Gå til innhold

Sliter med å tisse med tampong


Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

:fnise: Ja litt rart spørsmål, jeg vet.

Er det andre som opplever det? Og noen tips på hvordan det kan gå lettere? Kjennes ut som om det blir press på urinlederen så sliter med å få det ut. Irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å sette tampongen lengre inn. Dytt den godt forbi første ledd på fingeren. Setter du den for langt ute så vil den komme i konflikt med diverse funksjoner. Pluss: du vil potensielt ha ubehag knyttet til at den er der. :jepp: 

Anonymkode: 62184...675

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har også samme "problem". Spesielt hvis det er mye som skal ut :fnise:

Anonymkode: a87ec...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du den enten ikke langt nok inn, eller så bruker du for stor tampong.

Anonymkode: 13a61...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om noen her som byttet hver gang de tisset, syns ikke det er vanskelig å tisse men syns det er en litt rar følelse å gjøre nr.2.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du den enten ikke langt nok inn, eller så bruker du for stor tampong.

Anonymkode: 13a61...101

Eller hun har urinrørsåpningen i skjeden. 

Anonymkode: f17d6...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de over meg sier, prøv å dytte den enda lengre inn eller bytt til en tampong som er mindre i størrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frus3rtSjokkiz
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du den enten ikke langt nok inn, eller så bruker du for stor tampong.

Anonymkode: 13a61...101

hvor langt inn skal den?? :) 

Jeg har aldri tisset med tampong i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frus3rtSjokkiz skrev:

hvor langt inn skal den?? :) 

Jeg har aldri tisset med tampong i.

Du skal skyve den så langt inn at du ikke kjenner at den er der. Den skal holdes på plass av musklene i skjeden, og det skal ikke være ubehagelig og bevege seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frus3rtSjokkiz
Akkurat nå, Dark Angelina skrev:

Du skal skyve den så langt inn at du ikke kjenner at den er der. Den skal holdes på plass av musklene i skjeden, og det skal ikke være ubehagelig og bevege seg. 

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vevila skrev:

:fnise: Ja litt rart spørsmål, jeg vet.

Er det andre som opplever det? Og noen tips på hvordan det kan gå lettere? Kjennes ut som om det blir press på urinlederen så sliter med å få det ut. Irriterende. 

Urinledere kan du umulig presse på. Eurinlederen går mellom nyrene bak i rygge og ned til blæren dypt inne i kroppen. 

Tampongen skal så langt inn som den kommer, slik at du nesten ikke når den med pekefingeren din. Grunnen til at du sliter med å late vannet når du må, kan være at du må bruke musklene i underlivet på en annen måte med tampong enn uten. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller hun har urinrørsåpningen i skjeden. 

Anonymkode: f17d6...0e1

Ingen klarer å få en tampong inn i urinrørsåpningen. Urinrøret er i tillegg som oftest en cm eller mer lengre fremme enn skjeden hos kvinner. 

Anonymkode: 9b8ef...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Urinledere kan du umulig presse på. Eurinlederen går mellom nyrene bak i rygge og ned til blæren dypt inne i kroppen. 

Tampongen skal så langt inn som den kommer, slik at du nesten ikke når den med pekefingeren din. Grunnen til at du sliter med å late vannet når du må, kan være at du må bruke musklene i underlivet på en annen måte med tampong enn uten. 

Ingen klarer å få en tampong inn i urinrørsåpningen. Urinrøret er i tillegg som oftest en cm eller mer lengre fremme enn skjeden hos kvinner. 

Anonymkode: 9b8ef...437

urinrøret mener jeg :fnise: Livmortappen min sitter ganske lavt så har ikke sjangs til å dytte den så langt inn. Har ingen ubehag når jeg har den i, annet enn tisseproblemet. Får teste en mindre som andre har skrevet her. Dette problemet oppstod først etter jeg fikk barn, så tror ikke det er selve tampong-innsettingen som er feil.  Takk for svar alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen klarer å få en tampong inn i urinrørsåpningen. Urinrøret er i tillegg som oftest en cm eller mer lengre fremme enn skjeden hos kvinner. 

Anonymkode: 9b8ef...437

Kjære vene, det er da ingen som har foreslått å stappe tampongen inn i urinrøret 😳 Den skal inn i skjeden; det er det ingen som har vært uenig med deg om. Men når den da altså er plassert i skjeden, slik den skal være, vil den gjøre det vanskelig eller umulig å tisse for de kvinnene som har urinrørsåpningen inne i skjeden, enten fordi den fysisk sperrer for åpningen, presser på urinrøret eller rett og slett suger opp deler av urinen. Dette er naturligvis ikke relevant for de kvinnene som har urinrørsåpningen plassert utenfor skjeden; det trodde jeg var opplagt. 

Ble det klarere nå? 

Anonymkode: f17d6...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frus3rtSjokkiz
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, det er da ingen som har foreslått å stappe tampongen inn i urinrøret 😳 Den skal inn i skjeden; det er det ingen som har vært uenig med deg om. Men når den da altså er plassert i skjeden, slik den skal være, vil den gjøre det vanskelig eller umulig å tisse for de kvinnene som har urinrørsåpningen inne i skjeden, enten fordi den fysisk sperrer for åpningen, presser på urinrøret eller rett og slett suger opp deler av urinen. Dette er naturligvis ikke relevant for de kvinnene som har urinrørsåpningen plassert utenfor skjeden; det trodde jeg var opplagt. 

Ble det klarere nå? 

Anonymkode: f17d6...0e1

Hvordan vet vi om vi har urinrøråpningen inni eller utenfor?? Ikke meg du skriver til da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frus3rtSjokkiz skrev:

Hvordan vet vi om vi har urinrøråpningen inni eller utenfor?? Ikke meg du skriver til da.. :)

Urinrøret er da ikke i skjeden! Vi har tre hull.

Fra oven: Urinrøret, skjeden og analen.

Urinrøret er lite. Finn fram speil og se ;)

Anonymkode: 40bdd...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frus3rtSjokkiz
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urinrøret er da ikke i skjeden! Vi har tre hull.

Fra oven: Urinrøret, skjeden og analen.

Urinrøret er lite. Finn fram speil og se ;)

Anonymkode: 40bdd...110

men "Anonymkode: f17d6...0e1" skrev jo det her: "Men når den da altså er plassert i skjeden, slik den skal være, vil den gjøre det vanskelig eller umulig å tisse for de kvinnene som har urinrørsåpningen inne i skjeden, enten fordi den fysisk sperrer for åpningen, presser på urinrøret eller rett og slett suger opp deler av urinen. Dette er naturligvis ikke relevant for de kvinnene som har urinrørsåpningen plassert utenfor skjeden; det trodde jeg var opplagt.  " Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Urinrøret er da ikke i skjeden! Vi har tre hull.

Fra oven: Urinrøret, skjeden og analen.

Urinrøret er lite. Finn fram speil og se ;)

Anonymkode: 40bdd...110

Det er faktisk noen som har det INNENFOR skjedeåpningen, frøken opplyst. 

Anonymkode: 0cf35...b7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frus3rtSjokkiz skrev:

Hvordan vet vi om vi har urinrøråpningen inni eller utenfor?? Ikke meg du skriver til da.. :)

Man ser det, vel, tenker jeg.

Anonymkode: 0cf35...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke tampong-tråden som henger der våt når dere tisser? 

Anonymkode: aff80...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke tampong-tråden som henger der våt når dere tisser? 

Anonymkode: aff80...003

Jeg pleide å flytte/holde den bak mot rompa sånn at den ikke skulle bli våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...