Gå til innhold

Kultur og kommunikasjon på UiO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, må le av de som uttaler seg her uten å vite hva de snakker om egentlig. Jeg tar selv denne bacheloren og kjenner flere som allerede er i relevant (deltids)jobb. Det som er så fint med KULKOM er at du får smakebit fra både medievitenskap, psykologi, sosialantropologi og sosiologi. Andreåret velger du selv hvilken av disse retningene du ønsker å fordype deg i. I tillegg har du mulighet til å velge frie emner fra hele universitetet! På den måten kan du sette sammen din egen grad slik at du får den kompetansen som er etterspurt der DU ønsker å jobbe. Du lærer å se spørsmål fra ulike perspektiver og se sammenhenger!

Det er dog viktig å få frem at det krever litt mer av en å skjønne hva man kan bruke graden til og selge seg inn på arbeidsmarkedet med den kompetansen man har tilegnet seg. Det kan lett virke litt svevende og det er en relativt ny bachelor på UiO. Det er ikke sånn som det er med lærer, sykepleiere, psykologer f.eks at man får en tittel og yrkesrettet utdanning, og det er skremmende for mange(inkludert meg selv). Jeg har inntrykk av at mange på studiet er usikre på hva de vil og ikke helt skjønner hvordan de får bruk for fagene. 

Da jeg begynte på KULKOM for noen år siden vurderte jeg også å starte på linjene "Prosjektledelse kunst og kreativ næring" og "Tekst og Skribent" på Westerdals!. Har også vurdert Creative Industries Management på BI. Kunne aldri tenkt meg BI ellers, men har hørt veldig mye bra om akkurat dette studiet :) 

Lykke til med valget! Og husk at det aldri er for sent å begynne på noe nytt eller finne ut at man ønsker å ta en annen vei :) Kjenner flere som plutselig i svært voksen alder har tatt helomvending karrieremessig! Ikke ta det så alvorlig, veien blir til mens man går og i bransjen du ønsker deg inn i tror jeg mye handler om å bli kjent med riktige personer, bygge seg nettverk, få erfaring og virkelig ville! :) 

Anonymkode: c8885...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...