Gå til innhold

Tok du noen ganger feil når du meldte til bv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, gjorde du det? På hvilken måte? Var noe bare basert på rykter? Lov å svare som ab i denne tråden.

Anonymkode: 78d4f...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tok ikke feil. Var selv vitne til at mor og far "dasket" til ungene i ansiktet. Det var så lite som skulle til, litt sutring fra 2-åringen og hen fikk seg en dask. Hvis 4-åringen var tverr, fikk hen seg en dask eller to.

Mor og far fikk veiledning, og jeg håper virkelig de har sluttet med denne daskingen.

Anonymkode: b93ed...1bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tok ikke feil. Var selv vitne til at mor og far "dasket" til ungene i ansiktet. Det var så lite som skulle til, litt sutring fra 2-åringen og hen fikk seg en dask. Hvis 4-åringen var tverr, fikk hen seg en dask eller to.

Mor og far fikk veiledning, og jeg håper virkelig de har sluttet med denne daskingen.

Anonymkode: b93ed...1bc

Helt enig. 

Skulle likt å se fars arbeidsgiver daske han i ansiktet når han gjorde noe feil. Tror neppe han hadde godtatt det. Barn bør ikke ha mindre rettigheter.

Jeg har meldt fra til barnevernet en gang. Og selv om jeg selvsagt ikke fikk vite hvordan det gikk, hadde jeg gjort det igjen om samme omstendigheter hadde oppstått.

Anonymkode: 8676f...f5a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var bekymret for barna, det samme var helsesøster, skole og lege viste det seg... Nå er barna voksne og sier selv det å få oppfølging utgjorde hele forskjellen i oppveksten. Jeg ville uten tvil gjort det samme i dag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har anmeldt 2 ganger. Mor slo barna sine offentlig flere ganger, så vi var ganske mange som meldte mor. Hun fikk veiledning, men bare fortsatte, så nå bor barn sammen i fosterhjem.

Andre var en nabo, hvor mor drakk alt for mye, og ofte hylte og skreik grusomme ting til barna. Her og fikk mor mye veiledning, men hun klarte ikke, skolen leverte og flere bekymringer, da barnet alltid kom sent på skolen, for mor kom ikke opp. Det var 2 barn der, med forskjellig far, så det ene barnet flyttet fulltid til far, og et andre i fosterhjem.

Anonymkode: c5668...69d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å være barnet midt oppi en feilaktig anmeldelse. Tror det var hevngjerrig eller misunnelse eller noe slikt inni bildet. Moren min(alenemor) ble i hvert fall beskyldt for å ruse seg. Det var mer enn én bekymringsmelding på dette. Jeg var 11 år og broren min var 9. Vi hadde virkelig merket det hvis hun ruset seg. Barnevernet fant selvfølgelig ingenting mistenkelig og saken ble henlagt. Ryktene stoppet derimot aldri,og ble ganske belastende for både henne og oss barna.

Anonymkode: 0af43...906

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet tar ikke i mot meldinger basert på rykter. Dersom undersøkelse igangsettes, skal det være basert på egne observasjoner, episoder som melder selv har vært vitne til. 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men om jeg noen gang blir bekymret for et barn at jeg tenker at barnevernet bør undersøke det nærmere vil jeg selvfølgelig melde. Om det viser seg at jeg tok feil og barnet har det helt fint er ingenting bedre enn det. Det heter "bekymringsmelding" og ikke "anmeldelse" av en grunn. Man beskylder ikke noen for noe, man informerer at man er bekymret og at det kan hende at barnet ikke har det bra. Så er det opp til barnevernet å vurdere hva som er best å gjøre med saken.

Anonymkode: e6060...196

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det etter at jeg skrev om situasjonen her inne og fikk god hjelp. Det var om en mor og en sønn med omvendt rolle. Jeg var villig til å ofte vennskapet med moren, men var redd for at hun ville ta sitt liv. 

Det har faktisk fått overraskende bra. Jeg og moren har fortsatt god kontakt, og jeg har bedt om unnskyldning men at hun ikke ga meg noe særlig valg. Det forstod hun. 

De får kjempegod oppfølging fra barnevernet. 

Anonymkode: 8b6c2...a2b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet tar ikke i mot meldinger basert på rykter. Dersom undersøkelse igangsettes, skal det være basert på egne observasjoner, episoder som melder selv har vært vitne til. 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Ja og dette er aaaalltid sant??? Du i går så jeg naboen sette ennå en sprøyte i Hagen ... helt sant ..🙄

Anonymkode: 8c8ce...e56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet tar ikke i mot meldinger basert på rykter. Dersom undersøkelse igangsettes, skal det være basert på egne observasjoner, episoder som melder selv har vært vitne til. 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Og ingen kan lyve når de sender inn slike meldinger da eller? Mange sender inn anonymt,og da er det enda lettere. Jeg er AB over her med en mor som feilaktig ble meldt inn til barnevernet. Det stod i tre forskjellige bekymringsmeldinger (alle tre anonyme - trolig fra samme person alle tre) at moren min gjentatte ganger hadde vært ruset og sovnet med oss barna i huset,og at vI derfor ikke fikk mat osv. Vi var 9 og 11 år. Vi hadde merket det om mamma var helt borte vekk og sov i stedet for å lage middag.

Anonymkode: 0af43...906

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og dette er aaaalltid sant??? Du i går så jeg naboen sette ennå en sprøyte i Hagen ... helt sant ..🙄

Anonymkode: 8c8ce...e56

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ingen kan lyve når de sender inn slike meldinger da eller? Mange sender inn anonymt,og da er det enda lettere. Jeg er AB over her med en mor som feilaktig ble meldt inn til barnevernet. Det stod i tre forskjellige bekymringsmeldinger (alle tre anonyme - trolig fra samme person alle tre) at moren min gjentatte ganger hadde vært ruset og sovnet med oss barna i huset,og at vI derfor ikke fikk mat osv. Vi var 9 og 11 år. Vi hadde merket det om mamma var helt borte vekk og sov i stedet for å lage middag.

Anonymkode: 0af43...906

Da har det vært hevdet observert, ikke sant? Klart at folk kan lyve, men det er uhyre sjelden.  AB ...906, hva kom ut av deres sak da? 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det etter at jeg skrev om situasjonen her inne og fikk god hjelp. Det var om en mor og en sønn med omvendt rolle. Jeg var villig til å ofte vennskapet med moren, men var redd for at hun ville ta sitt liv. 

Det har faktisk fått overraskende bra. Jeg og moren har fortsatt god kontakt, og jeg har bedt om unnskyldning men at hun ikke ga meg noe særlig valg. Det forstod hun. 

De får kjempegod oppfølging fra barnevernet. 

Anonymkode: 8b6c2...a2b

Jeg husker den tråden. Så fint å høre om dette! :) 

Anonymkode: fad95...368

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Da har det vært hevdet observert, ikke sant? Klart at folk kan lyve, men det er uhyre sjelden.  AB ...906, hva kom ut av deres sak da? 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Den ble så klart henlagt 😉 Men som jeg skrev lenger oppe; ryktene sluttet aldri.

Anonymkode: 0af43...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte fra en gang jeg så en dame slo en gutt på 3-4 år midt i ansiktet. Kjenner de ikke så vet ingenting mer, men kan ikke ha vært feil og melde. Det jeg så er ikke greit. 

Anonymkode: f672e...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det etter at jeg skrev om situasjonen her inne og fikk god hjelp. Det var om en mor og en sønn med omvendt rolle. Jeg var villig til å ofte vennskapet med moren, men var redd for at hun ville ta sitt liv. 

Det har faktisk fått overraskende bra. Jeg og moren har fortsatt god kontakt, og jeg har bedt om unnskyldning men at hun ikke ga meg noe særlig valg. Det forstod hun. 

De får kjempegod oppfølging fra barnevernet. 

Anonymkode: 8b6c2...a2b

Godt å høre :) Jeg husker den tråden.

Anonymkode: 04190...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet tar ikke i mot meldinger basert på rykter. Dersom undersøkelse igangsettes, skal det være basert på egne observasjoner, episoder som melder selv har vært vitne til. 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Dette er feil......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man bekymret, så er man bekymret. Da er det ikke feil å melde fra. Det er bv som skal ta stilling til saken. Jeg ser derfor ikke hvordan det kan bli 'feil' å melde. Har man en bekymring melder man...

Anonymkode: dcdc3...367

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet tar ikke i mot meldinger basert på rykter. Dersom undersøkelse igangsettes, skal det være basert på egne observasjoner, episoder som melder selv har vært vitne til. 

Anonymkode: 4d89b...3ca

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Da har det vært hevdet observert, ikke sant? Klart at folk kan lyve, men det er uhyre sjelden.  AB ...906, hva kom ut av deres sak da? 

Anonymkode: 4d89b...3ca

Dette er reinspikka bullshit. Jeg kjenner noen som for noen år siden ble falsk anklaget av barnevernet der barna ble hentet midt på natten ved et hastevedtak som var totalt ubegrunnet. BV gjorde absolutt ingen innhenting av informasjon utenom den ene anonyme anklagen de fikk før de gikk rett på hastevedtak og dro barna ut midt på natten. Problemet med dette er at det har absolutt null konsekvenser for de som håndterte dennne saken der de totalt gav blaffen i å finne litt mer ut av saken før de kjørte på med hastevedtak som midt på natten rev barna vekk fra foreldrene sine. Dette skulle faktisk ikke vært lovlig å gjøre på denne måten.

Anonymkode: f7cd5...466

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er reinspikka bullshit. Jeg kjenner noen som for noen år siden ble falsk anklaget av barnevernet der barna ble hentet midt på natten ved et hastevedtak som var totalt ubegrunnet. BV gjorde absolutt ingen innhenting av informasjon utenom den ene anonyme anklagen de fikk før de gikk rett på hastevedtak og dro barna ut midt på natten. Problemet med dette er at det har absolutt null konsekvenser for de som håndterte dennne saken der de totalt gav blaffen i å finne litt mer ut av saken før de kjørte på med hastevedtak som midt på natten rev barna vekk fra foreldrene sine. Dette skulle faktisk ikke vært lovlig å gjøre på denne måten.

Anonymkode: f7cd5...466

...og jeg har møtt ei mor som hevder at 6 åringen deres forførte den stakkars stefaren, og ville heller at ungen ble straffa enn kjæresten... Når vi henta ut ungen, og tok henne på dommeravhør, og derifra i fosterhjem, ble det stor oppstandelse fordi vi var gærne og mor prøvde å anmelde oss for kidnapping. Husk at alle saker har minst to sider - den mørkeste blir ikke fortalt til deg! 

Anonymkode: 4d89b...3ca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...