Gå til innhold

Når stygge jålekjerringer hylles for sin skjønnhet på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med det?

Ser så mange lite pene jenter som skifter profilbilder hele tiden,tydeligvis for å få oppmerksomhet.Det ene bildet styggere enn det andre, med tonnevis av sminke, trutmunn og alt er bare sånn "Seeeeee på meeeeeg".

Og folk biter på,med ørten likes og lovord om hvor utrolig nydelige og vakre disse jentene er."Pena", "vakre deg","nydelige du" osv..På tross av at de på bildet ikke eier stil eller har utseendet med seg.

Og dette er ikke bare et tenåringsfenomen. Godt voksne kvinner holder også på sånn.

 

Anonymkode: 1d3f0...7cb

Du virker som en veldig bitter person. Jeg har sett det har blitt diskutert folks facebook og hvor mange likes/klikk en eller annen har. Altså hvor mange som har sett på et profilbilde, på facebook. :roll: 
Hvem er du til å uttale deg om hvem/hva som er pent eller ikke? Du aner jo ikke om bildet er sendt til noen de kjenner, et familiemedlem, om det er en spøk eller hva enn bildet skulle/blir brukt til - andre personers svar på bildet sier ikke stort annet enn generelle ting (pent, eller ikke). Det er bare et bilde - hva så? Tenk å bli så oppgitt og irritert på noen du nesten ikke kjenner (det leser man jo i mellom linjene også - m.t.p hvordan du beskriver det). Noe så bortkastet for din egen del.
Som nevnt før: du har en skjerm å gjemme deg bak, og der forblir vel slike som deg antar jeg. :ler::klaske: 
For alt man vet så kan det hende personen på bildet har fått brukt bildet sitt uten tillatelse f.eks. og da stemmer jo ikke fordommene dine i det hele tatt. Kanskje noen har gått forbi noen og tatt et bilde av noen og brukt det, slik at sånne som deg kan sitte å plage andre folk? Har du ikke sett dem? De som løper rundt med et mobilkamera og knipser i vei. Noe så kjedelig, og det er ikke greit, eller lov. Det er lov å være blid, det skader ikke.
Dette er overskriften din, som du gjør om etterpå forresten:
 

Sitat

 

Når stygge jålekjerringer hylles for sin skjønnhet på facebook

Startet av AnonymBruker, 6 timer siden


Har du sett serien på tv2 der noen oppsøker nett-troll, de som plager folk bak en data-skjerm? Jeg vil tro noen passer fint inn i den serien.

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvordan folk ser ut så er det vel fint at folk gir komplimenter i stedet for å trykke personen ned?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, ikke kall folk stygge. Det er jævlig frekt og unødvendig. Dårlig selvtillit er forferdelig å leve med. De som kommenterer vet mest sannsynlig like godt som deg hvorfor vedkommende legger ut mange bilder, og kommenterer nok bevisst. Hvorfor? Fordi de er venner med vedkommende som legger ut bilde, og venner er til for oppmuntring og støtte. 

Skulle ønske jeg hadde hatt en sånn squad som hadde kommentert og likt bildene mine. Sånne venner som oppmuntrer og støtter, det kunne jeg søren meg trengt! 

Jeg pleide å være en av de som rakket ned på jenter som la ut bilder ofte, men det har jeg sluttet med. Jeg har innsett hvor patetisk det er. Istedenfor å rakke ned og snakke dritt, så prøv å være et bedre menneske med en mer positiv holdning. Er det irriterende med mange selfier på feeden er det bare å ikke følge. 

Igjen; Ikke kall folk stygge. Det er jævlig frekt. Ingen her er VS modeller heller akkurat.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har problemer med selvbildet, de som er trygg på seg selv og egenverdi, trenger ikke crave oppmerksomhet hele tiden.

Anonymkode: c11a6...80c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier man ikke at beauty is in the eye of the beholder?  Hva vet du egentlig om det ikke bare er du som har rar smak og at disse jentene faktisk er pene eller de som kommenterer det har en annen smak enn deg og faktisk syntes de er pene?  Du vet det at folk kan være pene på innsiden også og et glimt i øyet på ellers dårlig bilde kan gjøre en person veldig vakker når man vet at denne personen er fantastisk god med glimt i øyet :)

Anonymkode: 6073e...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-02-22 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Slapp av.. det er bare sympati kommentarer. Stygge folk trenger å føle seg pen ^^

Anonymkode: 5c17b...027

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de har problemer med selvbildet, de som er trygg på seg selv og egenverdi, trenger ikke crave oppmerksomhet hele tiden.

Anonymkode: c11a6...80c

Crave?

Anonymkode: 84a50...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk vil du helst ha kommentarer fra når du legger ut bilder, sånne som skriver hyggelige kommentarer eller sånne som deg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler alltid høyt hver gang jeg kommer over sånne folk på Facebook. Trutmunn, alle bildene fra nøyaktig samme vinkel og oversminka til tusen. Og selvfølgelig alle kommentarene under hvert enkelt bilde. 

Anonymkode: 0e947...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en kjent sak at det er de styggeste blant oss som får mest likes på profilbildene sine på Facebook. Og det er jo for så vidt et sympatisk trekk det, at folk er litt nøyere med å trykke "liker" når det er snakk om noen som har vært mindre heldige fra naturens side. Det viser jo bare at folk stort sett er snille og greie, og ønsker andre vel. Men jeg må jo si at jeg lurer på om de det gjelder selv ser hvorfor de får så mange likes og kommentarer på hvor "nydelige" de er. Jeg tror kanskje ikke det.

Anonymkode: ad388...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å irritere meg over sånne jeg også. Jeg har klikket på "unfollow" på dem. Men jeg skjønner absolutt poenget ditt, men måten du sier det på får deg til å virke bitter og misunnelig.

Dette temaet treffer tydeligvis en nerve hos noen. Jeg tror at de som skifter profilbilder ofte, som er mer eller mindre like, har en avhengighet. Likes trigger belønningssenteret i hjernen rett og slett. Når de i tillegg er usikre på seg selv, så føler de at de trenger bekreftelse fra omverdenen. Det er rett og slett trist, men også litt irriterende, ja :) 

Jeg mener at mange av de som liker og kommenterer på noe overfladisk gjør vedkommende en bjørnetjeneste. De "hjelper" henne(eller han) til å opprettholde troen om at utseendet teller. Så kan du som kommenterer føler at du er hyggelig og snill, men du bør tenke deg litt om hvorfor du kommenterer, og hva du skriver. 

Jeg skiftet profilbildet mitt for litt siden og fikk massevis av likes og kommentarer, mye mer enn jeg får ellers. Noen kommentarer gjorde meg skikkelig ukomfortabel, fordi jeg ville ikke at folk skulle tro at jeg var ute etter oppmerksomhet. Det er et fint bilde av meg, that's it. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Skjønnhet kommer an på øyet som ser. Jeg synes mine venninner er søte, selv om kanskje ikke andre gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 22.54, Calypso skrev:

Uansett hvordan folk ser ut så er det vel fint at folk gir komplimenter i stedet for å trykke personen ned?

Helt enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer an på hvordan folk man menger seg med, og selvom en person ikke er pen i dine øyne kan de være utrolig vakre i andres øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut i fra det du faktisk mener og skriver og mennesker i det hele tatt så er du ikke en person som er i stand til å feie for din egen dør i allefall. Eller hva ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette noen som irriterer deg så mye? Tåler du ikke at folk du mener er stygg skal få fine og hyggelige kommentarer altså? Du fremstår veldig bitter 

Ts logger seg inn på facebook. Hun får øye på at Kari har lagt ut et bilde av seg selv og hun har fått en del hyggelig kommentar under bilde. Ts mener Kari er en stygg jålekjerring som ikke fortjener positive tilbakemeldinger! :angry: Ts blir kjempe frustrert og vrir seg i irritasjon! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slæpp off, det er bare en hyggelig gi- og ta ting.

Man gir et kompliment i håp om å få et tilbake, et lite push for selvtilliten,

og man kommenterer ikke pena og søta fordi de ser så søte ut, men fordi de er venner og man ønsker å muntre de opp, og kanskje ser de ekstra bra ut på det bildet... 

Det blir liksom som du ser en kollega som har vært hos frisøren eller fått en ny genser:
Så fin du var på håret! 
Så pen genser du har! Er den ny?
Det betyr ikke at du syns hun ser ut som en modell, men at du gir henne et kompliment.
Og mener du sveisen ser helt grusom ut, så sier du ikke så pen du var på håret, da lar du være å kommentere.

Anonymkode: f5e9a...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Hm......jeg må si at jeg faktisk ikke har noen sånne venner eller bekjente på Facebook. 

Det kan jo ha noe med generasjoner å gjøre, men det kan jo også hende at du stort sett kjenner platte/dumme folk og muligens bør spørre deg selv hvorfor du svømmer over av uintellingente og narsissistiske bekjentskaper og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...