Gå til innhold

Fyr med kjæreste på Tinder... skal man si fra eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De færreste ønsker en partner som ligger rundt med andre.

Det har du rett i, men om du ikke ønsker at din partner skal være utro, hva har det med Petter og Trude, det fremmede paret på den andre siden av byen, å gjøre?

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det greit å si ifra til ei dame når mannen hennes oppfører seg som en overkåt ungkar som vil tømme seg både her og der.

Så etter å ha sett Tinder-profilen hans så er du ekspert på hans generelle oppførsel?

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke å blande seg inn i fremmede menneskers liv når man gjør noen oppmerksom på noe som for de fleste er av betydning.

Det er jo selve definisjonen på det. Hvordan berører det deg at Petter er på Tinder når han er i et forhold med Trude? Han er på Tinder, så det ser naturligvis dårlig ut, men vet du i det hele tatt om han har vært utro (avhengig av hvordan man definerer utroskap, naturligvis).

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er utroskap, at noen har glemt igjen lommeboken ved kassa, at man fikk tak i registreringsnummeret på bilen som bulket deres bil, at nøklene deres ramlet ut av lommen da de fisket opp busskortet, at de glemte igjen posene deres ved cafebordet.. det spiller ingen rolle.

Forskjellen her er at utroskap har ingen likhetstegn med noen av de andre eksemplene dine, så sammenligningen er helt bak mål.

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe som er av betydning og som man tror den andre ikke vet, så forteller man.

Av betydning for hvem? Dette har absolutt null betydning for deg, så hvorfor skal du blande deg? Det kan ha betydning for de ja, men igjen, det har ingen betydning for deg, så hvorfor skal du bry deg?

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan den fremmede bruke informasjonen til det han eller hun vil også kan man selv gå videre med livet sitt.

Hva om informasjonen ikke stemmer, og din "gode gjerning" fører til at forholdet tar slutt? Vil du da klappe deg på skulderen og tenke at "det kunne jo vært sant, så ingen skade skjedd"?

Forresten; "Anonym Bruker"? Er det fordi at du ikke ønsker at disse meningene skal assosieres med din faktiske bruker? Er jo ingenting av det du skriver som setter din identitet i fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke kjenner dette paret godt ville jeg ikke blandet meg inn/varslet dama hans. 

Når det gjelder at det er mye menn på Tinder som er i forhold, så er nok ikke damene noe bedre. Har vært innom der selv av og til de siste årene og har kjent igjen flere damer som jeg vet ikke er single. Du vil finne både menn og damer som er i forhold og som vil prøve seg på andre på både nettsider, datingsider, på utesteder osv. 

Slik har det alltid vært og vil nok være slik i fremtiden også.

Anonymkode: 652ce...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du ikke kjenner dette paret godt ville jeg ikke blandet meg inn/varslet dama hans. 

Når det gjelder at det er mye menn på Tinder som er i forhold, så er nok ikke damene noe bedre. Har vært innom der selv av og til de siste årene og har kjent igjen flere damer som jeg vet ikke er single. Du vil finne både menn og damer som er i forhold og som vil prøve seg på andre på både nettsider, datingsider, på utesteder osv. 

Slik har det alltid vært og vil nok være slik i fremtiden også.

Anonymkode: 652ce...6ca

Det er jo ganske trist. Folk har jo ingen moral lenger. Jeg personlig mener at det er enda tristere at folk ser ut til å ha en kollektiv enighet om at man ikke skal si fra til noen at partneren er utro eller er på datingsider. 

Anonymkode: 7e0c8...3f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Om man sender screenshost, så vil jo fyren kunne kjenne igjen avsenderen?

Anonymkode: fae45...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 20.25, Miklo Velka skrev:

Det har du rett i, men om du ikke ønsker at din partner skal være utro, hva har det med Petter og Trude, det fremmede paret på den andre siden av byen, å gjøre?

Så etter å ha sett Tinder-profilen hans så er du ekspert på hans generelle oppførsel?

Det er jo selve definisjonen på det. Hvordan berører det deg at Petter er på Tinder når han er i et forhold med Trude? Han er på Tinder, så det ser naturligvis dårlig ut, men vet du i det hele tatt om han har vært utro (avhengig av hvordan man definerer utroskap, naturligvis).

Forskjellen her er at utroskap har ingen likhetstegn med noen av de andre eksemplene dine, så sammenligningen er helt bak mål.

Av betydning for hvem? Dette har absolutt null betydning for deg, så hvorfor skal du blande deg? Det kan ha betydning for de ja, men igjen, det har ingen betydning for deg, så hvorfor skal du bry deg?

Hva om informasjonen ikke stemmer, og din "gode gjerning" fører til at forholdet tar slutt? Vil du da klappe deg på skulderen og tenke at "det kunne jo vært sant, så ingen skade skjedd"?

Forresten; "Anonym Bruker"? Er det fordi at du ikke ønsker at disse meningene skal assosieres med din faktiske bruker? Er jo ingenting av det du skriver som setter din identitet i fare.

Du er jo like Anonym. Ingen i Norge heter miklo velka. Du kan være alt fra 15 til 90 år, mann som kvinne osv. 

Anonymkode: 6fae7...e7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Vær så snill å si fra til henne. Typen min var på Tinder gjennom hele forholdet vårt. Jeg hadde hele tiden en magefølelse på at han var med andre, men han nektet og jeg fikk ikke noen bekreftelse før han faktisk matchet med og inviterte ut noen jeg kjenner (som han ikke visste at jeg kjenner og som jeg heller ikke hadde som venn på facebook). Hadde bare noen sagt fra til meg før..

Anonymkode: d7312...2c5

Kjenner at jeg fryder meg over at slike som deg blir lurt. Hvor dum er det egentlig mulig å være om du har en kjæreste som passer mobilen og PC som om det er verdens største hemmelighet h*n skjuler? Nettopp, er man så grønn at man ikke innser det logiske, så fortjener man å bli lurt trill rundt.

Anonymkode: 65a8a...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.2.2017 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde dette. Å få melding fra en falsk profil på facebook. Med screenshot fra der kjæresten min inviterte henne hjem til seg, tilbød seg å betale taxi og alt, og ville at hun skulle sove over. Hun svarte at hun er i forhold, og da svarte han at ååå det var han også, men det er slutt snart, skrev han, og ba henne ta kontakt når hun er singel igjen... Det er den verste kvelden jeg har hatt på lenge. Det er grusomt å motta sånt fra fremmede folk, og mens han selv hadde sagt til meg at forholdet vårt skal bli bedre, HAN skal bli snillere og bedre, så ødela faktisk dette det siste som var igjen å redde av forholdet. Jeg skulle faktisk ønske at jeg slapp å få tilsendt de bildene, det var så sjokkerende. Men jeg tok han i det, og har innsett at han ikke er den kjæresten jeg trodde at jeg hadde. Der snakka han om forlovelse og alt. Så driver han og inviterer med seg andre damer hjem til seg bak ryggen min. Vi skulle fikse forholdet, men bildene av teksten der han skrev hjerter og søte ord til henne, forsvinner ikke fra netthinnen, og det er elendig å motta sånt fra fremmede. Jeg syns du skal tenke deg godt om før du gjør det. Forholdet vårt kunne kanskje ha vært reparert om jeg hadde vært "lykkelig uvitende" om det. Samtidig, er det ok å vite hva slags person man deler livet med... I dette tilfellet viste kjæresten min seg å være slem på flere måter enn bare utroskap. Likevel, har de barn sammen f eks, syns jeg ikke at man skal si ifra. Jeg fant ut at min også var på Tinder, og han er aktiv der. Ikke noe gøy, men etter de screenshottene jeg fikk tilsendt, sjekka jeg om han befant seg på Tinder, og der var han. Han trenger ikke å ha gjort noe fysisk med en annen dame, men å vite at ens kjæreste er på Tinder og prøver å være utro, er mer enn ille nok, og er utroskap nok i mine øyne. 

Anonymkode: b5f9d...f40

Ja forholdet med en løgner hadde blitt reddet happy you. Eller du hadde oppdaget han i deres felles seng med en på 20 etter at dere hadde fått barn sammen. Hva tror du

Endret av RoH
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din jobb å være utropoliti. 
Hvertfall siden du ikke kjenner noen av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna. Ikke ødelegg for dem. Jeg hadde ikke villet vite hadde det vært meg.

Anonymkode: 86534...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.2.2017 at 4:26 AM, AnonymBruker said:

Hadde holdt meg unna. Ikke noe vits å være barnevakt for alle og blande seg inn. Særlig ikke om man ikke tør å gjøre det fra egen profil. 

Du kjenner de tydeligvis ikke, og vet ikke stort om forholdet deres. Kan være de har åpent forhold, eller at de synes nettflørting er helt greit. For alt du vet sitter de sammen og styrer på med Tinder. 

Anonymkode: dca90...e3f

:skratte:

Anonymkode: 757d6...ec1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.2.2017 at 6:15 PM, Miklo Velka said:

Hvorfor har mennesker fått en sånn enorm trang til å blande seg inn i fremmede menneskers liv? 

Det har mennesker hatt til alle tider. Folk er ofte villige til å hjelpe andre mennesker, også dem de ikke kjenner.

Anonymkode: 757d6...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hold deg unna. Ikke ødelegg for dem. Jeg hadde ikke villet vite hadde det vært meg.

Anonymkode: 86534...d5e

Vi som ønsker å lukke øynene for at partneren er notorisk utro, klarer det fint selv om vi blir informert.

Anonymkode: 757d6...ec1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck ta alle kommentarene som sier hun ikke skal si i fra. Dere som kommenterer slik er garantert utro mot partnerene deres selv eller har gjort det (og da endte sikkert forholdet til helvette og dere sipper over utfallet fremdeles).

PLIS ta en GOD avgjørelse for alle mennesker der ute som uvitende går hånd i hånd med sin utro partner. PLIS

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde faktisk med meg en gang. Det var før tinder da men. Jenta som hadde flørtet med min daværende kjæreste kom faktisk til meg personlig og sa ifra når hun fant ut om meg. Dette satt jeg veldig stor pris på. 

Kjempe glad den dag i dag for at jeg ikke «la inn flere aksjer» på det udugelige mannfolket😅. 

Anonymkode: 62b0f...e17

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart sagt fra. 

Min du ønsker å være anonym, printer du ut screenshot og sender i posten!

 

Anonymkode: c09e8...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 4.26, AnonymBruker skrev:

Hadde holdt meg unna. Ikke noe vits å være barnevakt for alle og blande seg inn. Særlig ikke om man ikke tør å gjøre det fra egen profil. 

Du kjenner de tydeligvis ikke, og vet ikke stort om forholdet deres. Kan være de har åpent forhold, eller at de synes nettflørting er helt greit. For alt du vet sitter de sammen og styrer på med Tinder. 

Anonymkode: dca90...e3f

Da er vel ingen skade skjedd uansett, og da er det jo ikke farlig å si i fra. :)

Jeg lever etter «gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg», og jeg ville ha hatt beskjed om kjæresten min var på Tinder. Jeg hadde jo ikke blitt sint på hun som faktisk hadde brydd seg nok til å gi beskjed, men heller vært takknemmelig for å slippe å kaste bort mer tid på et rasshøl. :)

Anonymkode: 28519...5f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.2.2017 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har fortalt deg at folk i åpne forhold ikke reagerer negativt på sladrekjerringer?

Anonymkode: bf343...804

For oss i åpne forhold er ærlighet og tillit ekstra viktig. Selv om jeg er i et åpent forhold fordømmer jeg utroskap like mye som andre, og vedkommende som hadde sagt ifra hadde jeg bare gitt ei stjerne i boka for å ha brydd seg :)

.. også hadde jeg nok gått å spurt min kjære om hvorfor han ikke informerer om situasjonen i profilen sin 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er verken min plikt eller ansvar å være sladrekjerring for andre. Jeg bryr meg ikke en døyt om personer jeg ikke har en relasjon til, så bare fordi tilfeldige kjerringer på KG sier at jeg er en dårlig person som ikke sladrer endrer ikke standpunktet mitt.

Anonymkode: 85dd3...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Du er jo like Anonym. Ingen i Norge heter miklo velka. Du kan være alt fra 15 til 90 år, mann som kvinne osv. 

Var dårlig formulert av meg ja, så kan ta den på min kappe. Men jeg mener at poenget uansett burde være mulig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...