Gå til innhold

Pc lager skurrende lyd og er treg... Hva kan det være?


Spiteful

Anbefalte innlegg

Pc-en min er ganske treg i forhold til skolepc-en min (noe som er rart for skolepc-er er ikke kjent for å være de raskeste), og i tillegg lager den en skurrende lyd når jeg hører på musikk eller ser på film... Den skurrende lyden kan plutselig dukke opp og det hjelper ikke slå av og på. Er verst hvis musikken jeg hører på har bass eller om filmen jeg ser på har med høye lyder (snakking, skriking og smell). Har ikke penger til reparasjon akkurat nå, men hva kan det være?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Spiteful skrev:

Pc-en min er ganske treg i forhold til skolepc-en min (noe som er rart for skolepc-er er ikke kjent for å være de raskeste), og i tillegg lager den en skurrende lyd når jeg hører på musikk eller ser på film... Den skurrende lyden kan plutselig dukke opp og det hjelper ikke slå av og på. Er verst hvis musikken jeg hører på har bass eller om filmen jeg ser på har med høye lyder (snakking, skriking og smell). Har ikke penger til reparasjon akkurat nå, men hva kan det være?

 

Skurrende lyd som viftestøy eller skurrende lyd ut av høytaleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prt90 skrev:

Skurrende lyd som viftestøy eller skurrende lyd ut av høytaleren?

Skurrende lyd ut at høyttaleren. Beklager at jeg ikke var mer klar heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytaleren er mest sansynlig ødelgt, plugg heller inn soundengel eller en annen liten høytaler. Det kan også vær at det er en ting i høytaleren som skrangler, foreksempel en skrue eller noe annet magnetisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tummy skrev:

Høytaleren er mest sansynlig ødelgt, plugg heller inn soundengel eller en annen liten høytaler. Det kan også vær at det er en ting i høytaleren som skrangler, foreksempel en skrue eller noe annet magnetisk.

 

Tror du høyttaler kan være ødelagt selvom det ikke skjer hver gang? Skjer liksom bare helt plutselig også er det over neste dag før det brått skjer igjen...

Akkurat nå, prt90 skrev:

Det kan faktisk være et software problem også. Her er noen tips til windows 7, men hvis maskinen også er treig kan det være verdt et forsøk å reinstallere windows på den.

 

http://helpdeskgeek.com/windows-7/fix-audio-staticcracklingpopping-with-realtek-sound-card/

 

Takk! Skal sjekke ut linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være mange ting, f.eks. dårlig kontakt i en kabel. Hvis du skal finne det ut sikkert må du feilsøke ved å bytte ut en og en ting og se om det hjelper.

Anonymkode: fc99a...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...