Gå til innhold

Den personen du har møtt der førsteinntrykket stemte minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte det var litt artig å høre andres historier. Hvem har du møtt hvor førsteinntrykket ikke stemte overens med hvem personen egentlig var? Både gode og dårlige erfaringer er velkomne.

 

Anonymkode: c5a94...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte en foreleser for første gang som var drit sur hele den dagen, kjeftet på folk, krevde at de svarte på spørsmål hele tiden (selv ting vi ikke hadde gjennomgått enda) osv. Var rett og slett ufyselig og jeg tenkte at denne personen vil jeg aldri like og ferdig med det. 

Så feil kunne jeg ta. Det viste seg at denne foreleseren hadde mistet et av sine barn for kort tid siden og hadde slitt med å takle sorgen sin. Hun endte opp med å kjefte på folk rundt seg, når alt hun egentlig ville var å gråte. Hun klarte rett og slett ikke å styre sorgen sin, noe jeg har full forståelse for (hun burde nok tatt mer fri fra jobben enn det hun gjorde).

Ble mye bedre kjent med henne de neste ukene og hun er en helt fantastisk person, men vi møtte henne bare på en litt feil dag den første gangen. 

Anonymkode: d5298...232

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg alltid har rett i førsteinntrykket. Hvis jeg hadde stolt på det hadde jeg spart meg for mye trøbbel.

Anonymkode: b856c...d12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datet en fyr i en mnd hvor magefølelsen og førsteinntrykket skrek player! Men det var så mye som passet mellom oss og om jeg hadde tatt feil ville dette vært drømmemannen. Han var nå veldig flink å prate for seg og selge seg selv. Uansett gikk jeg videre med å treffe han med åpent sinn. Skulle la troen komme han til gode mtp talk as you walk. 

spoler fremover... jeg hadde rett fra starten. Han fikk kalde føtter og jeg ble dumpet.

det har bare styrket min resolusjon om ikke annet, så det var greit. Og nå har magefølelse og førsteinntrykk fått enda et hakk med betydning.

du møtte denne foreleseren når hun ikke var sitt vanlige seg. Da gjelder ikke førsteinntrykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn på tinder, hadde lave forventninger til å møte noen der men tenkte jeg skulle prøve det ut. Hadde vært der inne i en uke før jeg begynte å vurdere å slette tinder, selv om det var matcher å snakke med og trivelige jenter så var det ganske dødt. Så kom det plutselig opp en beskjed om at en hadde matchet med meg, ganske anonym profil. Avtalte første date med to stykker på en uke (jada), og traff først hun jeg hadde snakket med lengst og veldig fin profil med mange bilder. Daten gikk så som så, ville vente til jeg hadde møtt hun andre. Det var sommer, varmt og avtalte en utepils på en koselig cafe..satt meg ned å ventet, fikla med mobilen, så hørte jeg "Er du *****?" og så opp på den vakre jenta!

Da tenkte jeg at jeg ble veldig positivt overrasket, forventningene mine var jo ganske minimale siden det 1. var tinder 2. anonym profil og samtale på forhånd 3. anonyme bilder. I virkeligheten var hun helt annerledes og nå har vi vært sammen i 1 år

Anonymkode: 7d64a...1fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig møtt ganske mange selv der førsteinntrykket ikke stemte,så der forekommer. Ts

Anonymkode: c5a94...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haiket med en fyr en gang. Første jeg tenkte når jeg så han inn i øynene var "nå blir jeg voldtatt og drept, men jeg SKAL på fjellet" (hadde mistet bussen og var på vei på fjellet på en etterlengtet ferie). Vi ble sammen(!), og det viste seg senere at mannen tente på dyr :P Han var ikke voldelig, men snakket om  å drepe noen han hadde kjent en gang...jaja....gikk bra med meg men det var kanskje bortkastet tid.

Gikk på folkehøgskole med noen som ble et par på skolen, og som jeg senere hadde endel kontakt med. Førsteinntrykket av hun dama var at hun var en energivampyr, litt gal, og helt uberegnelig. Senere ble jeg "kjent" med henne, som kanskje mest var det at jeg fikk høre èn versjon av henne, om henne, av henne, mens førsteinntrykket mitt nok var mere "hele" henne og stemte mere. Mange år senere snudde hun og mannen seg mot meg og sendte meg et lass med sms'er som jeg aldri har sett maken til hverken før eller siden. I mellomtiden hadde jeg også hatt tre dårlige drømmer om henne som jeg valgte å ikke høre på.

En annen gang; Jeg møtte en fyr på en festival, som jeg likte umiddelbart, på avstand. Jeg likte han bare noe så helt overveldende også, som om vi hadde vært venner alltid. Jeg fikk snakket med han kjapt, men han forsvant for meg på den festivalen. Senere på en annen festival så jeg en fyr som jeg umiddelbart fikk godt inntrykk av uten at jeg så ansiktet på han. Jeg gikk nærmere for å se på fyren, og fant ut at det var faktisk han fra den første festivalen....like positivt inntrykk to ganger, uten at jeg visste at det var han.
Ble aldri sammen med han men rotet med han flere ganger. Han er et fint menneske, jeg føler meg alltid så rolig og komfortable med han. Han er ikke-dømmende, lager ikke drama, er ærlig og real, og har mange venner som er like kule som han. Han kunne vært mannen i mitt liv hvis det ikke var for at han elsker å feste og jeg hater det.

Anonymkode: b856c...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Joia skrev:

Datet en fyr i en mnd hvor magefølelsen og førsteinntrykket skrek player! Men det var så mye som passet mellom oss og om jeg hadde tatt feil ville dette vært drømmemannen. Han var nå veldig flink å prate for seg og selge seg selv. Uansett gikk jeg videre med å treffe han med åpent sinn. Skulle la troen komme han til gode mtp talk as you walk. 

spoler fremover... jeg hadde rett fra starten. Han fikk kalde føtter og jeg ble dumpet.

Jeg skulle til å si samme skjedde meg, men så kom jo den sist setningen din:-(

Men jeg møtte en jeg var overbevist om var player. Utrolig glatt type både i utseende og være måte. Viste seg å være den mest kjærestesyke personen jeg har møtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på folkehøgskole med noen som ble et par på skolen, og som jeg senere hadde endel kontakt med. Førsteinntrykket av hun dama var at hun var en energivampyr, litt gal, og helt uberegnelig. Senere ble jeg "kjent" med henne, som kanskje mest var det at jeg fikk høre èn versjon av henne, om henne, av henne, mens førsteinntrykket mitt nok var mere "hele" henne og stemte mere. Mange år senere snudde hun og mannen seg mot meg og sendte meg et lass med sms'er som jeg aldri har sett maken til hverken før eller siden. I mellomtiden hadde jeg også hatt tre dårlige drømmer om henne som jeg valgte å ikke høre på.

Legger til at hun her prøvde å drepe mannen sin også forresten, og han fikk henne tvangsinnlagt fordi hun var helt gal.

Anonymkode: b856c...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på folkehøgskole med noen som ble et par på skolen, og som jeg senere hadde endel kontakt med. Førsteinntrykket av hun dama var at hun var en energivampyr, litt gal, og helt uberegnelig. Senere ble jeg "kjent" med henne, som kanskje mest var det at jeg fikk høre èn versjon av henne, om henne, av henne, mens førsteinntrykket mitt nok var mere "hele" henne og stemte mere. Mange år senere snudde hun og mannen seg mot meg og sendte meg et lass med sms'er som jeg aldri har sett maken til hverken før eller siden. I mellomtiden hadde jeg også hatt tre dårlige drømmer om henne som jeg valgte å ikke høre på.

En annen gang; Jeg møtte en fyr på en festival, som jeg likte umiddelbart, på avstand. Jeg likte han bare noe så helt overveldende også, som om vi hadde vært venner alltid. Jeg fikk snakket med han kjapt, men han forsvant for meg på den festivalen. Senere på en annen festival så jeg en fyr som jeg umiddelbart fikk godt inntrykk av uten at jeg så ansiktet på han. Jeg gikk nærmere for å se på fyren, og fant ut at det var faktisk han fra den første festivalen....like positivt inntrykk to ganger, uten at jeg visste at det var han.
Ble aldri sammen med han men rotet med han flere ganger. Han er et fint menneske, jeg føler meg alltid så rolig og komfortable med han. Han er ikke-dømmende, lager ikke drama, er ærlig og real, og har mange venner som er like kule som han. Han kunne vært mannen i mitt liv hvis det ikke var for at han elsker å feste og jeg hater det.

Anonymkode: b856c...d12

 

7 timer siden, Joia skrev:

Datet en fyr i en mnd hvor magefølelsen og førsteinntrykket skrek player! Men det var så mye som passet mellom oss og om jeg hadde tatt feil ville dette vært drømmemannen. Han var nå veldig flink å prate for seg og selge seg selv. Uansett gikk jeg videre med å treffe han med åpent sinn. Skulle la troen komme han til gode mtp talk as you walk. 

spoler fremover... jeg hadde rett fra starten. Han fikk kalde føtter og jeg ble dumpet.

 

Dette er jo historier der førsteinntrykket stemte. Leste dere ikke trådtittelen eller? 

Anonymkode: f8fb5...d62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det var litt artig å høre andres historier. Hvem har du møtt hvor førsteinntrykket ikke stemte overens med hvem personen egentlig var? Både gode og dårlige erfaringer er velkomne.

 

Anonymkode: c5a94...87f

Da jeg møtte den nye huseieren min. Han var stiv i kroppen, streng osv. Men så fort vi ble kjent, løsnet han veldig. Han er veldig hyggelig, og morsom :)  Er litt forsiktig med å stole på førsteinntrykket. Jeg stoler på førsteinntrykket mitt, men holder litt tilbake fordi alle mennesker er forskjellige. Noen er seg selv omtrent hele tiden, mens andre er mer tilbakeholden, men løsner så fort man blir kjent. Men varselen kroppen gir deg om den og den personen burde man alltid stole på. Kroppen vet som regel når en fare er på vei, opp til mennesket å stole på det. 

Anonymkode: a4084...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å stole på førsteinntrykket fordi mange har en fasade de viser frem. Liker å bruke god tid på å bli kjent med folk, det er når du kommer under huden på folk at man finner ut hvem de er. 

Anonymkode: 62264...1fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg møtte samboeren min, da var jeg med daværende kjæreste og kompiser av han. Jeg var sikker på at han var verdens største drittsekk, frekk, selvdigger, osv. Gudene vet hva jeg ikke tenkte om han, men det var ikke noe fint ihvertfall. Men så viste det seg at han er verdens snilleste og herligste. Han er rett og slett fantastisk, og ingenting av førsteinntrykket stemte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest ekstreme tilfellet jeg har vært utsatt for var når jeg falt loddrett for en mann som senere ble voldelig. Han truet meg på livet, verbalt, men var også fysisk ekstrem. En dag rømte jeg fra mitt eget hus. Da ramponerte han for cirka 150 tusen, jeg kunne ikke tvinge fra han nøklene og politiet sa at dette var en sivil sak. Når vi møttes hadde vi noen felles venner, og jeg anså han som stabil med fast jobb, etter enda noen uker, tre mnd. ante jeg ugler i mosen fordi han gikk for raskt frem, men førsteinntrykket var bare bra, ble forelsket samme kveld og det var såkalt gjensidig.

Anonymkode: 0a4df...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det må være søsteren min. Det tidligste inntrykket jeg fikk om henne var en søt og hyggelig personlighet, en skikkelig humørspreder, men som også balanserte det med å være passe sarkastisk og syrlig når anledningen bød seg. (Noe jeg satte pris på allerede som barn).

Siden har hun forblitt en egoistisk, uvennlig idiot som bryr seg absolutt ingenting om sosial kontakt med andre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ganske sikker på at om jeg hadde møtt folk her fra KG ville det inntrykket jeg hadde av folk her fra nett stemme ganske dårlig.

Som noen skrev over her så kan førsteinntrykk stemme ganske dårlig. Ett eksempel er folk som har angst i større eller mindre grad. De kan virke arrogante, fordi de er litt avvisende, virker "lite hyggelige". Men det er ikke arroganse, det er bare det at disse har angst og derfor ikke våger å slippe seg helt fri, løs, spørre, være frempå. Det er den type menneske jeg sliter mest med å tolke omer arrogant eller bare angst.

Anonymkode: edccc...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være en på jobben. Han ser ut som en gresk gud og jeg fikk inntrykk av at han var så overlegen. Men når  jeg ble bedre kjent med han forstod jeg at han egentlig bare var litt beskjeden og sjenert. 

Det er jo vanlig å tolke sjenert som overlegen. Har hørt at mange har fått det inntrykket av meg også. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner mye om den over.

Var en ny som begynte på jobben, fikk med en gang inntrykk av at hun alltid hadde vært "en av de populære" og fremstod som litt overlegen og søkte mot andre jeg ville putte i samme bås.

Opplevde og at det var helt feil inntrykk, jeg forventet henne som utadvent og tolket oppførselen hennes som overlegen. Viste seg at hun derimot var ganske stille og sjenert og da hun ble litt varmere i trøyen var hun en helt annen type.

 

Konen min og forsåvidt, førsteinntrykket jeg fikk av henne var "overlegen". Det er egentlig litt rart, men de første 3-4 timene jeg var med henne (satt en gjeng og pratet på vors/byn) registrerte jeg henne ikke som interessant i det hele tatt, mye pga førsteinntrykket. 

Så ble vi gående på 2-mannshånd mellom to utesteder og ila. neste 2 timene var hele bildet snudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en gutt i trinnet over meg som for det førte luktet, var ustelt osv., og for det andre så var han skikkelig ovenpå og dro drøye vitser som satte ham i godt lys. Likte han ikke i det hele tatt.

Av ulike grunner ble jeg stadig mer kjent med ham, og grunnen til at han luktet var at han nesten aldri dro hjem for å dusje/bytte klær fordi faren hans banket ham. Selvtilliten og humoren var hans forsvarsverk mot mobbingen som oppstod som følge av hvordan han så ut.

Hjalp ham med å komme seg unna faren så det gikk bra med ham heldigvis:) Men denne opplevelsen fikk meg til å begynne å lage hypoteser om hvorfor hvorfor folk gjør som de gjør. Man har jo uunngåelig førsteinntrykket med seg, men jeg tror det er greit å stille spørsmål ved det.

Anonymkode: 52beb...060

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er jo historier der førsteinntrykket stemte. Leste dere ikke trådtittelen eller? 

Anonymkode: f8fb5...d62

Har ingen der det ikke stemte, min erfaring er at det alltid stemmer.

Anonymkode: b856c...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...