Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, Kylling said:

Noen her som har prøvd ECT og vil dele erfaringer? 

Jeg har ikke prøvd, men hørt det kan være veldig effektivt mot veldig alvorlig depresjon!

Anonymkode: a07c6...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd, men hørt det kan være veldig effektivt mot veldig alvorlig depresjon!

Anonymkode: a07c6...727

Blitt henvist til dette nå, og om ikke det funker kan jeg like gjerne gi opp alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kylling skrev:

Noen her som har prøvd ECT og vil dele erfaringer? 

Svært effektivt. Aldri prøvd det selv, men sett det flere ganger på nært hold i familie og omgangskrets. Forbigående hukommelsestap som bivirkning, men våknet opp til et nytt liv. 

Anonymkode: 8556b...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECT bør du stå over. Nok artikkler om bivirkninger.

Få mennesker gjør endringer i livet sitt for å bli mindre deprimert, de fortsetter robotlivet sitt å tror ting skal bli bedre.

Anonymkode: cae80...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Elán skrev:

Det slår meg av og til hvor ensom jeg er. Eksen er rett så det er hos venner, mens jeg ikke har noen. Jeg står alene. Vel, det er en jeg har litt kontakt med, men han er bestevennen til eksen min. Omgangskretsen min er omtrent bare datteren min og psykologen.

Skal ta med datteren min på lekeland i dag alene og angsten stiger på å dra helt alene dit.

Husk at det er mange som er ensomme i dag, fasaden med masse liv rundt seg er ikke alltid bare bra.

Anonymkode: cae80...c78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bivirkninger ja, og disse kan igjen gjøre det vanskelig å leve normalt. Men igjen, for alvorlig depresjon kan det være effektivt. Det er uansett en grunn til at det ikke bør brukes med mindre det er svært alvorlig og alt er prøvd før. Jeg hadde aldri turt det selv, men så har jeg heller ikke vært i den situasjonen at det har blitt anbefalt.

Jeg ville hvertfall lest mye på det først, bivirkninger osv. 

Anonymkode: a07c6...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Bryter sammen fordi jeg forsøker å søke om lån, men det er så mye tekst at jeg ikke klarer å fokusere, lønnslippene mine er på jobbmailen min som jeg ikke har tilgang til fordi jeg har glemt passord og jeg har for sterk angst til å dra på jobb å be om fornyelse av passordet. Husker forøvrig ikke mailadressa heller. NAV gir meg ikke penger til depositum om jeg ikke søker i banken først, men da trenger jeg å logge inn på alle mulige slags nettsteder som lånekassen, skatteetaten osv... klarer ikke. Kan jeg ikke bare forsvinne? Hjernen funker ikke lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Elán skrev:

Er det mulig? Bryter sammen fordi jeg forsøker å søke om lån, men det er så mye tekst at jeg ikke klarer å fokusere, lønnslippene mine er på jobbmailen min som jeg ikke har tilgang til fordi jeg har glemt passord og jeg har for sterk angst til å dra på jobb å be om fornyelse av passordet. Husker forøvrig ikke mailadressa heller. NAV gir meg ikke penger til depositum om jeg ikke søker i banken først, men da trenger jeg å logge inn på alle mulige slags nettsteder som lånekassen, skatteetaten osv... klarer ikke. Kan jeg ikke bare forsvinne? Hjernen funker ikke lengre...

40 minutter siden, Elán skrev:

Er det mulig? Bryter sammen fordi jeg forsøker å søke om lån, men det er så mye tekst at jeg ikke klarer å fokusere, lønnslippene mine er på jobbmailen min som jeg ikke har tilgang til fordi jeg har glemt passord og jeg har for sterk angst til å dra på jobb å be om fornyelse av passordet. Husker forøvrig ikke mailadressa heller. NAV gir meg ikke penger til depositum om jeg ikke søker i banken først, men da trenger jeg å logge inn på alle mulige slags nettsteder som lånekassen, skatteetaten osv... klarer ikke. Kan jeg ikke bare forsvinne? Hjernen funker ikke lengre...

la en pårørende hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ble noe feil her på de forrige innleggene mine.. tenkte bare å si at om ikke du greier det selv, må du la en pårørende hjelpe deg med disse tingene. Om ikke du kan det, så kan kommunal psykisk helsetjeneste hjelpe deg.

Anonymkode: 40f69...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager, ble noe feil her på de forrige innleggene mine.. tenkte bare å si at om ikke du greier det selv, må du la en pårørende hjelpe deg med disse tingene. Om ikke du kan det, så kan kommunal psykisk helsetjeneste hjelpe deg.

Anonymkode: 40f69...50c

Vet ikke hvorfor jeg ble Anonym, men jeg er Kylling 😉

Anonymkode: 40f69...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, ble noe feil her på de forrige innleggene mine.. tenkte bare å si at om ikke du greier det selv, må du la en pårørende hjelpe deg med disse tingene. Om ikke du kan det, så kan kommunal psykisk helsetjeneste hjelpe deg.

Anonymkode: 40f69...50c

Skal inn i psykiskhelsetjeneste, men fikk innvilget for 2 mnd siden, men har ennå ikke ringt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kylling skrev:

Noen her som har prøvd ECT og vil dele erfaringer? 

Jeg har hatt 13behandlinger og er nå i gang med vedlikeholdsbehandling. Hadde alvorlig depresjon og angst over flere år. Jeg syns det har hjulpet, og vil anbefale deg å prøve. Hva har vi egentlig å tape? Fått hukommelsesproblemer, men det er forbigående. 

Anonymkode: 597c7...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt 13behandlinger og er nå i gang med vedlikeholdsbehandling. Hadde alvorlig depresjon og angst over flere år. Jeg syns det har hjulpet, og vil anbefale deg å prøve. Hva har vi egentlig å tape? Fått hukommelsesproblemer, men det er forbigående. 

Jeg vet ikke hva jeg vil. Hukommelsesproblemer har jeg allerede 🤪 

Var du innlagt under behandlingene? Jeg er redd jeg imellom behandlingene kanskje vil ty til mine uheldige mønstre og gamle vaner,  som overspising/oppkast og/eller alkohol. Da er vel behandlingen mislykket uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kylling skrev:

Jeg vet ikke hva jeg vil. Hukommelsesproblemer har jeg allerede 🤪 

Var du innlagt under behandlingene? Jeg er redd jeg imellom behandlingene kanskje vil ty til mine uheldige mønstre og gamle vaner,  som overspising/oppkast og/eller alkohol. Da er vel behandlingen mislykket uansett...

Jeg var innlagt ja. 

Anonymkode: 597c7...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innlagt ja. 

Anonymkode: 597c7...56b

På psykiatrisk avdeling eller DPS? Hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kylling skrev:

På psykiatrisk avdeling eller DPS? Hvor lenge?

Først på psykiatrisk akuttavdeling, deretter DPS. Var innlagt en måned før jeg startet opp den behandlingen fordi jeg først ikke turte. Men er veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg hadde to behandlinger i uken. Er fortsatt innlagt.

Anonymkode: 597c7...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig. Jeg skal flytte. I går gråt jeg og gråt og gråt. Jeg skal på visning i morgen og jeg kom på det at jeg trenger jo alt av møbler. Leiligheten jeg skal se på har inkludert kjøleskap og komfyr, så jeg trenger seg. Og da begynte jeg å tenke på økonomi og svart, svart, svart... umulig, går ikke, orker ikke... i dag dro jeg på møbelforretningen sammen med eksen og han spurte om jeg kunne betale på avbetaling. Fikk tilbud om rente- og gebyrfri avbetaling i 12 mnd, så i dag har jeg fått meg SENG! Alt annet får jeg skaffe rimelig og brukt lokalt. Jeg tenkte da at seng ville jeg ha nytt. Med tanke på behandlingen hos psykolog ofte går ut på at jeg skal sove godt og spise godt, så tenkte jeg at en ny seng forhåpentligvis kan gjøre situasjonen bedre.

Akkurat nå er jeg kjempeglad! Om noen timer faller vel humøret igjen. Men akkurat nå har jeg det bra. Og jeg skal nyte tiden jeg har som lykkelig selv om det ikke vil være evig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lenge varte det. Totalt nedbrutt. Sort, sort, sort. Vil ikke være her mer. Orker ikke. Gidder ikke. Lei alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elán said:

Og så lenge varte det. Totalt nedbrutt. Sort, sort, sort. Vil ikke være her mer. Orker ikke. Gidder ikke. Lei alt...

Fortell mer om hvordan det føles. (Hvis du orker og klarer) Hva har endret seg de siste timene som gjør at alt går fra bare bra til helt svart? Er det selvtilliten din? Tanken på hva du kan få til i framtiden? Prøv å fortelle hvordan det går fra oppe til nede.

Felles for følelsene pleier å være at de begge tror de skal vare evig, men da du skrev det glade innlegget var du jo veldig bevisst på hvordan det nok ville endre seg i løpet av dagen..

Klem til deg.

Anonymkode: 7e5be...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...