Gå til innhold

Kunne du tenke deg å tjene mindre i lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

NHO mener vi må ned i lønn. Kunne du tenke deg å tjene mindre?

Anonymkode: 57ee4...8f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Vi kan godt begynne med de som tjener mest og reduserer der, så lar vi de som tjener minst og ofte gjør de viktigste jobbene i samfunnet få ha lønna i fred. Kan være en ide å utligne en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis jeg får samtidig økte utgifter. Lavere lønn og tilsvarende lavere utgifter går nok bra, men det funker ikke sånn i verden dessverre. I går fant jeg ut at First Price har mer enn doblet prisen på 18-egg pakken. Altså ... ja. All mat går opp i pris, så logisk nok må også lønna mi gå opp.

Anonymkode: 996d8...801

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtp. at jeg må bruker mer penger på nye klær og sko enn hva jeg har tjent i dag fordi det er full av blod og revet i stykker; nei.

Anonymkode: c1c9c...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mtp. at jeg må bruker mer penger på nye klær og sko enn hva jeg har tjent i dag fordi det er full av blod og revet i stykker; nei.

Anonymkode: c1c9c...1d2

Jøss, hva slags jobb har du? :icon_frown:

Anonymkode: 4fe0b...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, hva slags jobb har du? :icon_frown:

Anonymkode: 4fe0b...c11

Helse. Får ikke bære uniform der jeg er av ulike grunner. Får noe kompensasjon, men det er snakk om sånn 2-300kr i året. Ikke hver dag det er så ille heldigvis, men blod blir det hver dag enten det er sånn eller sånn:P

Anonymkode: c1c9c...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Coolaid skrev:

Vi kan godt begynne med de som tjener mest og reduserer der, så lar vi de som tjener minst og ofte gjør de viktigste jobbene i samfunnet få ha lønna i fred. Kan være en ide å utligne en del. 

Det er mer å hente individuelt hos de som tjener mest, men som gruppe så er de langt færre enn de normallønte og lavtlønte, så totalt så utgjør det ikke nødvendigvis så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helse. Får ikke bære uniform der jeg er av ulike grunner. Får noe kompensasjon, men det er snakk om sånn 2-300kr i året. Ikke hver dag det er så ille heldigvis, men blod blir det hver dag enten det er sånn eller sånn:P

Anonymkode: c1c9c...1d2

Jeg mener du har krav på full kompensasjon for forbruk av private klær hvis det kan forventes at de ødelegges på jobb når arbeidsgiver ikke dekker uniform.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helse. Får ikke bære uniform der jeg er av ulike grunner. Får noe kompensasjon, men det er snakk om sånn 2-300kr i året. Ikke hver dag det er så ille heldigvis, men blod blir det hver dag enten det er sånn eller sånn:P

Anonymkode: c1c9c...1d2

 

Huff, det hørtes ut som en slitsom jobb :blink:

Kan ta litt penger fra de rike og gi til dere :nigo:

Anonymkode: 4fe0b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Coolaid skrev:

Vi kan godt begynne med de som tjener mest og reduserer der, så lar vi de som tjener minst og ofte gjør de viktigste jobbene i samfunnet få ha lønna i fred. Kan være en ide å utligne en del. 

De som tjener mest er jo de som har startet egen bedrift og skapt arbeidsplasser og velstand, og vi trenger flere slike, ikke færre. 

Anonymkode: 6cf56...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Larsern skrev:

Jeg mener du har krav på full kompensasjon for forbruk av private klær hvis det kan forventes at de ødelegges på jobb når arbeidsgiver ikke dekker uniform.

Ja, det er du forsåvidt ikke alene om å mene, men vi motter et lite beløp i året, og noe mer dekkes ikke. Men er mulig det varierer fra kommune til kommune? Er heldigvis ikke ofte det er så ille da, men sure penger forsåvidt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det hørtes ut som en slitsom jobb :blink:

Kan ta litt penger fra de rike og gi til dere :nigo:

Anonymkode: 4fe0b...c11

Slitsomt, og helt fantastisk samtidig:) Har dager der jeg tenker; jeg får ikke nok betalt for dette her, mens andre dager er det mer i retningen; fy faen jeg elsker jobben min! Og alt der i mellom:)

Anonymkode: c1c9c...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mindre i lønn hadde jeg måttet ha sosialstønad i tillegg

Anonymkode: 4647a...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er bare enda en konsekvens av økonomisk globalisering. Hadde man stengt lavkostlandene ute fra de vestlige markedene hadde ikke presset på lønninger vært i nærheten av det som det er idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PeeWee skrev:

Dette er bare enda en konsekvens av økonomisk globalisering. Hadde man stengt lavkostlandene ute fra de vestlige markedene hadde ikke presset på lønninger vært i nærheten av det som det er idag.

Sånn bortsett fra at folk tjente mindre på den tiden dette var reell politikk, og nå tjener bedre og har høyere levestandard når vi handler med disse landene

Anonymkode: c352c...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg å tjent mindre. Bare vi hadde lavere skatt. Dette kan enkelt oppnås ved å sparke masse offentlige ansatte og fjerne regulering. Hvis skatten min ble redusert, ville jeg jobbet mindre, og da også "tjent" mindre.

Foreslår at vi starter med sikkerhetsteateret på fly, PST (legg ned hele dritten), og Landbruksdirektoratet. Å erstatte NAV med folkelønn for å sparke dem også ville også vært en fin løsning. Forsvaret kan også med fordel avvikles. Innenfor kultur kan vi også kutte masse uten at det gjør noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Forsvaret kan også med fordel avvikles

En god oppskrift for å få fjernet landet vårt fra kartet, men det er kanskje det du ønsker?

Anonymkode: c352c...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...