Gå til innhold

Hvilket yrke har du, og hva er årslønnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Renholder i et lite privat firma. Grunnlønn 350000,- i året. Overtid og helligdagstillegg kommer utenom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vernepleier i spesialisthelsetjenesten. 390 000 i grunnlønn. Har havna på rundt 520 000 - 530 000 siste tre åra med tillegg og overtid. 4 års ansennitet, stiger til neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, February 21, 2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Av nysjerrighet lurer jeg på hva du jobber som og hva du har i årslønn (om du har tillegger osv skriv gjerne grunnlønn og årslønn med tilleggene). 

Anonymkode: c51c0...b49

Og hva jobber du selv som, og hva har du i årslønn?

Er førskolelærer med årslønn på 480000.Har i tillegg mitt eget ENK, med varierende inntekt.

Anonymkode: 59d36...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva jobber du selv som, og hva har du i årslønn?

Er førskolelærer med årslønn på 480000.Har i tillegg mitt eget ENK, med varierende inntekt.

Anonymkode: 59d36...2bf

Sykepleier med videreutdanning - 447 000 i grunnlønn med tillegg kanskje 490.000 med disse (de faste). Har nettopp begynt i 100% så usikker på hvordan lønnen blir.

Vurderer karrierebytte så når jeg så på skole osv ble jeg litt nyssjerrig hva man tjener i ulike yrker.

Anonymkode: c51c0...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeniør, 3år erfaring 492 000. Ingen bonus ingen overtid

Anonymkode: 3d128...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilingeniør  østlandet utenfor Oslo . 15 års erfaring. 750000 uten bonus. 800000 med "fast" bonus. får ikke overtidsbetaling men jobber heller ikke overtid  (avspasserer det lille jeg jobber ekstra)

Anonymkode: 5989b...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør i oljeselskap. Snart 7 års erfaring. 560 000, ingen overtid og ingen bonus. Gratis mobilabonnement og gode forsikringer sies det.

Anonymkode: 4b1ec...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat med lederansvar i en organisasjon. 900 000 i året, ingen bonus eller overtidsbetaling. Men fleksibilitet, sju uker ferie, spennende arbeidsoppgaver og fantastiske kolleger. 

Lønna høres nok mye ut for mange, men jeg kunne uten store problemer tjent 3-4 mill i året i et advokatfirma. Men øvrige vilkår ville også vært helt annerledes. Mange lange arbeidsdager uten mye fleksibilitet - hopp når klienten sier hopp. Arbeidsmiljø som i mange firmaer er preget av konkurranse heller enn oppbacking og samarbeid. Og arbeidsoppgaver som jeg ikke synes er på langt nær like morsomme. 

Min konklusjon: Lønn er viktig, men over et visst nivå er det mye annet som er viktigere. For min del nå: Trivsel og fleksibilitet på jobb, og tid til barna mine. 

Anonymkode: 2da87...91a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannmann, ca 700.000,- /året etter alle tilleggene. Grunnlønnen er ganske lav, men det er tillegg for alt i dette yrket - i tillegg til at jeg har hjemmevakter. 

Anonymkode: 97916...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ufør, men eier et firma som produserer og selger juletrær.

2000000 i inntekt i året. Trygden er 366000 av disse.

Anonymkode: 03a39...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

100% ufør, men eier et firma som produserer og selger juletrær.

2000000 i inntekt i året. Trygden er 366000 av disse.

Anonymkode: 03a39...ca4

Hvorfor får du trygd når du tjener 2 mill?

Anonymkode: 718b5...082

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse års-lønningene dere nevner her, inkl. feriepenger??

Selv har jeg en årslønn på 500 000 + feriepenger. Administrativ stilling, privat sektor.

Anonymkode: 593fb...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du trygd når du tjener 2 mill?

Anonymkode: 718b5...082

Fordi jeg er syk og ikke kan jobbe. Jobber minimalt i firmaet selv og leier inn arbeidskraft til stell og hogst av trærne.

Anonymkode: 03a39...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er syk og ikke kan jobbe. Jobber minimalt i firmaet selv og leier inn arbeidskraft til stell og hogst av trærne.

Anonymkode: 03a39...ca4

Men du trenger jo ikke pengene? 

Anonymkode: 718b5...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du trenger jo ikke pengene? 

Anonymkode: 718b5...082

Trenger ikke pengene?

Jeg har da rett på uføretrygd jeg, som alle andre syke? At jeg i tillegg har utbytte fra aksjer jeg eier i et selskap er da samme rettighet som hver enkelt borger har?

Skal man si i fra seg lønnen sin som arbeidstaker også da, om man får aksjeutbytte eller renteinntekter fra bankinnskudd og fond?

Anonymkode: 03a39...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke pengene?

Jeg har da rett på uføretrygd jeg, som alle andre syke? At jeg i tillegg har utbytte fra aksjer jeg eier i et selskap er da samme rettighet som hver enkelt borger har?

Skal man si i fra seg lønnen sin som arbeidstaker også da, om man får aksjeutbytte eller renteinntekter fra bankinnskudd og fond?

Anonymkode: 03a39...ca4

Nei, ikke hvis man gjør et arbeid for å motta pengene. Er det seriøst sånn at man kan sitte på millionformuer og ha millioninntekt og fremdeles suge til seg fra de som har minst? Dette landet trenger en stor endring.

Anonymkode: 718b5...082

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...