Gå til innhold

Kjøpt bil - problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en eldre bil. EU godkjent rett før jul. Alt virka bra når vi prøvekjørte den. Men dette var i lav fart. Kjørte bilen hjem og syns bremsene er veldig harde! Må liksom ta i skikkelig for å få stoppet ordentlig. Så mest sannsynlig er det jo noe feil.. er selger ansvarlig for dette?? Han brukte bilen daglig og burde da ha opplyst om dette? Bilen ble jo solgt på Finn med 2 års reklamasjonsrett. 

Anonymkode: 8aafc...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biler er veldig forskjellige på bremsen. Det er min erfaring. Ikke sikkert at det er noe galt med den. 

Anonymkode: 978bd...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en eldre Volvo v70. Har en enda eldre v70 fra før og den er heller ikke like hard. Jeg måtte ta skikkelig i for å få stoppet i en rundkjøring 

Anonymkode: 8aafc...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er en eldre Volvo v70. Har en enda eldre v70 fra før og den er heller ikke like hard. Jeg måtte ta skikkelig i for å få stoppet i en rundkjøring 

Anonymkode: 8aafc...453

Det som jeg tror er feil på den dere har kjøpt, er at bremseklosser sitter fast i skitt. Har selv opplevd hvordan det føles når særlig klosser foran er rengjort og de glir lett i bremsecaliper. Om det ikke er noen mulighet for at dere klarer selv så få et verksted til å gjøre det. 

Forrige eier merker det ikke da dette skjer over lang tid, men etter det er rengjort er det noe helt anna😊😊

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp kjøpt en eldre bil. EU godkjent rett før jul. Alt virka bra når vi prøvekjørte den. Men dette var i lav fart. Kjørte bilen hjem og syns bremsene er veldig harde! Må liksom ta i skikkelig for å få stoppet ordentlig. Så mest sannsynlig er det jo noe feil.. er selger ansvarlig for dette?? Han brukte bilen daglig og burde da ha opplyst om dette? Bilen ble jo solgt på Finn med 2 års reklamasjonsrett. 

Anonymkode: 8aafc...453

Du kjøper bil og prøver ikke bilen i høyere hastigheter? Bytt skiver og klosser (evt. rens klosser/kalipere/skiver og smør opp klosser med egnet fett/kobberpasta) blø av bremsene, da vil den sikkert bli helt ok.

Anonymkode: c2d10...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...