Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å flytte til Oslo, reiser dit ofte og har fått et veldig bra inntrykk.

Noen som kan fortelle litt om hvordan der er å bo der? Er det lett å få nye venner? ( skal jobbe )

Anonymkode: afe3b...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i Oslo i 18 år og stortrives. Jeg bor nære marka, kort vei til badeplass, sentrum er lite og hver bydel har sin identitet.

Mitt beste tips for å få en omgangskrets her er å melde deg inn i klubber og fritidsaktiviteter. Det finnes noe for enhver smak her.

Anonymkode: 833b6...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg bodde i Oslo før, og da var det et godt sted å bo. Man må jobbe litt selv for å få venner, men det gjelder alle steder. Oslo er hverken verre eller bedre enn andre steder sånn sett. Pent vær om sommeren, skikkelig dårlig vær om vinteren, med mindre du holder deg oppe ved Frognerseteren hele januar og februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er så mye forskjellig. Jeg bodde i Oslo i over 20  år, og stortrivdes. Men det kommer an på hvor i Oslo man bor. 

Anonymkode: 11b75...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Det kommer helt an på hvor i Oslo man bosetter seg, og hvilke forventninger man har. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i gryta, og bodde i utkanten av Oslo i mange år. Stortrivdes med det. Ettersom jeg er fra området hadde jeg nettverk av venner der fra før, og fikk nye via jobb osv som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som å bo alle andre steder. Er man positiv, imøtekommende og ønsker nye bekjentskaper, så får man gjerne det. Oslo er ikke så "kaldt" som mange vil ha det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å flytte til Oslo, reiser dit ofte og har fått et veldig bra inntrykk.

Noen som kan fortelle litt om hvordan der er å bo der? Er det lett å få nye venner? ( skal jobbe )

Anonymkode: afe3b...c8f

Oslo anbefales på det varmeste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jonasmann skrev:

Tror det er noe dritt å bo i Oslo om du er kvinne, fordi det flytter mange flere kvinner dit enn menn.

Jeg tror ikke alle bryr seg om å skaffe seg type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Oslo for 2 mnd siden. Til Oslo øst. Føles som jeg bor i Karachi. Ingen som føler det samme? Føles ikke som jeg bor i Norge liksom..

Får jeg ny jobb som flytter jeg vekk fra Oslo umiddelbart.

Anonymkode: d7023...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til Oslo for 2 mnd siden. Til Oslo øst. Føles som jeg bor i Karachi. Ingen som føler det samme? Føles ikke som jeg bor i Norge liksom..

Får jeg ny jobb som flytter jeg vekk fra Oslo umiddelbart.

Anonymkode: d7023...686

Haha :P, var faktisk litt morsomt skrevet? 

Karachi? Bor da på østkanten selv, men har du noensinne vært i Karachi i pakistan slik at du kan sammenligne :PHvis du tenker at det er mange utenlandske, så vil du etterhvert bli vant til det, du kommer ikke til å reagere på det en gang. 

Men seriøst, gi det litt tid, det er faktisk mange trivelige steder på østkanten. Og man må ikke akkurat være i samme bydel hele tiden heller, det er flere bydeler å utforske. 

 

Anonymkode: 3b7bd...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt i grunn hvor i Oslo du skal bosette deg. Det er litt som å bo i hvilken som helst by i Norge - bare større, flere folk, flere arbeidsplasser, mange gode studiesteder, mange hobbyklubber og miljøer, nærhet til mye, mange fine plasser å være på de varmeste sommerdagene, nærhet til skianlegg på vinteren og fornøyelsespark på sommeren, nærhet til marka, osv osv. 

Det er helt klart noen steder med større variasjon av kultur og hudfarge enn andre steder igjen, men du får ta avgjørelsen selv hvorvidt du er ok med det. 

Anonymkode: 59d7a...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du skal jobbe ett sted hvor det er mulig med litt sosialisering på jobb er det enklere å komme i gang med å bygge nettverk. 
Sist jeg bodde i Oslo hadde jeg jobb hvor jeg ikke fikk nettverk grunnet arbeidstidene, nå derimot hadde jeg litt nettverk via gamle studievenner (flyttet fra oslo for å studere så tilbake for å jobbe) og elsker det over alt. Jeg kunne aldri tenkt meg flytte bort herfra igjen. 
Jeg elsker at det alltid er noe som skjer, alltid noe å finne på, og at kollektiven gjør det enkelt å være med på masse! 
Men jeg er utadvendt og tar ofte initiativ selv til å finne på ting med venner og bekjente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig utadvendt, vet ikke hvor jeg skal bo,kommer an på eventuelle jobbtilbud, er utdannet sosionom .. så det bør vel finnes noe etterhvert. Får lett venner, men er kresen på hvem jeg bruker tiden på..( det som er normat er bra; )

Reiser til Oslo når jeg kan, blir bare glad når jeg er der og mennskene der er superhyggelige, nei, bare gode ting å si. Kanskje Nesodden hadde vært noe for meg, får se hva det blir til.

Er fin dame:)

Anonymkode: afe3b...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig utadvendt, vet ikke hvor jeg skal bo,kommer an på eventuelle jobbtilbud, er utdannet sosionom .. så det bør vel finnes noe etterhvert. Får lett venner, men er kresen på hvem jeg bruker tiden på..( det som er normat er bra; )

Reiser til Oslo når jeg kan, blir bare glad når jeg er der og mennskene der er superhyggelige, nei, bare gode ting å si. Kanskje Nesodden hadde vært noe for meg, får se hva det blir til.

Er fin dame:)

Anonymkode: afe3b...c8f

Takk for svar alle:hjerte:

Anonymkode: afe3b...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...