Gå til innhold

Når holdt babyen din hodet sitt selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min løfter og holder hodet fint i mageleie. Snur seg også fint fra side til side. Men når hun sitter på fanget, vingler hodet fram og tilbake. Hun er tre måneder nå. Når fikk babyen din god hodekontroll? 

Anonymkode: b6d1f...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyen min løfter og holder hodet fint i mageleie. Snur seg også fint fra side til side. Men når hun sitter på fanget, vingler hodet fram og tilbake. Hun er tre måneder nå. Når fikk babyen din god hodekontroll? 

Anonymkode: b6d1f...30a

Min hadde hodekontroll tidlig, fysioterapeut ble overrasket når han holdt hode godt ved 3 mnd. De forventer hodekontroll ved 5 mnd sa han, men også da bør man støtte opp for brå bevegelser. 

Anonymkode: 919cd...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ganske god kontroll på hodet veldig tidlig. Mener han holdt hodet ganske stabilt allerede da han var en mnd-halvannen, men det var en ganske lang periode jeg ikke "stolte" helt på han for han kunne plutselig slenge på hodet og ikke klare å ta seg inn igjen. Akkurat når det ble helt stødig vet jeg ikke, men nå er han fire mnd og jeg vil si at han har kontroll nå.

Anonymkode: a1642...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre med babyer på rundt 2-4 mnd her?

Anonymkode: b6d1f...30a

Har en på 4 mnd, han har holdt hodet selv så og si fra fødsel. Holder det helt selv og lenge av gangen nå.

Anonymkode: 36be4...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hs. Vi fikk time til fysioterapi pga av at han ikke klarte å aktivere musklene i front ved ca 3 mnd.  De har lav terskel i byen her. Har nok spart inn mye oppfølging at vi fikk de ti min. 

Anonymkode: 919cd...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min holdt hodet opp og hdde god kontroll omtrent fra start, men var litt prematur og svært dysmatur, så hodet var ikke tung for alderen. Fikk høre at dette var årsaken. 

Anonymkode: 8f336...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mageleie har han holdt det ganske lenge nå, er ikke helt sikker på når han begynte med det.. Men sittende har han holdt hodet selv uten støtte i ett par uker nå - han er 3 mnd. Jeg stoler ikke på ham da han fortsatt er litt vinglete, men jeg har faktisk ikke måttet "redde" ham på ganske lenge nå. Men jeg holder hendene klare sånn i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ca 2 mnd når han holdt hodet ganske godt selv (men stolte jo ikke nok på det til at jeg ikke støttet i bevegelse ol). Fra 3 mnd tok han ekstremt mye "sit-ups" og holdt de ganske lenge... 🙈

Anonymkode: f1987...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har babyen god kontroll kun i mageleie? Hva hvis dere holder babyen under armene og at hen på en måte "står". Babyen min vingler veldig da.

Helsesøster sa at hen kanskje hadde litt dårlig hodekontroll for alderen, og det var derfor jeg hadde lyst til å høre hvilke erfaringer dere andre har. I mageleie har hen god kontroll og snur hodet fram og tilbake.

Anonymkode: b6d1f...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.2.2017 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Han fikk ganske god kontroll på hodet veldig tidlig. Mener han holdt hodet ganske stabilt allerede da han var en mnd-halvannen, men det var en ganske lang periode jeg ikke "stolte" helt på han for han kunne plutselig slenge på hodet og ikke klare å ta seg inn igjen. Akkurat når det ble helt stødig vet jeg ikke, men nå er han fire mnd og jeg vil si at han har kontroll nå.

Anonymkode: a1642...f78

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har babyen god kontroll kun i mageleie? Hva hvis dere holder babyen under armene og at hen på en måte "står". Babyen min vingler veldig da.

Helsesøster sa at hen kanskje hadde litt dårlig hodekontroll for alderen, og det var derfor jeg hadde lyst til å høre hvilke erfaringer dere andre har. I mageleie har hen god kontroll og snur hodet fram og tilbake.

Anonymkode: b6d1f...30a

Meg over her, og svar på ditt spm nr 2. Jeg snakket om kontroll på hodet i "loddrett" posisjon, altså opp mot skulderen, sittende eller "stående". I mageleie har han egentlig holdt hodet oppe helt fra vi begynte å trene på det (naturligvis ikke så lenge om gangen i starten). Men var ikke så flink å trene mageleie de første ukene, og begynte nok ikke å legge han på magen jevnlig før han var en mnd-halvannen (altså omtrent samtidig med at han begynte å holde hodet sitt selv i loddrett stilling).

Anonymkode: a1642...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...