Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt jehovas vitner?


Anbefalte innlegg

Var en mann som ble møkklei dem. Nabolaget krydde av dem. En dag han visste de kom på døra, kledde han seg helt naken, åpnet døra, og sa "ja, hallo?"

de plaget aldri ham mer XD

Anonymkode: f0ce7...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Etter x antall besøk, truet jeg med å pusse bikkja på dem. Aldri sett dem siden 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt de på døra på over 10-12 år. Siste gangen, så lot jeg schæferhunden jeg hadde få lov til å gå ut døra. To eldre damer i lange skjørt ble helt stive av skrekk da hunden luktet på de under skjørtet og langt opp etter beina. 

De skulle bare visst at den hunden var kjempeglad i mennesker. De gikk med hjertet langt opp i halsen og jeg lot hunden være løs ute da de gikk. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vi slet med noe lignende der vi bodde før. I lange perioder kom de omtrent hver eneste uke. Vi sa alltid høflig nei takk (og etter hvert også ganske surt og bryskt..!) men de ga seg ikke. De ringte på og ringte på helt til vi lukket opp, de nærmest  presset seg inn døra vår, stappet postkassa vår full av de fæle brosjyrene osv osv. Nå har vi flyttet, har bodd på den nye adressen i litt over et år, og her har vi heldigvis aldri sett noe til dem! Får håpe vi har sluppet unna for godt! Ellers er det sikkert en idé å kontakte politiet, det føles jo nærmest som trakassering/ invadering av privatlivets fred at de holder på sånn...

Anonymkode: f1170...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 19.49, Fiia skrev:

Jeg vet ikke helt hvor det passer seg å publisere dette innlegget, men nå er jeg nesten litt desperat!
Det har seg sånn at vi stadig får besøk av jehovas vitner på døren, og de kommer igjen og igjen, selv om vi flere ganger har bedt dem gå og ikke komme tilbake. Vi har sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å prate med de eller vite noe om jehovas vitner. Vi har latt vær og åpne døren flere ganger, men da går de rundt i hagen og banker på vinduene og de går ikke før vi åpner døren for de.

Både jeg og samboer har pratet med de og jeg har flere ganger blitt så sur at jeg ikke klarer å være hyggelige mot de. Virker ikke som at de tar det til seg i det hele tatt. De kommer til alle døgnets tider, gry tidlig på søndagsmorgen og i 23-00 tiden i ukedager. De kan gjerne være her flere ganger om dagen visst vi ikke har åpnet første gangen. Og når de ringer på står de utenfor og ringer på sikkert 3-4 ganger før de begynner å banke på. Bare siden jul har vi sikkert hatt de på døra 15-16 ganger, og det er de samme folkene hver gang! Ei gammel kjerring.

Har ikke noe i mot jehovas vitne i det hele tatt, men jeg har ingen interesse av å vite noe som helst om dem. Og dette begynner å bli ganske plagsomt, spesielt siden vi ikke åpner døren lengre.
Hva kan jeg gjøre/si for å få de til og forstå at de ikke er ønsket hos oss lengre?

 

Høres rart ut. Er det fordi du gir deg ut på en diskusjon med dem?

 

Si dette:

 

- Beklager, jeg er ikke interessert.

 

Uansett hva de sier etter dette, gjenta denne setningen og igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. mars 2017 den 9.14, Gullik skrev:

 

Høres rart ut. Er det fordi du gir deg ut på en diskusjon med dem?

 

Si dette:

 

- Beklager, jeg er ikke interessert.

 

Uansett hva de sier etter dette, gjenta denne setningen og igjen.

Absolutt ikke! Har sagt pent ifra flere ganger at vi ikke ønsker besøk fra dem eller at vi ønsker å vite noe om dem.. Men de gir seg altså ikke. Nå er det faktisk 2 uker siden sist de var her (med mindre de har vært her når vi har vært på jobb) så kan jo være at de for en gang skyld har tatt hintet 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

På 22.2.2017 den 19.49, Fiia skrev:

Jeg vet ikke helt hvor det passer seg å publisere dette innlegget, men nå er jeg nesten litt desperat!
Det har seg sånn at vi stadig får besøk av jehovas vitner på døren, og de kommer igjen og igjen, selv om vi flere ganger har bedt dem gå og ikke komme tilbake. Vi har sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å prate med de eller vite noe om jehovas vitner. Vi har latt vær og åpne døren flere ganger, men da går de rundt i hagen og banker på vinduene og de går ikke før vi åpner døren for de.

Både jeg og samboer har pratet med de og jeg har flere ganger blitt så sur at jeg ikke klarer å være hyggelige mot de. Virker ikke som at de tar det til seg i det hele tatt. De kommer til alle døgnets tider, gry tidlig på søndagsmorgen og i 23-00 tiden i ukedager. De kan gjerne være her flere ganger om dagen visst vi ikke har åpnet første gangen. Og når de ringer på står de utenfor og ringer på sikkert 3-4 ganger før de begynner å banke på. Bare siden jul har vi sikkert hatt de på døra 15-16 ganger, og det er de samme folkene hver gang! Ei gammel kjerring.

Har ikke noe i mot jehovas vitne i det hele tatt, men jeg har ingen interesse av å vite noe som helst om dem. Og dette begynner å bli ganske plagsomt, spesielt siden vi ikke åpner døren lengre.
Hva kan jeg gjøre/si for å få de til og forstå at de ikke er ønsket hos oss lengre?

Det har de gjort mot noen i familien min og. De kontakter henne igjen og igjen og kontaktet folk og på en sleip og smygende måte så er se ekstremt påtrengende på en stille måte.

De rusler sånn rolig rundt også ringer de bekymringsfullt på ringeklokken til folk for å tilby hjelp. De lager gjerne et problem som de plutselig skal hjelpe folk med. Vet at de bruker en taktikk ved å sende andre menn på dørene til folk for da, da kommer mennene i menigheten og dundrer på dørene. Ganske skremmende oppførsel. 

Vet ikke.... er ihvertfall innmari lei. 

Anonymkode: 7ddc3...5af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det svært enkelt - hvis du gir beskjed om at du ikke er interessert og ikke vil ha besøk skal forkynnerne notere dette og din adresse vil bli merket slik at ingen andre fra menigheten går dit heller. Det er slik våre retningslinjer er. Når det er sagt så er faktisk JV bare mennesker vi også så det er selvsagt mulig at du har en dedikert forkynner som ikke helt har skjønt dette så hvis det ikke opphører etter du har gitt beskjeden jeg skrev innledningsvis så kontakter du enten den lokale menigheten eller hovedkontoret via jw.org så ordner det seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer mannlige Jehovas vitner så er det alvorlig og «negative prekener»... Ganske skremmende å tenke på. Fikk besøk av mannlige Jehovas vitner for noen år siden for å støtte kvinnene som ble avvist før de kom. 

Anonymkode: 7ddc3...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære, dette fikser du ved å si:

"Neimen så koselig at dere stakk innom. Så dere ha meg tilbake etter at dere utstøtte meg? Ja, jeg regnet med at dere kom til å angre dere! Så når er neste møte?" 

:danse: Tro meg - det funker som bare det. Stol på meg, jeg er jo Satan sjøl 

Endret av Satansjøl
Selv Satansjøl kan glemme ei setning eller to
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del fungerer det å si at jeg er medlem i en annen menighet, men at det er hyggelig at de stikker innom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Hvis det kommer mannlige Jehovas vitner så er det alvorlig og «negative prekener»... Ganske skremmende å tenke på. Fikk besøk av mannlige Jehovas vitner for noen år siden for å støtte kvinnene som ble avvist før de kom. 

Anonymkode: 7ddc3...5af

Det stemmer ganske bra med opplevelsen min, det kom et par kvinner her som delte ut propaganda fra Vakttårnet. Jeg nektet å ta imot papirene mens min man sa at i dette huset tror vi på Odin.

Det gikk ikke lang tid før det kom to herrer i dress fra JV som skulle snakke med min mann, de ville ikke snakke med meg siden jeg er kvinne.

De oppførte seg ganske påtrengende og hadde en aggressiv oppførsel helt til min man ga dem klar beskjed om at hvis de ikke fjernet seg fra eiendommen så ville de blitt behandlet som inntrengere med påfølgende skader innenfor lovens grenser.

Jehovas vitner er en farlig sekt med lange klør, og de har lurt alt for mange kvinner inn i undergangen med påfølgende nevroser og psykiske problemer.

Anonymkode: e8c11...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 19.49, Fiia skrev:

Jeg vet ikke helt hvor det passer seg å publisere dette innlegget, men nå er jeg nesten litt desperat!
Det har seg sånn at vi stadig får besøk av jehovas vitner på døren, og de kommer igjen og igjen, selv om vi flere ganger har bedt dem gå og ikke komme tilbake. Vi har sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å prate med de eller vite noe om jehovas vitner. Vi har latt vær og åpne døren flere ganger, men da går de rundt i hagen og banker på vinduene og de går ikke før vi åpner døren for de.

Bli venn med folk fra IS. Det pleier å hjelpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har hatt besøk flere ganger, men de har alltid vært veldig hyggelige. Jeg har bare svart "nei takk, jeg er medlem av statskirken" :) Og de har ønsket god dag og gått videre. 

Hvis noen hadde oppsøkt med på døren på denne måten flere ganger, uavhengig av hvem det var, så hadde jeg ringt politiet og lagt inn en anmeldelse for trakassering. 

Anonymkode: 0daf4...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt annet enn hyggelige JV på døra, men vi har noen som bor i nabolaget. Akkurat de synes jeg ikke noe om kommer på døra, blir for nært liksom. Sier nei takk som vanlig. Synes det er litt kleint å treffe på de i gata etterpå, men da prater vi om alle andre ting. Litt merkelig bare. Litt sånn Jekyll and Hyde feeling. 

Anonymkode: c985f...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner du dem? Er det de samme som kommer hver gang? Du kan si du er utstøtt, for da har de ikke lov til å snakke med deg.  

Dersom de går inn i hagen, så kan du si du ringer politiet.  Det er ulovlig adgang på privat eiendom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg husker den ene torsdagen da det kom noen på døren. Etter å ha vært på jobb fra 07.00 til 15.30, kommet hjem, støvsuget og rengjort huset, så hørte jeg banking. Jeg åpnet, uvitende hvem det var, og stod der i et kvarter og snakket med dem om meningen med livet 😅. De tok meg for en ignorant ungdom og snakket til meg som om jeg gikk på barneskolen, så jeg bestemte meg for å svare reflektert tilbake. Men så begynte de å snakke om hvordan jeg hadde lest Bibelen, var så religiøs og spurte om de kunne få komme inn. "NEI, jeg er ikke interessert". 


"Skal vi komme tilbake en annen gang når det passer?"

 

No.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sirkelen skrev:

Hadde vært greit å få kjøpt en egen Jehovas Vitne-spray, akkurat som med myggspray. Vanskelig å bli kvitt.

Pepperspray gjør sikkert susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...