Gå til innhold

Hva synes du om mersalg i butikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns selv det er forferdelig irriterende. Nei, jeg vil ikke ha en ny strømpebukse bare fordi jeg kjøper nye hårstrikk. 

Anonymkode: 4c9b0...40c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jævlig lei av å bli spurt om boller og spylevæske hver gang jeg er på bensinstasjonen!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 9b196...a07

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det intenst, både som kunde og som ansatt.

Anonymkode: fb935...f5b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig forbanna. Jeg skal ha det jeg kommer med i kassen og ikke all mulig annen dritt! Jeg klarer fint å bestemme hva jeg trenger helt på egenhånd. Jeg blir så klart ikke sur på de ansatte da det ikke er deres feil, men jeg unngår konsekvent butikker som er ramme på mersalg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mersalg. Synes heller ikke det er irriterende å bli spurt selv, takker bare nei. Er den på min jobb med høyest mersalg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skobutikk og syns mersalg er gøy. 

Forskjellen på oss og mange andre typer butikker er at det vi selger som mersalg er ment til å øke komforten til kunden / ta vare på skoene deres. Jeg begynner ikke å snakke om geleputer dersom du kjøper et par joggesko f.eks. 

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jeg jobber i skobutikk, og vi har krav til mersalg. Forskjellen på oss og mange andre typer butikker er at vi selger produkter som er ment å øke komforen og/eller ta vare på skoene. F.eks hvis du kjøper et par pumps, så sier jeg hvorfor du bør ha geleputer i. Kjøper du et par skinnstøvletter, så sier jeg hvorfor det er viktig å imprignere de, rense de jevnlig og tilføre ny skokrem. 

Der det er relevant så er det selvfølgelig helt ok. Alt det andre er fryktelig irriterende. Særlig matvarer, som om nordmenn ikke spiser/kaster for mye fra før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er irriterende, hvis jeg trenger hårstrikker så kjøper jeg hårstrikker.  Jeg føler de prakker på deg ting man ikke trenger!   Og enda mer irriterende er det når X antall kjeder spør om du er medlem av kundeklubben!   Jeg trenger heller ikke geleputer i sko, da hadde jeg kjøpt det sammen med skoene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fordrar ikke når de i kassen skal prakke på meg mer enn det jeg slv har valgt å kjøpe.

Også dette evige: Er du medlem av vår kundeklubb?  :raven:

Anonymkode: e1d87...46e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Boomonster skrev:

Jeg synes det er irriterende, hvis jeg trenger hårstrikker så kjøper jeg hårstrikker.  Jeg føler de prakker på deg ting man ikke trenger!   Og enda mer irriterende er det når X antall kjeder spør om du er medlem av kundeklubben!   Jeg trenger heller ikke geleputer i sko, da hadde jeg kjøpt det sammen med skoene!

Vet du hva geleputer er? Og hvorfor man bør bruke det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å si nei takk? Hvorfor lar dere noe sånt irritere dere egentlig...?

Anonymkode: ee887...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Kitten skrev:

Vet du hva geleputer er? Og hvorfor man bør bruke det? 

Støtdemping.  Er ikke det almennkunnskap?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jævlig unødvendig å bli spurt om jeg skal kjøpe telys når jeg kommer til kassen på Nille for å betale.

Jeg bruker aldri telys.

Anonymkode: e96cc...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda verre: "har du fått info om vår kundeklubb? Alt du du trenger å gjøre er å fylle ut et milelangt skjema og bli spammet i årevis/laste ned enn app midt i køen/registrere deg på Internett og vi sender deg gratis reklame med dritt du ikke trenger. Grøss. 

Anonymkode: c1e33...16c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forbanna uting med mersalg og evinnelige maset om kundeklubb.

Det er en av grunnene til at jeg foretrekker nettshopping!

Anonymkode: ee6e0...c9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli spurt om jeg trenger impregneringsspray når jeg kjøper sko eller gavebånd når jeg kjøper innpakningspapir er greit nok - der er det en helt logisk sammenheng og det koster meg ikke stort å avslå om jeg ikke trenger det. Det er verre med de som har mersalgskampanjer hvor de spør alle kundene om det samme produktet uansett hva de kjøper, det blir innimellom så malplassert at mitt umiddelbare svar er Hæ? Hvorfor det?  - det regner, det er mars, hvorfor spør du om jeg trenger solkrem når jeg kjøper undertøy? :klo: 

Det mest vellykkede mersalget er jo når man ser den enkelte kundes potensielle behov. Jeg var med moren min i klesbutikk en gang hun skulle se på et skjørt, og en hjelpsom ekspeditrise foreslo både topp, jakke, skjerf og strømper som passet til. Moren min  forlot butikken med både topp og strømper i tillegg til skjørtet hun skulle ha og kommenterte at Jeg skjønner jo at hun driver mersalg - men hun hadde jo helt rett i at det var fint sammen.

Forøvrig irriterer jeg meg mye mer over alt maset om kundeklubber. De fleste har hatt det i mange år - hvis jeg ikke er medlem hos dere nå er det høyst sannsynlig fordi jeg ikke vil, ikke fordi jeg ikke vet at det finnes. Og nei, jeg vil ikke ha gode tilbud på sms heller, selv om jeg kan spare opptil flere kroner på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gremlin skrev:

Det krever ikke så voldsomt mye å si "nei takk" da.

Du har rett i det.

Anonymkode: e96cc...324

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Å bli spurt om jeg trenger impregneringsspray når jeg kjøper sko eller gavebånd når jeg kjøper innpakningspapir er greit nok - der er det en helt logisk sammenheng og det koster meg ikke stort å avslå om jeg ikke trenger det. Det er verre med de som har mersalgskampanjer hvor de spør alle kundene om det samme produktet uansett hva de kjøper, det blir innimellom så malplassert at mitt umiddelbare svar er Hæ? Hvorfor det?  - det regner, det er mars, hvorfor spør du om jeg trenger solkrem når jeg kjøper undertøy? :klo: 

Det mest vellykkede mersalget er jo når man ser den enkelte kundes potensielle behov. Jeg var med moren min i klesbutikk en gang hun skulle se på et skjørt, og en hjelpsom ekspeditrise foreslo både topp, jakke, skjerf og strømper som passet til. Moren min  forlot butikken med både topp og strømper i tillegg til skjørtet hun skulle ha og kommenterte at Jeg skjønner jo at hun driver mersalg - men hun hadde jo helt rett i at det var fint sammen.

Forøvrig irriterer jeg meg mye mer over alt maset om kundeklubber. De fleste har hatt det i mange år - hvis jeg ikke er medlem hos dere nå er det høyst sannsynlig fordi jeg ikke vil, ikke fordi jeg ikke vet at det finnes. Og nei, jeg vil ikke ha gode tilbud på sms heller, selv om jeg kan spare opptil flere kroner på det.

Nettopp, det må ha en logisk sammenheng. Om f.eks jeg sier du må bruke en vannbasert imprigneringsspray på vanntette sko og ikke en gassbasert, så er det en grunn til det. Jeg spør ikke om du trenger en svart skokrem om du kjøper hvite joggesko. 

Kundeklubb har vi heldigvis ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...