Gå til innhold

Ettåring som ikke får se tv. Er dette innenfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen dager passer jeg og en annen en ettåring, og når barnet blir trett er det fangekos og lov å se på Julius og barna i Afrika på en liten skjerm. Er det innenfor for dere foreldre? De har storskjerm hjemme, og reklame hoppes over når det er på nett. Ofte peker barnet på pcen og vil høre på musikk og lager rytmiske bevegelser, eller vil bare ha kos og se på dyrene.

 

 

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er problemet at ettåringen som du passer ikke får se tv hos foreldrene sine men hos deg?

Anonymkode: 277e2...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemstillingen?

Anonymkode: 27a78...e6e

At foreldrene ikke lar barnet se på tv annet enn når negler skal klippes, og jeg er enig med dem. Men at barnet får fangekos og se på en 14 tommers pc-skjerm og høre på musikk er vel innenfor i korte perioder? Formulerte jeg meg feil?

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er problemet at ettåringen som du passer ikke får se tv hos foreldrene sine men hos deg?

Anonymkode: 277e2...0fa

Ja, det er spørsmålet, men ettåringen får ikke se tv hos meg heller. Som sagt, en liten skjerm og noen barnesanger der bildet ikke er forstyrret opp. Det virker som barnet liker det og roer ned leken når det opplever å bli trett.

Ts

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er spørsmålet, men ettåringen får ikke se tv hos meg heller. Som sagt, en liten skjerm og noen barnesanger der bildet ikke er forstyrret opp. Det virker som barnet liker det og roer ned leken når det opplever å bli trett.

Ts

Anonymkode: 4ae78...716

Jeg har selv to barn på hhv 2 og 4 år, og begge mine har fått se litt på TV/andre skjermer fra ca ett års alder. Jeg hadde dermed syntes det var helt greit om barnepasseren gjorde som deg. MEN. Dersom jeg var helt kategorisk motstander av skjermbruk for barn i den alderen, og jeg hadde gjort dette klart for deg på forhånd, ville jeg faktisk ha forventet at du fulgte det. Da hadde jeg nok mest sannsynlig kommet til å bli sur hvis jeg hadde fått vite at du likevel valgte å gjøre som du selv følte for.

Anonymkode: 8822b...6e1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal en ettåring se tv når det er "fangekos"? Hvorfor skal ettåringer se tv overhode? Spesielt om foreldrene ikke ønsker det? Personlig syns jeg dette med å bruke TV som stimuli er en uting uansett alder, unger i dag har alt for mye skjermtid og alt for lite mellommenneskelig kontakt.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Carrot skrev:

Hvorfor skal en ettåring se tv når det er "fangekos"? Hvorfor skal ettåringer se tv overhode? Spesielt om foreldrene ikke ønsker det? Personlig syns jeg dette med å bruke TV som stimuli er en uting uansett alder, unger i dag har alt for mye skjermtid og alt for lite mellommenneskelig kontakt.

Dette

Anonymkode: b2817...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettåringer skal egentlig ikke se på TV i det hele tatt, så om du overkjører foreldrenes mening er ikke dette riktig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke forskjellen mellom å se Julius på storskjerm og Julius på en liten skjerm. Det er uansett et tv-program. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv to barn på hhv 2 og 4 år, og begge mine har fått se litt på TV/andre skjermer fra ca ett års alder. Jeg hadde dermed syntes det var helt greit om barnepasseren gjorde som deg. MEN. Dersom jeg var helt kategorisk motstander av skjermbruk for barn i den alderen, og jeg hadde gjort dette klart for deg på forhånd, ville jeg faktisk ha forventet at du fulgte det. Da hadde jeg nok mest sannsynlig kommet til å bli sur hvis jeg hadde fått vite at du likevel valgte å gjøre som du selv følte for.

Anonymkode: 8822b...6e1

Jeg kan spørre dem. Men ungen er like klok som en hundevalp, og ser forskjellen på hjemme og borte. Og det er snakk om totalt halv time i uken. Hilsen ts. Synes det blir et dumt spørsmål å stille foreldrene.

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

Ser ikke forskjellen mellom å se Julius på storskjerm og Julius på en liten skjerm. Det er uansett et tv-program. 

Jo, jeg ser den.

Anonymkode: 4ae78...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Blod skrev:

Ettåringer skal egentlig ikke se på TV i det hele tatt, så om du overkjører foreldrenes mening er ikke dette riktig.

Men kan jeg spørre dem uten at de blir sure?

ts

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg FATTER ikke hvorfor man skal prakke på barn underholdning på skjerm  (eller søtsaker for den saks skyld). De oppdager slike usunne ting tidsnok om ikke vi voksne skal lære dem det fra de er babyer av.

Anonymkode: 54e1c...f9e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg FATTER ikke hvorfor man skal prakke på barn underholdning på skjerm  (eller søtsaker for den saks skyld). De oppdager slike usunne ting tidsnok om ikke vi voksne skal lære dem det fra de er babyer av.

Anonymkode: 54e1c...f9e

,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan jeg spørre dem uten at de blir sure? ts  Anonymkode: 4ae78...716

Gjør det du vet at de vil at du skal gjøre, så trenger ingen å spørre eller bli sure. Det er så enkelt. 

Anonymkode: 0ce76...20e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg noe etter ordet "fangekos". Jeg kan tenke meg hva det er, men herregud(!!). Slutt å dikt opp ord!

Anonymkode: 03034...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Les heller i en bok som passer for en 1 åring.

Hvordan kan man vite  hva som passer. Den delen med barnertv på nett er tjue min i uka. Mitt barnebarn har opplevd at jeg har vøri  har du hørrt om navlwlo, veeeeee gtym ja det er mummi.

Vet jeg elsker mumi.

 

 

Anonymkode: 4ae78...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man vite  hva som passer. Den delen med barnertv på nett er tjue min i uka. Mitt barnebarn har opplevd at jeg har vøri  har du hørrt om navlwlo, veeeeee gtym ja det er mummi.

Vet jeg elsker mumi.

 

 

Anonymkode: 4ae78...716

Se og pek bøker er vel populært i den alderen, med foreksempel dyr og hverdagslige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...