Gå til innhold

Hva synes du om mersalg i butikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er greit hvis det er ting som er logisk mtp. produkter man kjøper, men irriterende når det er helt tilfeldige ting i butikken som skal prakkes på deg.

Jobber i bokhandel selv, og hvis kunder skal ha ha varene sine innpakket spør vi om de også trenger å se på kort til gaven, og hvis de kjøper konvolutter spør jeg om de trenger frimerker. Og der stopper mersalget heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Sirah skrev:

Jeg blir skikkelig forbanna. Jeg skal ha det jeg kommer med i kassen og ikke all mulig annen dritt! Jeg klarer fint å bestemme hva jeg trenger helt på egenhånd. Jeg blir så klart ikke sur på de ansatte da det ikke er deres feil, men jeg unngår konsekvent butikker som er ramme på mersalg. 

Jeg jobber på en flyplass og der selger vi antibac servietter i kassen. Det er noe som faktisk kan være greit å ha med seg på flyturen og rundt 50% av de jeg spør tar med seg en pakke. 

Har aldri opplevd at noen har blitt forbannet for at jeg selger det. Ja, forstår at det er irriterende at noen alltid skal presse på deg noe ekstra, men i mitt tilfelle opplever jeg faktisk at kunden blir fornøyd da dette er et produkt de kanskje hadde glemt å kjøpe ellers, men som de faktisk har bruk for. 

Anonymkode: 30797...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbar på bensinstasjon sjølv, og der skal me alltid spørre om eit ekstra produkt. Bilvask, spylervæske, boller eller lighter. Det var ukomfortabelt i starten, men no, etter å ha jobba der i eit halvt år, er det meir naturleg. Og det er faktisk veldig mange som svarer ja. Sjølv vil eg ikkje mase, så spør aldri om meir enn eitt produkt ekstra, då eg veit eg sjølv ikkje ville likt det. 

Men å bli sur ser eg ikkje poenget med. Bedrifta lev av å selje, så å prøve å selje ekstra er viktig for å få inn dei pengene som trengs for at dei ikkje skal gå i minus. I tillegg gjer den tilsette berre jobben sin, og å spørre på ein hyggeleg måte om du vil ha med deg ein bolle, ser eg ikkje problemet med. Vil du ikkje ha, kan du seie nei takk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en flyplass og der selger vi antibac servietter i kassen. Det er noe som faktisk kan være greit å ha med seg på flyturen og rundt 50% av de jeg spør tar med seg en pakke. 

Har aldri opplevd at noen har blitt forbannet for at jeg selger det. Ja, forstår at det er irriterende at noen alltid skal presse på deg noe ekstra, men i mitt tilfelle opplever jeg faktisk at kunden blir fornøyd da dette er et produkt de kanskje hadde glemt å kjøpe ellers, men som de faktisk har bruk for. 

Anonymkode: 30797...ca1

Jeg blir så klart ikke forbannet på de som står i kassen, jeg vet jo at det ikke er deres skyld, men jeg kjenner det koker inni meg. Noen ting er så klart ok å bli spurt om, som f.eks brus til pølsa, impregnering til skoa, lighter til røyken osv osv. Antibac på en flyplass hadde neppe heller irritert meg. Men om jeg kjøper stearinlys på Nille og de i kassen prøver å dytte på meg resten av butikken samtidig så er det unødvendig. Spesielt om de i kassa ikke tar et nei for et nei men fortsetter å pushe!

Endret av Sirah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...