Gå til innhold

Noen her inne som har blitt gravide 3 -4 dager før menstruasjonen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er fysisk umulig. Alle som har mer eller mindre regelmessig syklus er 100% steril etter at egget dør ca 24 timer etter eggløsning og frem til menstruasjon. Fordi det er ikke noe egg å befrukte. Denne fasen kalles luthealfasen og er de siste 10-14 dagene før mens. Altså en er steril disse dagene du nevner.

(Folk som har ekstremt uregelmessig mens eller har pco og sjeldent eggløsning kan så klart slumpe borti en eggløsning et rart sted i "syklusen" de ikke egentlig har. )

Anonymkode: 5d2f7...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du i så fall ha ekstrem kort lutealfase?! 

Anonymkode: 7e651...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du i så fall ha ekstrem kort lutealfase?! 

Anonymkode: 7e651...bd7

Ingen som blir gravid med luthealfase på 3-4 dager. Det er langt i fra nok tid til å produsere nok progesteron til å holde tilbake et egg.

Anonymkode: 5d2f7...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort lutealfase kan gjøre det vanskelig å bli gravid (og da snakker vi om 10 dager-isj og under) fordi det befruktede egget ikke rekker å feste seg før mensen "skyller" det ut. Å bli gravid med 3-4 dager lutealfase høres umulig ut. 

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid 2-3 dager før forventet mens, om det er det TS egentlig mener, basert på standard 28-dager syklus. Men forskjellen er at jeg visste at jeg hadde en uregelmessig syklus grunnet nylig pilleslutt, og jeg testet for EL og visste når den var.

Anonymkode: 231ae...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig og bli gravid så sent i syklusen. Betyr bare at du TROR mensen skulle komme 3-4 dager senere, men egentlig var eggløsning senere og syklusen skulle også bli lengre denne gangen. Så det var i realiteten minst 12 dager igjen til mensstart.

 

Hvis du spør fordi terminen din ble flyttet på og tilsier at du ble gravid rett før mensen, så se bort fra det. Det er størrelsen på fosteret som påvirket målingene og utregningene. Stol allikevel på UL terminen og ikke mensterminen (men kan ha den i minne).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen , har hatt en forstyrret syklus periode de siste 4-5 mnd , noen ganger 39 dager andre dager 21 osv så aner egentelig ikke når eggløsning var denne  mnd . 

 Mensen sluttet ca 2 februar etter å ha var i 1 uke.  

 Sist vi hadde ubeskyttet samleie var 22 februar , så det var derfor jeg lurte på om en graviditet kunne være mulig . 

 

Ts

 

Anonymkode: b6f6b...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...