Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt jehovas vitner?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor det passer seg å publisere dette innlegget, men nå er jeg nesten litt desperat!
Det har seg sånn at vi stadig får besøk av jehovas vitner på døren, og de kommer igjen og igjen, selv om vi flere ganger har bedt dem gå og ikke komme tilbake. Vi har sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å prate med de eller vite noe om jehovas vitner. Vi har latt vær og åpne døren flere ganger, men da går de rundt i hagen og banker på vinduene og de går ikke før vi åpner døren for de.

Både jeg og samboer har pratet med de og jeg har flere ganger blitt så sur at jeg ikke klarer å være hyggelige mot de. Virker ikke som at de tar det til seg i det hele tatt. De kommer til alle døgnets tider, gry tidlig på søndagsmorgen og i 23-00 tiden i ukedager. De kan gjerne være her flere ganger om dagen visst vi ikke har åpnet første gangen. Og når de ringer på står de utenfor og ringer på sikkert 3-4 ganger før de begynner å banke på. Bare siden jul har vi sikkert hatt de på døra 15-16 ganger, og det er de samme folkene hver gang! Ei gammel kjerring.

Har ikke noe i mot jehovas vitne i det hele tatt, men jeg har ingen interesse av å vite noe som helst om dem. Og dette begynner å bli ganske plagsomt, spesielt siden vi ikke åpner døren lengre.
Hva kan jeg gjøre/si for å få de til og forstå at de ikke er ønsket hos oss lengre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg er frafallen".

Ellers så kan man ringe den lokale kirken og gi beskjed om at dere føler dere trakassert av "beskrivelse", selv om dere gang på gang har gitt beskjed om at dere ikke er interessert i besøk. 

Anonymkode: 2e27c...32c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er neppe Jehovas Vitner, de oppfører seg ikke på denne måten. Ring politiet og film dem neste gang de kommer på døra - for bevis, selvsagt.

Anonymkode: c99bd...0c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet. Ring også den lokale "kirken" og be de passe på at medlemmene deres ikke trakkaserer folk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er neppe Jehovas Vitner, de oppfører seg ikke på denne måten. Ring politiet og film dem neste gang de kommer på døra - for bevis, selvsagt.

Anonymkode: c99bd...0c0

Jo, det er det! De har med seg en haug av brosjyrer som de nærmest kaster inn i gangen, skal til og vise oss lydopptak og filmer fra rikets sal. Jeg vet at det er det da jeg vet hvem hun ene av de som pleier å komme er, hun kommer fra bygda så er ganske sikker på at de er fra jehovas vitne :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis ikke hatt en slik opplevelse. Når vi sier at vi ikke er interessert, men ønsker de en fin dag videre så går de. 

Men når det er så ille som du beskriver så ville jeg kontaktet politiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også plaget av at de kom ofte, vi sa vi ikke var religiøse, og ikke ønsket å snakke med dem osv. De fortsatte og fortsatte, selvom vi ba dem pent om å gå.

En gang var kjæresten min på toalettet rett ved ytterdøra da de ringte på, og han hørte det var dem. Jeg er så høflig, og klarer ikke be dem å gå i en sur tone, så jeg prøvde høflig å takke nei, sa jeg ikke er interessert osv. Kjæresten min pleier å gå naken rundt hjemme når det bare er oss, så han kom ut av do helt naken, sa "vi vil ikke prate med dere", og lukket døren. Vi har ikke sett dem siden.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samme opplevelse. De er alltid hyggelig bør de er her, ca 1 gang i året. 

Kanskje vedkommende som besøker deg ikke er helt frisk?

Gi tydelig beskjed til dem at dere ikke er interessert. Det hjelper ikke å ikke åpne døren. Om de er ute en hel dag å besøker folk så prøver de senere på dagen om det ikke var noen hjemme på dagtid.

Anonymkode: 0349a...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ewe skrev:

Vi var også plaget av at de kom ofte, vi sa vi ikke var religiøse, og ikke ønsket å snakke med dem osv. De fortsatte og fortsatte, selvom vi ba dem pent om å gå.

En gang var kjæresten min på toalettet rett ved ytterdøra da de ringte på, og han hørte det var dem. Jeg er så høflig, og klarer ikke be dem å gå i en sur tone, så jeg prøvde høflig å takke nei, sa jeg ikke er interessert osv. Kjæresten min pleier å gå naken rundt hjemme når det bare er oss, så han kom ut av do helt naken, sa "vi vil ikke prate med dere", og lukket døren. Vi har ikke sett dem siden.

:hoho:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått til poltiiet, skal jeg være ærlig.

Ellers synes jeg ikke idéen om å kontakte Jehovas vitner direkte på et litt høyere nivå var så aller verst, egentlig. Hvis dette er en eldre dame som virkelig ikke tar det til seg når dere direkte ber henne slutte gang på gang antar jeg det bryter med instruksene hun har fra menigheten også. Jeg kan mene mye om Jehovas vitner, noe jeg også gjør, men jeg tviler på at det er normal og ønsket praksis å ringe på tidlig og sent og banke på vinduer og luske i hager selv for dem. De få gangene jeg har hatt vitner på døren har de, tross at jeg synes den oppsøkende virksomheten de driver med er ugrei i utgangspunktet, vært høflige nok.

Anonymkode: 43043...bce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er neppe Jehovas Vitner, de oppfører seg ikke på denne måten. Ring politiet og film dem neste gang de kommer på døra - for bevis, selvsagt.

Anonymkode: c99bd...0c0

Jo det gjør dem faktisk

Hadde selv en tråd her inne på KG om eksakt det samme. Ble faen ikke kvitt dem og jeg fikk nesten angst om sommeren når jeg følte at jeg ikke kunne sitte i hagen uten at de invaderte min private sfære. For når jeg lå i bikini i min egen hage, ikke synlig fra veien eller inngangsdøren, og de gikk rundt huset når de ikke fikk svar og stod over min halvnakne kropp og NEKTET å gå når jeg ble sur....da er de faen ikke gode i hodet

Jeg ble til slutt kvitt dem heldigvis. Det tok sin stund, jeg forsøkte "alt", men ikke før en kompis av meg hjalp meg forsvant e. Han er er en stor mann med et meterlangt skjegg og full av tatoveringer av dødningsskaller osv. Han brummet skikkelig til dem og skremte dem skikkelig

Anonymkode: 9988a...ebf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er langt ifra noen ekspert på norsk lov, men de har vel ikke lov å gå rundt huset - i deres hage/på deres eiendom, uten deres samtykke? Kunne det være en ide å filme det, si høyt og tydelig ifra at de IKKE er velkommen på deres eiendom og at dere ønsker at de skal dra med én gang? Si også i videoen at dere IKKE ønsker at de kommer tilbake. Si at dere kontakter politiet hvis de fortsetter å kontakte dere.

Jeg liker faktisk å diskutere med sånne religiøse som kommer på døra. Jeg er ateist og ser ikke behovet for at en Gud skal finnes. Jeg er så sikker i min "tro" at jeg gjerne diskuterer med de. La de få prøve, si det de vil, men si det du også vil - hvis du er interessert i sånt nok til at du gidder å ta en vennlig diskusjon. Etter et par sånne diskusjoner vil de som oftest slutte å komme, da de vet at du ikke kan "vinnes over". :fnise:

Ellers kan det være en ide å gjøre noe jævlig tilbake. Ha en sprayflaske med vann eller noe stående ved døra. Neste gang du åpner døra og det er de, ta frem sprayflaska, stå klar og si at du ønsker de skal gå, mens du teller ned fra 5. Hvis de fortsatt står der når du kommer til 0 sprayer du de med vannet. Gjerne la vannet være iskaldt. Da blir det interessant å se om de kommer tilbake! Og hvis de gjør det, gjør du akkurat det samme. Til slutt må de gi opp, da jeg tviler på at de har lyst til å bli søkkvåte og kalde, samt ødelegge eventuelle bøker/papirer de har med seg. Gjør det samme hvis de kommer rundt huset.

Anonymkode: f95f3...403

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si du er mormoner eller blodgiver. Jehovas vitner liker ingen av delene :frkk:

Alternativt så er det lurt å gi beskjed til menigheten de kommer fra at du absolutt ikke vil ha besøk. De opererer med adresselister og stryker de som det ikke er håp om å verve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov.

ninuska_, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...