Gå til innhold

De over tramper som ett uvær


Nonymuss

Anbefalte innlegg

Hei!

Meg og kjæresten flyttet inn i en hybel sommeren 2016 under ett hus hos ett par som var relativt rolige, lite visste vi at de 4 barnene de hadde sammen skulle hoppe tau, gå med ski-sko inne og trampe så nesten gulvet faller ned 24/7.

vi blir våknet opp grytidlig av at ungene over hopper rundt og hører foreldrene le med de, som om de har null anelse på at vi bor under her, frister meget å sende en melding men ønsker ikke bli uvenn med de heller..

noen som har noe tips?

takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det opp med dem! Be pent om at de ikke bruker sko inne pga. trinnlyd, og forklar hvor lytt det er. Det er ikke sikkert de er klar over det. 

Anonymkode: e5d50...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville begynt å se meg om etter ny bolig :) evt. kan dere jo prøve å si fra, på en rolig og grei måte. det er de over som eier hele huset, hvis jeg forsto det rett? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min erfaring er det egentlig bare å finne en ny plass å bo. De har 4 barn (!), og på vinteren er det ikke alltid gøy å være ute. Dermed foregår mye av lekingen inne, og da skal de ikke så mye til før det høres godt ned til dere om det er dårlig isolert mellom etasjene. Jeg har selv bodd i en leilighet under en familie med 3 barn, og jeg sa ifra i tro om at de kanskje kunne ta hensyn. Noe de gledelig gjorde, men vi snakker om barn, og det er lite morsomt for dem å leke stilleleken hele tiden. 

Poenget er, til en viss grad skal de ta hensyn til at det faktisk bor noen under og at det er dårlig isolert, men det er egentlig ganske lite man kan forvente. Hva en gang de er alene hjemme (uten at jeg vet alder på barna)? Eller mor er så sliten at hun ikke orker å roe de ned for 568. gang? Jeg har ikke barn selv, og har lært at skal jeg unngå barnetramp, så må jeg unngå leilighet under en barnefamilie. 

Anonymkode: 0229c...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...