Gå til innhold

Er det mye tyveri av klær i barnehager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lille begynner i barnehage til høsten. Jeg har vært litt i forkant og kjøpt inn klær. Det aller meste er veldig fint, og jeg er litt bekymret for at andre foreldre fort kan "ta feil" og stjele klær. Blant annet Polo, Hust etc som koster litt, men som har god kvalitet og varer. Har hørt at noen barnehager sliter med dette, men er det veldig vanlig at foreldre stjeler andre barns klær og klipper a lapper eller tar av navnelappene? 

Jeg er ikke redd for at de blir ødelagt eller skitne, for det er jo klær som skal brukes. Ønsker bare at det blir brukt av mitt barn.... 

Noen som har erfaringer å dele? 

Anonymkode: 754c4...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt barnehage barn i 6år, og aldri opplevd at noe har blitt stjålet. Ja, ting kan forsvinne, eller at noen tar med feil hjem (gjort det samme selv og), men ting har alltid dukket opp igjen.. 

 

Viktig å merke alt! Alt du ikke vil skal forsvinne må merkes. Fort gjort at noen legger det feil, eller at barn har likt tøy. :) 

Anonymkode: fadc7...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Ikke merket noe enda iallefall. Men mange av barna har like klær og sko så det er ekstremt viktig å merke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja, jeg tenker å merke det godt. Har selv arbeidet i barnehage og vet hvor vanskelig det er som ansatt å lete opp hvem som eier hva når 20 barn skal inn og ut samtidig.... Klær blir slengt hit og dit, og det er umulig å huske på hvem som hadde på seg hva om det ikke står navn i.

TS 

Anonymkode: 754c4...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster klærne dine flere millioner at du er så redd å miste dem? Herregud. 

Anonymkode: 61142...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn på 4 år, gått på barnehage 2 år og har aldri opplevd eller hørt det du sier.

har kun matpakke som er merket med navn. 

Anonymkode: 61142...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster klærne dine flere millioner at du er så redd å miste dem? Herregud. 

Anonymkode: 61142...10a

Nei, men det er kjedelig å bli frastjålet klær som er ment å bli brukt av eget barn. Alle klærne er forøvrig kjøpt brukt, om det er av betydning.;) 

TS

Anonymkode: 754c4...649

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn så har en del barnehageerfaring og har aldri opplevd at klær blir stjålet eller borte på annet vis. Vi har faktisk aldri mistet så mye som en sokk. Skal sies at vi merker alt (ikke småplagg som sokker og truser, men vi har ikke mistet noe av det likevel), så det er nok en fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en vinterdag da jeg kom for å hente sønnen min på halvannet år i barnehagen, at vinterstøvlene hans var søkk vekke. Personalet hjalp meg å lete, vi endevendte hele garderoben og barnehagen, men de var borte vekk. Noen hadde tatt dem!

Siden det var midt på vinteren og iskaldt ute, fikk jeg låne et pledd av barnehagen og pakke føttene til sønnen min inn i, mens han satt i barnevognen på veien hjem (vi gikk, kjørte ikke bil).

Støvlene dukket aldri opp igjen. Ingen som kom og beklaget seg over feiltagelse eller noe. Borte var de for godt. Måtte gå og kjøpe nye dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske har vi bare mistet en fleecegenser og en fleecebukse (fra to forskjellige sett) på 5 år. Tviler på det er stjålet, for da ville de vel tatt noe dyrere, som ullundertøy eller vinterdress, eller i det minste et helt sett. :P

Det har hendt at votter og andre småting har blitt borte en stund, men de har alltid kommet til rette igjen.

Anonymkode: 9cd25...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke opplevd noe tyveri. Men vi har vært flinke til å merke med navn på alle hans eiendeler, dvs. sko, jakker, klær, matboks etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koster klærne dine flere millioner at du er så redd å miste dem? Herregud. 

Anonymkode: 61142...10a

? De fleste som har små barn som behøver doble sett av alt av utetøy og diverse og som de gjerne vokser fra før du vet ordet av det vet at det er dyrt å kjøpe inn klær til barn. Bare en vinterdress koster gjerne et par tusenlapper, og vinterstøvler jeg akkurat kjøpte til mitt barn kostet 1000,- En ulldress koster gjerne 6-700,- 

Blir ting borte er det klart det blir dyrt da. 

Anonymkode: 22175...0a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde plutselig to luer av samme sort hjemme. De hadde vert hos oss hele vinteren. Jeg fikk så dårlig samvittighet.. Men etter mye spørring i barnehagen så fant vi tilbake eieren :)

Ang. det med stjeling.. Jeg har mye dyre klær til snuppa mi. Ullklærne hun har liggende i barnehagen er de "styggeste" vi har, så jeg er ikke så redd for dem. Og de andre har hun jo stort sett på seg.

Men vi har mistet flere par med votter... Og de er helt borte!

 

Anonymkode: c56a7...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig. Har jeg aldri opplevd og aldri hørt om. Vi har mista en stillongs på to barn og åtte år i bhg, den var ikke merka og det var kaos og vikarer akkurat den dagen. På skolen var det et raid en gang, der noen utenfra (ikke foreldre) tok med seg alt av fine sko (utesko, tøfler og støvler) som var nye og ikke merka. 

Anonymkode: e7cfc...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri opplevd tyveri i barnehagen. Klær man er redd for, bruker man utenom barnehagen. Ellers må alt av klær merkes tydelig.

Hva som er hvem sitt, har barna alltid hatt god kontroll på her :)

Anonymkode: 732a0...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd. Tror faktisk ikke en eneste vott er borte.

Når det er sagt... hverken Hust eller polo har vel utetøy som er av super kvalitet for disse små, så å legge pengene i de plaggene kun for å få merket er jo dumskap.

Anonymkode: c3f73...b20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barn i to barnehager, i den ene mister vi absolutt ingenting. I den andre forsvant ting rett som det var, noe skyldtes at personalet ikke tok ansvar i det hele tatt (tok av barnet vottene og la votter igjen ute, på tur på lekeplass osv) - men noe ble nok rett og slett stjålet.

Vi mistet flere hjemmelagde plagg, merkelig nok (sydde kjoler, strikkede luer/votter/jakke), og det syns jeg var så utrolig sært - hvem vil kle barnet sitt i et stjålet, unikt plagg som den som har laget vil kjenne igjen umiddelbart? :klo: 

Anonymkode: 7d4e0...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi mister mye i barnehagen, men da i form av hårspenner, enkeltsokker og små leker som ungen sniker med inn (ikke lov med medbragte leker). Aldri opplevd tyveri.

Anonymkode: b10c1...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...