Gå til innhold

Nervøs før oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt veldig mye i mange år, men var treigt ute med teorien og da ble det sen oppkjøring. Jeg strøk i september, og det ga meg en skikkelig selvtillitsknekk :( Følte meg veldig klar for å kunne begynne å øve alene. Strøk fordi jeg hadde generelt lavt girvalg, og glemte helt bort 6. giret da jeg var så stresset.

Nå har jeg oppkjøring i morgen, og er så nervøs jeg vet ikke hvor jeg sksl gjøre av meg :( Har kjørt med flere kjørelærere som sier jeg er dyktig, og at det eneste som kan ødelegge meg er hvis jeg blir for emosjonell og nervøs. Har noen tips til hvordan jeg kan holde meg rolig, og generelt oppkjøringen? :( Ser bare for meg at jeg stryket igjen så jeg ikke skal bli skuffa.. 

Anonymkode: 7e54c...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare pust rolig, og godt inn og ut. Tenk litt på hva du gjorde feil i september, og rett opp de. Det jeg ikke skjønte helt, var st du ikke hadde brukt 6-giret. For mener å ha fått med meg at det ikke skal brukes før over en viss hastighet, ellers går motoren på for lavt turtall. Men kommer selvfølgelig an på hvilken type bil dette er da.

Ønsker deg lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips! Dersom du gjør en feil og du er klar over at du gjorde en feil, si det med en gang til sensor. "dette gjorde jeg feil og dette burde jeg gjort istedenfor" Da viser du at du kan, men at du kanskje er såpass nervøs at du gjør litt småfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tdm900 skrev:

Bare pust rolig, og godt inn og ut. Tenk litt på hva du gjorde feil i september, og rett opp de. Det jeg ikke skjønte helt, var st du ikke hadde brukt 6-giret. For mener å ha fått med meg at det ikke skal brukes før over en viss hastighet, ellers går motoren på for lavt turtall. Men kommer selvfølgelig an på hvilken type bil dette er da.

Ønsker deg lykke til😊

Jeg kjørte i 80 i 5. gir, noe som går helt fint med den bilen, men at det var mer miljøvennlig med 6. :( Jeg følte jo at oppkjøringen gikk kjempebra sist gang, og er så redd jeg ikke kan stole på min egen vurderingsevne, er bare blitt kjempekritisk til alt jeg gjør. :( 

Tusen takk :) 

9 minutter siden, Wenda skrev:

Et tips! Dersom du gjør en feil og du er klar over at du gjorde en feil, si det med en gang til sensor. "dette gjorde jeg feil og dette burde jeg gjort istedenfor" Da viser du at du kan, men at du kanskje er såpass nervøs at du gjør litt småfeil

Samme som over, jeg følte ikke jeg gjorde noe feil sist gang utenom at jeg følte jeg kjørte litt fort inn i et kryss en gang, men det var ikke notert. Veldig redd for å føle det går bra, også gjør jeg egentlig alt feil :( 

Anonymkode: 7e54c...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...