Gå til innhold

Jeg ønsker kontakt med mor til mitt stebarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS skal lære mot og oppdra barnet her... TS bommer fullstendig i fremlegging av saken sin. Det skurrer hele veien. Motivet er ikke på plass og heller ikke grensene. Det der går ikke bra..

Anonymkode: f9e34...791

Nei, ts ønsker ikke å belære mor om noe som helst, men at hun faktisk har hovedansvaret for barnet i fars hjem, uten mulighet for å snakke med mor til barnet om ting. Det hadde vært greit å stilla spørmål eller gi beskjeder som far ikke gidder å gjøre, slik at barnet slipper å være budbringer frem og tilbake. Om noe er glemt her, kunne mor fint spurt stemor om å huske på at det skal tilbake, slik at barnet ikke behøver å måtte belastes med "dine ting som kommer fra mammas hjem, tilhører mammas hjem" (og motsatt. 

Og ja jeg ønsker veldig gjerne å presisere at jeg ønsker det beste for mitt stebarn. Har vært i hennes liv i fem år. Synes det er dumt at ikke far gjør mer enn han absolutt MÅ gi av informasjon.

"Kan du be mor om å ta med/si til mor at/burde vite at...etc" blir alltid besvart med "Ja, senere, eller nei, det er ikke noe poeng fordi hun er bla bla bla *stygge ord*". 

TS

Anonymkode: 673e2...1d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er noe av det verste jeg har lest på dette underforumet på svært lang tid. 

Anonymkode: ed1b8...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ts ønsker ikke å belære mor om noe som helst, men at hun faktisk har hovedansvaret for barnet i fars hjem, uten mulighet for å snakke med mor til barnet om ting. Det hadde vært greit å stilla spørmål eller gi beskjeder som far ikke gidder å gjøre, slik at barnet slipper å være budbringer frem og tilbake. Om noe er glemt her, kunne mor fint spurt stemor om å huske på at det skal tilbake, slik at barnet ikke behøver å måtte belastes med "dine ting som kommer fra mammas hjem, tilhører mammas hjem" (og motsatt. 

Og ja jeg ønsker veldig gjerne å presisere at jeg ønsker det beste for mitt stebarn. Har vært i hennes liv i fem år. Synes det er dumt at ikke far gjør mer enn han absolutt MÅ gi av informasjon.

"Kan du be mor om å ta med/si til mor at/burde vite at...etc" blir alltid besvart med "Ja, senere, eller nei, det er ikke noe poeng fordi hun er bla bla bla *stygge ord*". 

TS

Anonymkode: 673e2...1d7

Dette her nærmer seg veldig en barnevernssak, og særlig sammenholdt med øvrig informasjon. Far virker uegnet som omsorgsperson, og du støtter bare opp under hans uegnethet. Er du glad for å ha kontroll? Både over han og over barnet? 

Anonymkode: ed1b8...4ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor, med en oppegående far og en "gryende stemor" setter jeg pris på den fine kontakten vi har. Hun ordner og fikser og ringer for å informere eller spørre. Det er utrolig lettvint. Vi har også avklart at hun ikke trenger å spørre meg om alt, hun er da mor selv og har god oppfølging av egne barn, så hun kan fint avgjøre det meste selv 😊 Jeg stoler på henne. 

Jeg ville ikke sagt noe om far til mor - det kan bli kime til konflikt, men tatt den jobben du omtaler selv. Og så ville jeg ringt henne og ytret ønske om kontakt - av lettvinthetes årsak og ingenting mer! Lykke til 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ts ønsker ikke å belære mor om noe som helst, men at hun faktisk har hovedansvaret for barnet i fars hjem, uten mulighet for å snakke med mor til barnet om ting. Det hadde vært greit å stilla spørmål eller gi beskjeder som far ikke gidder å gjøre, slik at barnet slipper å være budbringer frem og tilbake. Om noe er glemt her, kunne mor fint spurt stemor om å huske på at det skal tilbake, slik at barnet ikke behøver å måtte belastes med "dine ting som kommer fra mammas hjem, tilhører mammas hjem" (og motsatt. 

Og ja jeg ønsker veldig gjerne å presisere at jeg ønsker det beste for mitt stebarn. Har vært i hennes liv i fem år. Synes det er dumt at ikke far gjør mer enn han absolutt MÅ gi av informasjon.

"Kan du be mor om å ta med/si til mor at/burde vite at...etc" blir alltid besvart med "Ja, senere, eller nei, det er ikke noe poeng fordi hun er bla bla bla *stygge ord*". 

TS

Anonymkode: 673e2...1d7

" be mor være flink til å lære barnet om hva som er bra og ikke greit (må skifte truse hver dag, viktig å pusse tennene, godteri og brus kun på lørdag selv om pappa ønsker å være den snille hver dag, viktig å legge seg før elleve fordi...etc). "

Virkelig??

Anonymkode: f9e34...791

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22/02/2017 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Far ignorerer informasjon som jeg synes hun burde ha. Og om ting blir glemt igjen, så r det barnet selv som må huske på å få ting med neste gang. Det er et ansvar barnet ikke skal ha, bare fordi far glemmer det.  

Ønsker også at barnet skal se at meg og mor kommer overens. Jeg har ikke truffet/sett mor på to år... Er det positivt for barnet at de nærmeste ikke har kontakt? 

Det jeg mener med at mor må fokusere mer på at barnet skal lære seg å bli selvstendig i stell, er fordi far er distré og glemmer.  Om ikke jeg er der, så kan det fort bli rutiner som faller helt ut..

Hva mener du motivet skulle vært?

Anonymkode: 673e2...1d7

Å jeg synes det er kjempebra at du vil dette. Moren min har hatt tett kontakt med stemoren min angående flere ting gjennom årene og det har vært så bra! Der de begge vet at pappa kanskje er litt distré eller ikke kommuniserer så bra så hjelper de til og det har gjort ting mye enklere. Planlegge ferier, selskap og aktiviteter. Jeg har ikke innsett hvor bra gjort det har vært av dem før jeg fikk barn selv. Jeg kan jo ikke se for meg å dele med noen:fnise: 

Eneste er vel som andre her sier at du bør gå litt forsiktig fram. Kan ikke se for meg at mor har noe i mot at barnet kommer hjem med beskjed om hvordan helgen har vært for eksempel, men tror du bør la de større oppdragelsesspørsmålene ligge.

Anonymkode: 00fd2...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være et tulle innlegg, dere har ei jente på 8 år annen hver helg på samvær og DU skal fortelle mor hvordan hun skal gjøre sin jobb ? hahahaha ! Detter nesten ned fra sofaen her :) 

Altså jenta er 8 år, hvor mye kommunikasjon er nødvendig egentlig når hun er så lite på samvær. 4-5 dager i måneden og du tror du skal gi mor "gode velmente råd" om oppdragelse osv. Hærlighet snakk om en med kontroll behov. 

For det første, så er dette ikke ditt barn. Selvom du valgte å gå inn i et forhold med en uegnet, udugelig far så har du fortsatt ingenting med å bestemme hverken det ene eller det andre. Du får heller lære opp denne taffatte faren til å gøre sin plikt som far. Hva er det med dere stemødre som overtar "foreldrerollen" for disse late, distre, udugelige fedrene ? Er nesten til å le av, hvor lettlurte dere er. Han trenger jo ikke å ta noe ansvar når du tar over for han ;) 

Nei, du skal ikke ta kontakt med mor. Du skal snakke med denne mannen du bor med. Og tenk deg nøye om før du velger å få barn med dusten, plutselig kan du være i samme situasjon som mor en dag ;) 

Er ikke snakk om et baby her, jenta er 8 år ! 

Er nok en grunn til at mor ikke ser behov for å involvere deg. Har hun ikke snakket med deg på to år, så får du back off og respektere at dette er ikke din unge og heller riste liv i denne faren. 

Stakkars jenta å ha en så lite engasjert far og en stemor som skal være "super" 

Anonymkode: b360f...679

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være et tulle innlegg, dere har ei jente på 8 år annen hver helg på samvær og DU skal fortelle mor hvordan hun skal gjøre sin jobb ? hahahaha ! Detter nesten ned fra sofaen her :) 

Altså jenta er 8 år, hvor mye kommunikasjon er nødvendig egentlig når hun er så lite på samvær. 4-5 dager i måneden og du tror du skal gi mor "gode velmente råd" om oppdragelse osv. Hærlighet snakk om en med kontroll behov. 

For det første, så er dette ikke ditt barn. Selvom du valgte å gå inn i et forhold med en uegnet, udugelig far så har du fortsatt ingenting med å bestemme hverken det ene eller det andre. Du får heller lære opp denne taffatte faren til å gøre sin plikt som far. Hva er det med dere stemødre som overtar "foreldrerollen" for disse late, distre, udugelige fedrene ? Er nesten til å le av, hvor lettlurte dere er. Han trenger jo ikke å ta noe ansvar når du tar over for han ;) 

Nei, du skal ikke ta kontakt med mor. Du skal snakke med denne mannen du bor med. Og tenk deg nøye om før du velger å få barn med dusten, plutselig kan du være i samme situasjon som mor en dag ;) 

Er ikke snakk om et baby her, jenta er 8 år ! 

Er nok en grunn til at mor ikke ser behov for å involvere deg. Har hun ikke snakket med deg på to år, så får du back off og respektere at dette er ikke din unge og heller riste liv i denne faren. 

Stakkars jenta å ha en så lite engasjert far og en stemor som skal være "super" 

Anonymkode: b360f...679

Fullstendig enig.

Kontrollbehovet til TS er forferdelig. Det er ikke omsorg, det er noe helt annet. Barnet skal ikke støpes i TS sin form.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv stemor og har en stemor for mine barn. Jeg syns at dere burde avklare hvilke forventninger dere har til hverandre. Hvis dere har vært samboere i flere år, så er denne datteren like mye ditt ansvar, som farens ansvar i det daglige. Hvis far ikke følger opp, så må du ta opp dette med han i første omgang. Barnet skal selvfølgelig bytte truse hver dag og dere som foreldre skal legge til rette slik at barnet har en forutsigbar hverdag med tydelige grenser og rutiner. Hvis du mener at barnet kan få begynne på håndball, så syns jeg at du skal ta opp dette med far. Jeg anbefaler deg å forsøke og snakke med samboeren din først. Hvis han fortsetter å være like distré, så må du ta mer ansvar. Dette ansvaret innebærer at du må ta mer ansvar når det kommer til samarbeidet med mor, men snakk med samboeren din om det på forhånd. Hvis han ikke godtar at du du tar på deg denne rollen, når han tydeligvis ikke gjør det, så bør du vurdere hvor vidt han er verdt å være sammen med. Hensynet til barnet må komme først, uansett om du er mor, far, stemor, stefar eller hva dere velger å kalle det. Lykke til!

 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Skulle for så vidt ønske at jeg kunne advare mor mot mye av det far gjør og be mor være flink til å lære barnet om hva som er bra og ikke greit (må skifte truse hver dag, viktig å pusse tennene, godteri og brus kun på lørdag selv om pappa ønsker å være den snille hver dag, viktig å legge seg før elleve fordi...etc). 

Denne praten er det vel mer naturlig å ta med far. Det er han som må skjerpe seg, ikke mor som skal kompensere for at han ikke gidder oppdra barnet sitt, i alle fall ikke på oppfordring fra deg som faktisk er til stede i hjemmet hvor barnet blir forsømt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn med min eks mann som er gift på ny med ei. Jeg har veldig god kontakt med henne og er evig takknemlig, ikke bare fordi hun er snill med barnet mitt men fordi hun virkelig bryr seg, setter grenser når jeg ikke er der, viser omsorg og kjærlighet. Rett og slett behandler mitt barn likt som hun gjør med de barna som hun og min eksmann har sammen. Syns hun er helt fantastisk og kunne aldri ønsket å ikke ha kontakt og dialog med henne i tillegg til min eksmann selfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kontakt med moren til mine stebarn.
Vi har mye kontakt per sms, og diskuterer ting og gir beskjeder. Jeg synes det er veldig greit, og det vet jeg at hun også synes.
Men jeg kunne ikke tenkt meg "å gå bak ryggen" til min mann. Han vet vi har kontakt, og han setter pris på det han og. Alt for barnas beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...