Gå til innhold

Hva er gode nok grunner for å dra til psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som har et stort behov for å snakke med noen. Jeg har tenkt på psykolog en stund, men føler ikke jeg har nok alvorlige problemer til å bli henvist til psykolog. For et år siden skjedde det noe helt jævlig. Jeg har venner og familie å snakke med, men jeg har behov for å snakke med noen profesjonelle som kan se ting litt utenfra. Men siden jeg ikke har depresjoner eller noe alvorlig vet jeg ikke om det er mulig. Jeg har en tendens til å stenge ut vonde følelser, og det er noe som gjør at dette kanskje ikke er en krise-situasjon. 

Hvem skal jeg eventuelt spørre? Legen? Jeg er veldig sjeldent til legen, så synes det er litt ekkelt..

Anonymkode: 69a04...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal jeg eventuelt spørre? Legen? Jeg er veldig sjeldent til legen, så synes det er litt ekkelt..

 

Du drar til fastlegen og ber om en henvisning til psykolog.

Anonymkode: 4bed7...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på om problemene dine er alvorlig nok eller ikke, det spiller ikke så stor rolle. Bestill deg en time til fastlegen og forklar at du gjerne ønsker noen å snakke med og spør om han/hun kan henvise deg til en psykolog :)

Endret av Dark Angelina
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har skjedd noe jævlig med deg så er det grunn nok.

Anonymkode: c97da...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt - og har helt rett i, kontakt fastlege, be om henvising til psykolog.

Du kan fortelle akkurat så mye eller lite som du vil til fastlegen - eller psykologen.

Men vær forberedt på at det kan ta måneder før du får time hos en psykolog.

Anonymkode: 12e8a...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse