Gå til innhold

Hvordan føle seg klar eller bli trygg på å ha sex igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine to siste forhold har ødelagt meg rundt sex (føler jeg.) 

Han ene jeg var sammen med var voldelig og ble sint om jeg ikke kom, da han innså at jeg ikke kom ble han sint og kastet meg av så jeg dunket i veggen. Ble alltid liggende å gråte etter sex, og siste 2 mnd sammen var det null sex.

Så ble jeg sammen med en annen en stund etterpå, i starten var det vanlig sex, mem etter 6 mnd ville han aldri ha. Følte jeg var den eneste som tok initiativ til sex. Etter hvert som jeg ble avvist veldig mange ganger så mistet jeg mye selvtillit. Etter hvert mistet jeg igså all lyst, sluttet å bli våt og sex ble smertefullt både fysisk og psykisk. 

Før disse forholdene var jeg lekende og kunne lett ha sex uten å legge noe i det, lå ikke rundt, men kunne ha en fast partner utenom forhold og ha det gøy med sex. 

Nå så er det en jeg holder litt på med, men jeg føler meg ikke bra nok til sex. Jeg får bare en følelse av å løpe så fort han prøver seg, jeg skjelver i hele kroppen, jeg klarer ikke være komfortabel med meg selv. Første gang i mitt liv som jeg føler meg stygg og tykk. Jeg føler meg ekkel liksom. Første typen pleide å kommentere hvor ekkel jeg var i fjeset når jeg kom, hermet og sa jeg så helt syk ut. Sånne ting har liksom etset seg fast. 

Jeg er også redd for å angre eller begynne å gråte etter sexen. Så hvordan bli tryggere på meg selv igjen? Jeg vet jo at jeg egentlig er pen, men er liksom zoomet inn på alt som er galt med meg selv. 

 

Trenger veldig råd! Han jeg driver på med venter på meg han, det er ikke sånn at jeg må bli klar fort heller.

Anonymkode: d9422...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine to siste forhold har ødelagt meg rundt sex (føler jeg.) 

Han ene jeg var sammen med var voldelig og ble sint om jeg ikke kom, da han innså at jeg ikke kom ble han sint og kastet meg av så jeg dunket i veggen. Ble alltid liggende å gråte etter sex, og siste 2 mnd sammen var det null sex.

Så ble jeg sammen med en annen en stund etterpå, i starten var det vanlig sex, mem etter 6 mnd ville han aldri ha. Følte jeg var den eneste som tok initiativ til sex. Etter hvert som jeg ble avvist veldig mange ganger så mistet jeg mye selvtillit. Etter hvert mistet jeg igså all lyst, sluttet å bli våt og sex ble smertefullt både fysisk og psykisk. 

Før disse forholdene var jeg lekende og kunne lett ha sex uten å legge noe i det, lå ikke rundt, men kunne ha en fast partner utenom forhold og ha det gøy med sex. 

Nå så er det en jeg holder litt på med, men jeg føler meg ikke bra nok til sex. Jeg får bare en følelse av å løpe så fort han prøver seg, jeg skjelver i hele kroppen, jeg klarer ikke være komfortabel med meg selv. Første gang i mitt liv som jeg føler meg stygg og tykk. Jeg føler meg ekkel liksom. Første typen pleide å kommentere hvor ekkel jeg var i fjeset når jeg kom, hermet og sa jeg så helt syk ut. Sånne ting har liksom etset seg fast. 

Jeg er også redd for å angre eller begynne å gråte etter sexen. Så hvordan bli tryggere på meg selv igjen? Jeg vet jo at jeg egentlig er pen, men er liksom zoomet inn på alt som er galt med meg selv. 

 

Trenger veldig råd! Han jeg driver på med venter på meg han, det er ikke sånn at jeg må bli klar fort heller.

Anonymkode: d9422...02e

Psykolog. Du har jo blitt pyskisk mishandlet. Ville virkelig oppsøkt proffesjonell hjelp.

Får ordentlig vondt av innlegget ditt. For noen jævlige menn! Godt du kom deg bort!! :klem:

Anonymkode: 28d61...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykolog. Du har jo blitt pyskisk mishandlet. Ville virkelig oppsøkt proffesjonell hjelp.

Får ordentlig vondt av innlegget ditt. For noen jævlige menn! Godt du kom deg bort!! :klem:

Anonymkode: 28d61...08e

Han siste jeg var sammen med hadde bare ikke sexlyst, avviste 9 av 10 ganger. Vi hadde vel bare forskjellig lyst,  så han var jo ikke slem sånnsett. 

Anonymkode: d9422...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker som med all annen angst, kanskje jeg bare skal møte frykten. Bare gjøre det så går det over?

Anonymkode: d9422...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ta en egen vurdering på.

 

Jeg har også dårlig erfaring rundt sex. Har holdt meg unna og nå har det gått 4 år siden sist. Har ubevisst holdt meg unna fordi jeg klarer ikke tanken på sex. For meg er sex noe utrolig intimt, og tanken på å gjøre det igjen gir meg angst. Så tenk over det. Kommunikasjon kan være viktig. Fortell han gjerne at du enten vil vente litt med det. Evnt? Er dette en fyr du ser for deg en potensiell fremtid med. Så kan det være greit å si at du har ikke et så godt forhold til sex og vil vente til du er trygg på han og deg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...