre er dere! Skal oppdatere dere etter legebesøk ! :)

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen :)

Var hos lege for blodprøve i dag. Hun som tok blodprøven måtte spørre en lege om hvordan de skulle gjøre dette med HCG måling. Ingen av de viste noe om dette.. Måtte forklare de hva jeg hadde lest og googlet , slik at jeg fikk komme tilbake senere denne uken for en blodprøve til.. Rimelig spesielt synes jeg , men nå er vel jeg en av de yngste pasientene ved det legekontoret , og jeg er over 32 :) hehe..

Uansett , hun tok blodprøve ,men den blir ikke sendt til sykehuset før i morgen. Får da ikke svar før onsdag. Neste prøve blir tatt fredag , da jeg jobber de andre dagene. Noen som har noen ide om hva resultatet bør ligge på når jeg får svar til onsdag ? Er i dag 7 dager over IKM . 

Anonymkode: 42b17...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen ide om hva resultatet bør ligge på når jeg får svar til onsdag ? Er i dag 7 dager over IKM . 

Anonymkode: 42b17...c0e

7 dager over IKM vil, forutsatt regelmessig 28 dagers syklus, tilsi 5 uker, da skal hCG ligge på 18 – 7,340 mIU/ml. Normalområdet er som du ser veldig stort. Derfor vil én prøve alene ikke si noe særlig om hvor langt du er på vei (f.eks. vil en verdi på 7000 være normalt for både, 5, 6, 7 og 8 uker), og det er derfor man må ta to prøver, for det er en evt økning eller nedgang man er ute etter. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen :)

Var hos lege for blodprøve i dag. Hun som tok blodprøven måtte spørre en lege om hvordan de skulle gjøre dette med HCG måling. Ingen av de viste noe om dette.. Måtte forklare de hva jeg hadde lest og googlet , slik at jeg fikk komme tilbake senere denne uken for en blodprøve til.. Rimelig spesielt synes jeg , men nå er vel jeg en av de yngste pasientene ved det legekontoret , og jeg er over 32 :) hehe..

Uansett , hun tok blodprøve ,men den blir ikke sendt til sykehuset før i morgen. Får da ikke svar før onsdag. Neste prøve blir tatt fredag , da jeg jobber de andre dagene. Noen som har noen ide om hva resultatet bør ligge på når jeg får svar til onsdag ? Er i dag 7 dager over IKM . 

Anonymkode: 42b17...c0e

Du trenger at legen ser på dobblingstiden for hcg. Det viktige nå er ikke tallet (med mindre det er veldig, veldig lavt) men at du dobbler ca 2-3 hvert døgn. Dobbling hvert 4 døgn før uke 6 er den seneste dobblingstiden som kan gi levedyktig graviditet. Dobbler en f.eks hver 6 dag, forteller det at det er noe veldig galt og at en vil komme til å abortere før eller senere fordi fosteret ikke vil være levedyktig. Hvis legekontoret ikke skjønte dette kan du plotte verdiene selv i ulike kalkulatorer på nett som kan regne ut dobblingstiden for deg og fortelle om du ligger innenfor normalen.

Denne f.eks (bare søk hcg-kalkulator)

http://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning

Anonymkode: e8553...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen :)

Var hos lege for blodprøve i dag. Hun som tok blodprøven måtte spørre en lege om hvordan de skulle gjøre dette med HCG måling. Ingen av de viste noe om dette.. Måtte forklare de hva jeg hadde lest og googlet , slik at jeg fikk komme tilbake senere denne uken for en blodprøve til.. Rimelig spesielt synes jeg , men nå er vel jeg en av de yngste pasientene ved det legekontoret , og jeg er over 32 :) hehe..

Uansett , hun tok blodprøve ,men den blir ikke sendt til sykehuset før i morgen. Får da ikke svar før onsdag. Neste prøve blir tatt fredag , da jeg jobber de andre dagene. Noen som har noen ide om hva resultatet bør ligge på når jeg får svar til onsdag ? Er i dag 7 dager over IKM . 

Anonymkode: 42b17...c0e

Jeg var AB i samme situasjon som deg - var også på legekontoret idag.

Jeg skal tilbake om 2 dager, og prøvene skal sendes samme dag. Det gjorde de sist svangerskap også.

Hcg skal stige ihht tabellene, og det kan være store variasjoner. Poenget er å følge en kurve, ikke et helt spesifikt tall.

Jeg fikk resultater fra hcg fra noen dager siden, den var normal. Idag begynte jeg å blø så mye at det ikke er noen tvil om at det ikke gikk for meg denne gangen - men jeg dukker på uansett opp på neste hcgmåling for å sjekke. Jeg har mulighet til å ta meg fri fra jobb da, og blør uansett såpass at det ikke funker å gå på jobb.

Men poenget mitt var: prøven skal sendes samme dag, ergo må du innom før kl 10. Så må du ta igjen etter 2-3 dager. 

Anonymkode: d5ace...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var AB i samme situasjon som deg - var også på legekontoret idag.

Jeg skal tilbake om 2 dager, og prøvene skal sendes samme dag. Det gjorde de sist svangerskap også.

Hcg skal stige ihht tabellene, og det kan være store variasjoner. Poenget er å følge en kurve, ikke et helt spesifikt tall.

Jeg fikk resultater fra hcg fra noen dager siden, den var normal. Idag begynte jeg å blø så mye at det ikke er noen tvil om at det ikke gikk for meg denne gangen - men jeg dukker på uansett opp på neste hcgmåling for å sjekke. Jeg har mulighet til å ta meg fri fra jobb da, og blør uansett såpass at det ikke funker å gå på jobb.

Men poenget mitt var: prøven skal sendes samme dag, ergo må du innom før kl 10. Så må du ta igjen etter 2-3 dager. 

Anonymkode: d5ace...ce4

Det er ikke så farlig at det er flere dager mellom enn 2-3, det blir bare litt mer regning, men det det kan en hcg kalkulator gjøre. Om hun tar på fredag er det helt ok, det betyr bare at hun må ha godt over én dobbling, helst 2+, istedet for én.

Anonymkode: e8553...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...