Gå til innhold

Anbefal en bil til rundt 200 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bil. Brukt like gjerne som ny, og merke/modell er ikke så nøye. Prøver å få en viss oversikt over markedet. Så lenge bilen er driftssikker, behagelig å kjøre og ikke er et enormt sluk med tanke på utgifter, er jeg fornøyd.

Anonymkode: d37c1...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på utkikk etter en ny bil. Brukt like gjerne som ny, og merke/modell er ikke så nøye. Prøver å få en viss oversikt over markedet. Så lenge bilen er driftssikker, behagelig å kjøre og ikke er et enormt sluk med tanke på utgifter, er jeg fornøyd.

Anonymkode: d37c1...44d

Litt skummelt å kjøpe ny bil nå rett før det renner på med billige elbiler med 3-400 kilometers rekkevidde?

Anonymkode: 360f5...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pent brukt Nissan Leaf til 120-130.000 skal det godt gjøres å tape særlig penger på i verditap eller reparasjoner. 

Men de gode bilene er vanskelige å få tak i, de fleste rives bort på timer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, -jk- skrev:

En pent brukt Nissan Leaf til 120-130.000 skal det godt gjøres å tape særlig penger på i verditap eller reparasjoner. 

Men de gode bilene er vanskelige å få tak i, de fleste rives bort på timer. 

Men de er så kalde! Jeg satt i en sånn i femten minutter, og ballene mine er fortsatt frosne. Og det var i fjor vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Men de er så kalde! Jeg satt i en sånn i femten minutter, og ballene mine er fortsatt frosne. Og det var i fjor vinter!

Ta på lange underbukser

Anonymkode: 997d3...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Men de er så kalde! Jeg satt i en sånn i femten minutter, og ballene mine er fortsatt frosne. Og det var i fjor vinter!

Hæ? Må ha vært defekt varmeapparat, eller så hadde noen satt den i eco-modus. Det er 4500W med varmeapparat som fyrer igang umiddelbart når du starter bilen, det blåser varmt før jeg har rukket å rygge ut av gårdsplassen...

De nyere utgavene har også varmepumpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -jk- skrev:

Hæ? Må ha vært defekt varmeapparat, eller så hadde noen satt den i eco-modus. Det er 4500W med varmeapparat som fyrer igang umiddelbart når du starter bilen, det blåser varmt før jeg har rukket å rygge ut av gårdsplassen...

De nyere utgavene har også varmepumpe.

Bilen min har vel sånn 82 000 watts effekt på motoren eller noe, og selv den bruker for lang tid til å bli varm.

Dessuten har du påpekt en annen vital feil med den bilen. Hvorfor er laderen på fronten av bilen? Det er den mest idiotiske plasseringen. Alle vet at man skal rygge inn på plasser, da må man enten ha ladekabelen under bilen (knotete), over taket (lager riper) eller på en av sidene (blokkerer dørene). Hva faen tenkte de på?

Mercedes B-klasse har iallefall ladeporten der den hører hjemme (bak), men dessverre ser det ut som de lot en barnehageunge designe den bilen. Jeg så en slik i dag og jeg ble fysisk uvel av å se noe så stygt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Bilen min har vel sånn 82 000 watts effekt på motoren eller noe, og selv den bruker for lang tid til å bli varm.

Dessuten har du påpekt en annen vital feil med den bilen. Hvorfor er laderen på fronten av bilen? Det er den mest idiotiske plasseringen. Alle vet at man skal rygge inn på plasser, da må man enten ha ladekabelen under bilen (knotete), over taket (lager riper) eller på en av sidene (blokkerer dørene). Hva faen tenkte de på?

Mercedes B-klasse har iallefall ladeporten der den hører hjemme (bak), men dessverre ser det ut som de lot en barnehageunge designe den bilen. Jeg så en slik i dag og jeg ble fysisk uvel av å se noe så stygt.

Bilen din må varme opp mange mange liter vann samt en motorblokk på et tresiftet antall kilo stål før det er noe særlig varme til overs. Dessuten er snitteffekten langt lavere enn 82kW. 

Start opp en 4kW vifteovn og du får derimot masse varme med en gang. 

Vi har en elbil med ladeport foran og en med ladeport bak. Jeg synes ladeport foran er mest praktisk. Bl.a parkerer jeg innimellom på skråparkeringer med lading, da er det SKIKKELIG klønete å rygge inn. Kjører jeg rett inn vil ladekabelen blokkere førerdøra...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, -jk- skrev:

Bilen din må varme opp mange mange liter vann samt en motorblokk på et tresiftet antall kilo stål før det er noe særlig varme til overs. Dessuten er snitteffekten langt lavere enn 82kW. 

Start opp en 4kW vifteovn og du får derimot masse varme med en gang. 

Vi har en elbil med ladeport foran og en med ladeport bak. Jeg synes ladeport foran er mest praktisk. Bl.a parkerer jeg innimellom på skråparkeringer med lading, da er det SKIKKELIG klønete å rygge inn. Kjører jeg rett inn vil ladekabelen blokkere førerdøra...

Snitteffekten er langt høyere enn 4kW.

Du sparer kanskje 10 minutter, men varmeeffekten er mye lavere jevnt over.

99% av tiden rygger man inn. Ladeport bak er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Snitteffekten er langt høyere enn 4kW.

Du sparer kanskje 10 minutter, men varmeeffekten er mye lavere jevnt over.

99% av tiden rygger man inn. Ladeport bak er best.

Poenget er at du trenger ikke 4kW. Normalt tusler og går varmeapparatet på 1-2kW når bilen er blitt gjennomvarm. Men varmen kommer nesten med en gang, og du får full effekt med en gang. Jeg har hatt nok av bensin- og dieselbiler gjennom tidene til å innse at varmeapparatet i Leafen er de alle totalt overlegent. Å vente 10 minutter på varme når bilen dugger ned etter skraping av frontrute er ikke spesielt morsomt...

Om jeg skulle prøve å fortelle kona mi at hun må begynne å rygge inn på trange P-plasser så får jeg nok en rimelig aggressiv tilbakemelding samt beskjed om at jeg da får kjøre henne ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, -jk- skrev:

Poenget er at du trenger ikke 4kW. Normalt tusler og går varmeapparatet på 1-2kW når bilen er blitt gjennomvarm. Men varmen kommer nesten med en gang, og du får full effekt med en gang. Jeg har hatt nok av bensin- og dieselbiler gjennom tidene til å innse at varmeapparatet i Leafen er de alle totalt overlegent. Å vente 10 minutter på varme når bilen dugger ned etter skraping av frontrute er ikke spesielt morsomt...

Om jeg skulle prøve å fortelle kona mi at hun må begynne å rygge inn på trange P-plasser så får jeg nok en rimelig aggressiv tilbakemelding samt beskjed om at jeg da får kjøre henne ;)

Kjøp henne en E-klasse da, de har en app for rygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mercedes A,B eller litt eldre C klasse er fine. 

Også Audi a1 og a3. 

Bmw 1 og evt 3 serie. 

Mye å velge i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Skulle akkurat skrive det!

Kjører du A-klasse?

Gørrsøt jente i gørrsøt bil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Kjører du A-klasse?

Gørrsøt jente i gørrsøt bil!

Nei, min mor har A klasse. Jeg har en annen Mercedes :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeez, alltid denne elbilpropagandaen...

Bedre nybil får du ikke for 200k:

http://m.kia.com/no/modeller/ceed/

Super pålitelig, veldig moderne, 7 år garanti. 

Anonymkode: dd3ce...6a5

Kia Sæd? Sid? Se Ed? 

Hvis den hadde et fornuftig navn ville jeg vurdert en sånn. Å lage biler med navn som ikke kan uttales er helt idiotisk.

Derfor liker jeg Mercedes, de har bare en enkelt bokstav. Det er kjempeenkelt å uttale C-klasse eller A-klasse eller e-klasse. 

Men Kia er eksepsjonelt dårlige på navn. Kia Carnival for eksempel, jeg har en ide om at deres slagord for å selge den er: "Drive like a clown"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et fornuftkjøp, ikke noe for folk som først og fremst henger seg opp i navn. ;)

Anonymkode: dd3ce...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...