Gå til innhold

Jeg ønsker kontakt med mor til mitt stebarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kvinner er flinkere enn  menn (i de fleste tilfeller) til å planlegge, ordne og styre. Særlig når det kommer til barn. 

Vi har ei på 8 annenhver helg og jeg har den siste tiden (siste årene) følt et større behov for å ha kontakt med mor. Far er distré, ønsker ikke særlig intakt med henne og overser mine ønsker av spørsmål. Det gjør ting tungvint, siden jeg er den som holder styr i hus. 

Om barnet er syk, får ikke mor beskjed om hvordan helgen har vært. Om barnet mangler noe, kan vi gjerne bidra økinomisk, men far sier nei og at bidrag holder. Barnet går på en rimelig aktivitet, ene og aleen fordi det er billig. Jeg kan fint bidra til at barnet kan spille håndball, for det kostet for nye til at barnet fikk være med på. :(  

Skulle for så vidt ønske at jeg kunne advare mor mot mye av det far gjør og be mor være flink til å lære barnet om hva som er bra og ikke greit (må skifte truse hver dag, viktig å pusse tennene, godteri og brus kun på lørdag selv om pappa ønsker å være den snille hver dag, viktig å legge seg før elleve fordi...etc). 

Ville du som mor ønsket å ha kontakt med stemor om praktiske ting,  når far ikke gidder og det går på bekostning av barnet? 

Anonymkode: 673e2...1d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Nei nei nei

Har du barnets beste i tankene når du svarer dette?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Som mor hadde jeg blitt veldig glad for beskjeder, men jeg lurer jo på hva i alle dager du gjør sammen med den idioten av en D-U-S-T?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har i all hovedsak ting gått mellom far (min samboer) og mor. Rett og slett fordi de er foreldrene...

Hadde jeg vært mor i ditt tilfelle, hadde jeg absolutt ønsket å samarbeide med deg! Det har hendt at mor har kontaktet meg ang. ting fordi "far er litt distre", og det har vært helt ok for både henne og meg. 

Dersom du klarer å formidle at du kun ønsker barnets beste, og ikke er ute etter å overta noe som helst eller synes mor gjør noe "feil", samt at hun er normalt oppegående, tror jeg det kan være grunnlag for noe positivt her ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk er en god ide. Du har jo barnets beste i tankene, å så fremt du ikke legger frem ting som at "vi kan betale fordi du ikke har råd" :P 

Anonymkode: 8cf1e...b83

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ruccula skrev:

Har du barnets beste i tankene når du svarer dette?

Ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad om du som stemor hadde tatt initiativ til dette. :-) Mitt barn og stemoren har kjempegod kontakt. Håpet nesten at du som skriver var henne. 

Anonymkode: 5b267...561

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske jeg hadde hatt slikt forhold både til min sønns stemor og mor til mine stebarn.

Anonymkode: c832a...7e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser så foretrekker folk forskjellig. Jeg tror det har med personlighetstyper å gjøre, noen foretrekker ikke å kjenne til den nye i livet til partneren, andre vil det. Jeg personlig kunne godt tenkt meg kontakt.

 Din mann virker dustete og talentløs som grensesetter og far forresten.

 

Anonymkode: 0b8a6...855

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Dere er naive som ikke ser at dette er oppskrift på katastrofe 

Jeg mener ikke all kontakt, men mødrene har som regel mer oversikt over visse ting. 

Anonymkode: c832a...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

be mor være flink til å lære barnet om hva som er bra og ikke greit (må skifte truse hver dag, viktig å pusse tennene, godteri og brus kun på lørdag selv om pappa ønsker å være den snille hver dag, viktig å legge seg før elleve fordi...etc). 

Dette er nok ikke så lurt da. Altså det kan godt være det går fint at du har kontakt med mor om dere har en god tone og kommer overens og om det ikke er noe konflikter inne i bildet, men om du tar kontakt for å rette på ting hun gjør så blir det jo konflikter ganske fort.

Anonymkode: 0b8a6...855

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var stemor for inntil en stund siden, og i den siste tiden hadde vi det slik du ønsker. Det var jeg (stemor) og mor som planla, møttes, ordnet og bekymret oss. det var til det beste for barnet, når far ikke hadde noen av evnene som en far skal ha.:fnise:forsto det litt for seint egentlig :(

 

Det kan funke helt fint, men kommer jo an på mor, om hva hun hadde villet og hvordan hennes følelser er til far. prat med henne å finn ut av det.. jeg hadde veldig gjerne forholdt meg til stemor istedenfor far om hun hadde vært en ok person.

Anonymkode: d03fd...87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kontakt med stemor til mitt barn, og jeg setter veldig stor pris på det. 

Eksen min er en god mann og en god far, men han er kronisk distre og et skikkelig surrehode til tider :) Så viktige beskjeder går mellom stemor og meg. Var f.eks hun og jeg som var hovedplanleggerene i konfirmasjonen til jenta. 

Ser på stemor som en ressursperson i barnet sitt liv. 

Jeg er utrolig glad for at hun alltid har vært der for jenta vår og for det gode samarbeidet vi har hatt og har. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.

Det går ikke. Foreldrene ordner dette. TS trenger ikke "hjelpe til" ved å kontakte mor. For noe tull. Det ender i konflikt. Jeg er heller ikke sikker på at motivet er økt samarbeid; det er uansett ikke det det fører til! La det ligge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kvinner er flinkere enn  menn (i de fleste tilfeller) til å planlegge, ordne og styre. Særlig når det kommer til barn. 

Vi har ei på 8 annenhver helg og jeg har den siste tiden (siste årene) følt et større behov for å ha kontakt med mor. Far er distré, ønsker ikke særlig intakt med henne og overser mine ønsker av spørsmål. Det gjør ting tungvint, siden jeg er den som holder styr i hus. 

Om barnet er syk, får ikke mor beskjed om hvordan helgen har vært. Om barnet mangler noe, kan vi gjerne bidra økinomisk, men far sier nei og at bidrag holder. Barnet går på en rimelig aktivitet, ene og aleen fordi det er billig. Jeg kan fint bidra til at barnet kan spille håndball, for det kostet for nye til at barnet fikk være med på. :(  

Skulle for så vidt ønske at jeg kunne advare mor mot mye av det far gjør og be mor være flink til å lære barnet om hva som er bra og ikke greit (må skifte truse hver dag, viktig å pusse tennene, godteri og brus kun på lørdag selv om pappa ønsker å være den snille hver dag, viktig å legge seg før elleve fordi...etc). 

Ville du som mor ønsket å ha kontakt med stemor om praktiske ting,  når far ikke gidder og det går på bekostning av barnet? 

Anonymkode: 673e2...1d7

Jeg ville satt pris på at du var der for barnet og hjalp henne med hygienen, og om du forsøkte å få samboeren din til å begrense brus og godterier og overholde leggetider. Vi to ville vel ikke fått gjort mer for barnet sammen enn hver for oss eller? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...