Gå til innhold

Kraftige leggmuskler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske store leggmuskler som gjør at jeg føler meg veldig lite feminin i kjoler osv. Jeg er slank og har normal fettprosent. Det er ikke(!) fett som gjør at jeg har kraftige legger men muskler. Jeg gjør ingenting for at de skal være så kraftige, det er nok genetisk :nordvesta:

Alternativet mitt er yoga for å "strekke" musklene slik at de blir lenger og ikke så "bulkette". 

Noen som har erfaring med at yoga har hjulpet på dette evt andre tips til hvordan jeg kan "strekke" de ut?

Anonymkode: d70b7...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Musklene blir ikke lenger av å bli strukket. Muskelen går fra ett muskelfeste til et annet, uansett hvor mye du tøyer og strekker. Jeg trener mye styrke, og legger inn yoga en gang i uken for bevegelighetens skyld. 

 

Anonymkode: ed6ba...3e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Musklene blir ikke lenger av å bli strukket. Muskelen går fra ett muskelfeste til et annet, uansett hvor mye du tøyer og strekker. Jeg trener mye styrke, og legger inn yoga en gang i uken for bevegelighetens skyld. 

 

Anonymkode: ed6ba...3e0

Det er vel viden kjent at de som trener mye yoga har veldig slanke og fine muskler...?

Anonymkode: d70b7...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel viden kjent at de som trener mye yoga har veldig slanke og fine muskler...?

Anonymkode: d70b7...04c

 

Jeg kjenner plenty av folk som driver med yoga som ikke er lange og slanke. Det er en fordel å være lett i yoga siden det er mye kroppsvektøvelser, dermed har de flinkeste også en tendens til å være tynne og slanke siden det er en fordel i yoga, det er ikke treningen i seg selv som forvandler utøverene.

Det er som AB over sier, du kan ikke tøye deg til tynnere muskler, for å bli tynnere må du putte mindre inn i munnen. Deretter er det kroppen som bestemmer hvor den vil ta masse fra. Om du har kraftige legger er det ikke stort du kan gjøre med det. Jeg sitter selv i andre enden og har to sugerør til legger som jeg aldri klarer å gjøre større. Legger er blant de vanskeligste kroppsdelene å endre.

Anonymkode: 6f348...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftige legger med mye bevegelighet. Har alltid tøyd godt men det gjør ingen forskjell på tykkelsen av leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel viden kjent at de som trener mye yoga har veldig slanke og fine muskler...?

Anonymkode: d70b7...04c

Det er ikke på grunn av yogaen. Beklager, men sånn fungerer ikke kroppen. Å tøye musklene gjør dem ikke mindre eller slankere. 

De som er hardcore yoga følger gjerne hele filosofien, som også går ut på å være asketisk i matveien, spise lite, gjerne vegetarkost, osv osv. Det kan være derfor du ser bilder av mange slanke yogier. 

Det kan også være at de som er kraftige/overvektige kvier seg til å gå inn i et yogastudio, hvor man gjerne må gå i tettsittende klær, og hvor de som deg har hørt at alle som driver med yoga er jo så slanke... 

Yoga gir bedre bevegelighet i muskulaturen, men den endrer på ingen måte utseende eller størrelse på musklene. Vil du ha mindre muskler, må du slutte å trene dem, rett og slett. 

Anonymkode: ed6ba...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kraftige lår og legger pga store muskler. Rumpe og biceps oxo store. Hadde nok hatt suksess som bodybuilder 😊

 

 

Anonymkode: 71092...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å bruke høyhelte sko til kjole. Det gjør leggene visuelt slankere.

Anonymkode: 6a912...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...