Gå til innhold

Tør ikke få kjæledyr, gruer meg til den dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet katten min for et år siden. Jeg var utrolig glad i henne, og savner henne hver dag.

Nå er jeg i tenkeboksen angående å skaffe meg hund. Alt ligger til rette for det, men jeg gruer meg sånn til hunden dør. Jeg hadde katten min i 15 år, og av og til tenker jeg at jeg skulle ønske jeg aldri fikk henne, for da hadde jeg sluppet sorgen i etterkant. Selvfølgelig mener jeg ikke dette, for jeg elsket henne og vi hadde det så fint sammen hver dag. Men dere skjønner hva jeg mener?

Så nå allerede før jeg har fått en hund så kjenner jeg på hvor vondt det blir å miste den. Forhåpentligvis lever den lenge, men det er vondt å miste dyr, uavhengig om de blir 2 eller 20 år.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje noen har det på samme måte?

Anonymkode: dbf27...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt. For meg hjelper det å tenke at jeg er der hele dyrets liv. Det er også veldig fin trøst i en dyrevenn. 

Det man virkelig kan lære av hunder er verdien av å leve i nuet. De går ikke rundt å tenker på død og sykdom. Har de det bra, så har de det bra. 

Anonymkode: 8205d...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Amelia Kinkade - Snakk med Dyrene og få svar, Penelope Smith - Animals in Spirit, og Micael Newton - Sjelereiser.

Har selv hatt dyretolk til hunden min etter hun var død, og hun fikk verifiserbar informasjon, ting som ingen andre kunne vite, det hjalp veldig å finne ut at døden er en bløff for å si det sånn.

Gråt også ukontrollert i flere dager etter at hun var død, og ble ferdig med det.

Anonymkode: 474ea...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glefen jeg får hver dag fra min hund overskygger hvilken som helst sorg som kommer senere. Selvfølgelig sørger man, det er jo etgt fint tegn på at de betydde mye for deg, men det er en så liten del av det at å droppe å hahunden min pga noen ukers sorg ikke gir mening.

Anonymkode: 408d5...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. For meg hjelper det å tenke at jeg er der hele dyrets liv. Det er også veldig fin trøst i en dyrevenn. 

Det man virkelig kan lære av hunder er verdien av å leve i nuet. De går ikke rundt å tenker på død og sykdom. Har de det bra, så har de det bra. 

Anonymkode: 8205d...772

Det var en veldig fin tanke. Dette hjalp meg faktisk :)

Det hadde jo vært værre dersom dyrene levde lenger enn oss.

 

Anonymkode: dbf27...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...