Gå til innhold

Hvor mange søknader sendte du før du fikk jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var nyutdannet søkte jeg på 1 jobb og fikk den. Siden har jeg fått 5 jobbtilbud gjennom headhunter. Er i ferd med å takke ja til jobb jeg ikke har søkt på nå.

Anonymkode: b08c7...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt ca. 60 jobber siden mars i fjor (få jobber å søke på der jeg bor) har vært innkalt til ett intervju og den jobben fikk jeg ikke. 

Anonymkode: c42ee...eaf

Jeg er heller ikke etnisk norsk og har utenlandsk navn, har fått etterhvert hull i cv'n fordi jeg ikke fikk jobb i starten,  senere bare vikariater på lavterskeljobber og sånn, ikke noe som er særlig imponerende når jeg søker dessverre selv om jeg har gode referanser og resultater fra skole. 

Anonymkode: c42ee...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nyutdannet sendte jeg vel 8 søknader, intervju på 4 av dem, og fikk den ene. Da jeg ville videre søkte jeg på 2, og fikk en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25. Etter å ha lest denne tråden er det visst ikke så mye.

Anonymkode: f183a...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, n0mdeplume skrev:

Det var heller ingen jobber å finne for meg i hjembyen. Jeg søkte aktivt i fem måneder før alt gikk i boks. I løpet av denne tiden ble jeg innkalt til ett skype-intervju, ett intervju som jeg dessverre måtte takke nei til pga at jeg nettopp hadde flyttet til min nye hjemby og signert leiekontrakt osv, og to intervju i byen jeg bor i nå. Jeg fikk tilbud om jobb på de to siste intervjuene, men takket nei til den ene da den kun var et vikariat på 1 år. 

Det var jo ikke så lurt. Bedre med ett års vikariat og god referanse, enn å gå ledig. Du ville jo stilt mye sterkere med en fersk jobb på CV!

Anonymkode: 40c42...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo ikke så lurt. Bedre med ett års vikariat og god referanse, enn å gå ledig. Du ville jo stilt mye sterkere med en fersk jobb på CV!

Hei! Jo, det var veldig lurt siden den jeg takket nei til var et vikariat. Jeg takket ja til den andre (som var tilbud om fast jobb). Jeg fikk som sagt tilbud om jobb på de to siste jobbintervjuene jeg gjorde, men dette var ikke med samme arbeidsgiver.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å søke ny jobb nå. Søkt ved 3 arbeidsplasser, blitt innkalt til intervju 2 av plassene. Ikke hørt noe fra siste plassen. Fått avslag etter intervju etter det ene, og venter nå på svar på den andre stillingen jeg søkte. Så får tiden vise!

Anonymkode: cdcda...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

3. Ble innstilt som nummer 2 på de to første, fikk den tredje. Dette var mens jeg var under utdanning fremdeles, så lite stress fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt ni jobber i min karriere, fått åtte av dem, takket nei til halvparten. Lite bekymret for fremtiden, velge rman klokt er det alltid jobb å få. Bare se i bt i dag, det skal åpne masse nye hoteller og de klarer ikke finne ansatte. Arbeidsøkere er for kresne og lite villig til å endre retning. 

Anonymkode: 33c03...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søkt ni jobber i min karriere, fått åtte av dem, takket nei til halvparten. Lite bekymret for fremtiden, velge rman klokt er det alltid jobb å få. Bare se i bt i dag, det skal åpne masse nye hoteller og de klarer ikke finne ansatte. Arbeidsøkere er for kresne og lite villig til å endre retning. 

Anonymkode: 33c03...530

Det der må jo værehelt spesielt. Heldiggris, misunnelig!

Anonymkode: c42ee...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Jeg meldte meg for Manpower etter skolen, og gikk gjennom et par enkle tester for å se hvor god jeg var på tastatur. Så hostet de opp et oppdrag til meg hos et stort selskap, og jeg ble ganske enkelt værende der. Fikk tilbud om fast jobb etter halvannet år.

Det var ikke slutten på visa... :) Etter halvannet år sa jeg opp og flyttet til Sverige. Ble værende der i 1 år og 7 måneder, så ga jeg svensken fyken og flyttet hjem igjen. Kom hjem på en lørdag, og mandag troppet jeg opp hos Manpower igjen. Opplyste om hvor jeg hadde jobbet før, og ser man det... et nytt oppdrag var tilgjengelig hos samme firma! En uke etter at jeg kom hjem til Norge igjen, var jeg tilbake i samme bygning som før jeg dro og jobbet, men i en annen avdeling bare. Denne gangen var jeg vikar i 3 år før jeg fikk tilbud om fast jobb IGJEN :- )

 

Anonymkode: d18b1...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Jeg meldte meg for Manpower etter skolen, og gikk gjennom et par enkle tester for å se hvor god jeg var på tastatur. Så hostet de opp et oppdrag til meg hos et stort selskap, og jeg ble ganske enkelt værende der. Fikk tilbud om fast jobb etter halvannet år.

Det var ikke slutten på visa... :) Etter halvannet år sa jeg opp og flyttet til Sverige. Ble værende der i 1 år og 7 måneder, så ga jeg svensken fyken og flyttet hjem igjen. Kom hjem på en lørdag, og mandag troppet jeg opp hos Manpower igjen. Opplyste om hvor jeg hadde jobbet før, og ser man det... et nytt oppdrag var tilgjengelig hos samme firma! En uke etter at jeg kom hjem til Norge igjen, var jeg tilbake i samme bygning som før jeg dro og jobbet, men i en annen avdeling bare. Denne gangen var jeg vikar i 3 år før jeg fikk tilbud om fast jobb IGJEN :- )

 

Anonymkode: d18b1...81b

Heldig du også, den typen praksis har de dessverre sluttet med hos Manpower, det er ikke så lett nå lenger. I dag kan du bare registrere CV hos de og håpe du blir innkalt til intervju. Grunnen er at de har så mange på listene sine at du må ha rimelig gode kvalifikasjoner for å fa jobb, ikke tilstrekkelig i dag å bare taste litt på pc.

Anonymkode: c42ee...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldig du også, den typen praksis har de dessverre sluttet med hos Manpower, det er ikke så lett nå lenger. I dag kan du bare registrere CV hos de og håpe du blir innkalt til intervju. Grunnen er at de har så mange på listene sine at du må ha rimelig gode kvalifikasjoner for å fa jobb, ikke tilstrekkelig i dag å bare taste litt på pc.

Anonymkode: c42ee...eaf

This 👆

Anonymkode: d10b1...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sender opptil 100+ søknader, er dette søknader på spesifikke stillingsannonser eller bare sender dere rundt åpne søknader? 

Anonymkode: fb1a4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sendte rundt 20 søknader, var på intervju hos ca halvparten. Fikk 4 jobbtilbud, takket ja til ett av dem. Og det er der jeg fremdeles jobber, 4 år senere. :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sender opptil 100+ søknader, er dette søknader på spesifikke stillingsannonser eller bare sender dere rundt åpne søknader? 

Anonymkode: fb1a4...24b

Sånn 50/50 ikke alltid utlyste  jobber å søke på.

Anonymkode: c42ee...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

To jobber søkte på meg. Jeg skjønner ikke hvorfor folk søker på jobber egentlig, virker slitsomt.

Og æddabædda ! Haha 

Anonymkode: c42ee...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...