Gå til innhold

Ideer for å ikke få en dritten leilighet når typen kommer hjem fra jobb? (Han jobber utendørs)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen jobber ute og er ofte veldig dritten når han kommer hjem. Han går inn i leiligheten og rett på badet for å kle av seg. Jeg tror ikke han forstår at all dritten faller av i stue, gang osv da :fnise:

Har derfor tenkt vi må gjøre noe med dette. Orker ikke at vi må vaske og støvsuge hver dag. Har dere noen forslag?

Selv har jeg tenkt å kjøpe slikt brett skoene kan stå på og renne fra seg, samt kanskje et brett rett innenfor døren slik at han kan tråkke oppå og ta av seg klærne slik all dritten faller nedpå den. Den er jo lett å vaske i dusjen eller riste ute. 

Anonymkode: 8a14b...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller bare snakke med ham og forklare for ham at han ikke kan grise rundt seg på den måten der?

Anonymkode: 14cf6...198

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar han at sånn som han griser er det kun barn som gjør før de lærer seg hvor lorten skal være, i gangen. 

Anonymkode: b4cea...3b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor dere i enebolig med garasje etc? Da får han gå rett til garasje og ta av arbeidsbukse før han går inn i huset?  

Han kan ta av sko som vanlig ved gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så skitten må han jo nesten skifte før han drar fra jobb og evt. ta med seg klærne i en plastpose. Evt. får han ta av seg skoene og det ytterste laget før han går inn, putte klærne i en pose og skoene på et plastbrett eller lignende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom arbeidsgiver ikke gir tilgang til fasiliteter der han kan skifte så må han jo ordne dette på annet vis. På vinterstid tenker jeg at han nok kan ha et plastnett og en kurv rett innenfor døren og strippe ut av det skitne der. Sommerstid kan det fint gjøres ute. 

 

Er ellers usikker på hvorfor du sier "vi" må vaske. Voksne folk vasker etter seg selv. Du er ikke mora hans, så gjør begge parter tjenesten å slutte å late som du er det. Den over 12 år som roter, han vasker. 

Anonymkode: 5fe3f...178

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har en slik jobb der han noen ganger kommer hjem med veldig skitne arbeidsklær. Før han går inn koster han seg med en liten kost som henger utenfor døra. Så tar han av skoene og setter de ved siden av døra, før han går inn. Rett innenfor døra tar han av klærne og henger dem opp på en stumtjener som står der. Så går han opp på badet, dusjer og tar på rene klær. Så går han ned og flytter arbeidsklærne og skoene til garasjen der de får tørke og lufte seg, før han feier bort alt av jord og søle fra gangen og utenfor døra.

Han har vist ikke alltid vært så flink til å rydde opp, så en gjørmete vår truet mamma med at hvis han ikke begynte å vaske opp søla etter seg selv ville hun ikke slippe ham inn før han hadde tatt av seg arbeidsklærne. En ganske kjølig dag gjorde hun alvor av trusselen, og siden da har pappa ryddet opp.

Anonymkode: d8754...b1a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde på småbruk, så hadde jeg egen hylle i yttergang, så jeg kledde av meg alle stallklær der, og hadde alltid joggebukse lett tilgjengelig for å hoppe inn i! 

Anonymkode: b8207...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør meg litt i hodet. Med så mye dritt, hvordan kommer han seg fra jobb og hjem? Går han, så er det ikke noe problem, men kjører han bil, så må jo også den stå i skitt? 

Brett til å sette sko på kostet 20 kr. ! Da jeg kjøpte på Jula i desember. Det bør alle ha, for å unngå vannsøl på gulvet. 

Jeg lurer jo og på om all dritten med klærne går i vaskemaskinen, hjemme? 

Høres ut som en jobb med dårlige løsninger for de ansatte. 

Anonymkode: 82937...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss står skoene igjen på trammen utenfor, de er gjerne fulle av gjørme, veistøv, asfalt ol. Jakka henges på en spiker ute bak ytterdøra. Samme med buksene hvis de og er spesielt skitne. Han går ofte inn i huset i kun ullundertøy. Blir lite gris inne, ja han måtte vaske bort noe smøreolje fra gulvet men hva er problemet når han rydder opp selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...