Gå til innhold

Sykepleiere er best!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen protest. De gjør en jævla viktig jobb. Folk som klager er bare uvitende.

Anonymkode: 1a192...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Apekatten skrev:

Må ikke glemme helsefagarbeiderne, de er minst like flinke.

Absolutt! Her skal ingen arbeidere innenfor helsesektoren glemmes. Heder og ære til dem! :) 

Anonymkode: 1a192...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sykepleiere gjør som er så viktig da? Bortsett fra å bytte bleier på noen eldre og dusje noen syke?

Anonymkode: 5649a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Apekatten skrev:

Må ikke glemme helsefagarbeiderne, de er minst like flinke.

Må ikke glemme lege, fysioterapeuter, bioingeniører, helsesekretærer, ergoterapeuter og alle andre heller da :P 

 

Anonymkode: 11572...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det sykepleiere gjør som er så viktig da? Bortsett fra å bytte bleier på noen eldre og dusje noen syke?

Anonymkode: 5649a...edd

Redder livet ditt når du er syk feks? :P Tror du kunne hatt godt av å hospitere litt på et sykehus eventuelt sykehjem å se at både helsefagarbeidere og sykepleiere gjør en viktig jobb som langt i fra innebærer å kun dusje og vaske syke. 

Du er vell ikke så naiv at du tror det er det eneste som skjer på et sykehus hvor folk ligger alvorlig syke?

Anonymkode: 11572...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det sykepleiere gjør som er så viktig da? Bortsett fra å bytte bleier på noen eldre og dusje noen syke?

Anonymkode: 5649a...edd

Du får tenke over hvem som tok deg i mot da du ble født og hvem som legger deg i narkose og roer nervene dine før narkosen for eksempel ;) De er sykepleiere hele gjengen. 

Anonymkode: 3b549...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får tenke over hvem som tok deg i mot da du ble født og hvem som legger deg i narkose og roer nervene dine før narkosen for eksempel ;) De er sykepleiere hele gjengen. 

Anonymkode: 3b549...678

Legen? Ikke sykepleiere nei. Det var leger. Både når jeg ble født og når jeg ble lagt i narkose som 7-åring for å få operert bort mine mandler.

Anonymkode: 5649a...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legen? Ikke sykepleiere nei. Det var leger. Både når jeg ble født og når jeg ble lagt i narkose som 7-åring for å få operert bort mine mandler.

Anonymkode: 5649a...edd

Du tror at en jordmor er lege? Og en anestesiSYKEPLEIER? Sikker på at du ikke bare trodde de var leger? :fnise: 

Anonymkode: 3b549...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem betaler lønna til sykepleierne?

Anonymkode: afbdc...c29

Det er det vi menn som gjør. Gjennom skatten vi betaler.

Anonymkode: 5649a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen? Ikke sykepleiere nei. Det var leger. Både når jeg ble født og når jeg ble lagt i narkose som 7-åring for å få operert bort mine mandler.

Anonymkode: 5649a...edd

Det er jordmødre (som er sykepleiere) som tar imot barn, ikke leger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vi menn som gjør. Gjennom skatten vi betaler.

Anonymkode: 5649a...edd

Dere menn, hva med oss kvinner som skatter da? Lurer på hvor de pengene går henn.

Anonymkode: 11572...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleiere er best, ja, men dersom dette er ref. den andre tråden så vil jeg legge til at de likevel lønnes høyt nok :blomst: 

Anonymkode: 2cbb2...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykepleiere er best, ja, men dersom dette er ref. den andre tråden så vil jeg legge til at de likevel lønnes høyt nok :blomst: 

Anonymkode: 2cbb2...43d

Men den tråden sier ikke noe om den reelle lønnen til en sykepleier :)

Anonymkode: 11572...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare 4 sykepleiere, alle er like høye på seg selv, arrogante og lite empatiske vesner. Baksnakker pasienter og klager på for lite utfordringer i arbeidstilværelsen, og selvsagt klager de også over hvor travelt de har det. 3 av disse 4 er det iallefall jeg ser på som dårlige mennesker, utro mot sine partnere og bryr seg lite om egne barn. Usympatiske egoister som tar seg selv fryktelig høytidelige. Og lønna er god nok :) 

Anonymkode: 6d859...dba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner bare 4 sykepleiere, alle er like høye på seg selv, arrogante og lite empatiske vesner. Baksnakker pasienter og klager på for lite utfordringer i arbeidstilværelsen, og selvsagt klager de også over hvor travelt de har det. 3 av disse 4 er det iallefall jeg ser på som dårlige mennesker, utro mot sine partnere og bryr seg lite om egne barn. Usympatiske egoister som tar seg selv fryktelig høytidelige. Og lønna er god nok :) 

Anonymkode: 6d859...dba

Vell det sier mer om personligheten deres, ikke hvilket yrket demmes har. :)  Og litt om din vennekrets kanskje.

Anonymkode: 11572...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner bare 4 sykepleiere, alle er like høye på seg selv, arrogante og lite empatiske vesner. Baksnakker pasienter og klager på for lite utfordringer i arbeidstilværelsen, og selvsagt klager de også over hvor travelt de har det. 3 av disse 4 er det iallefall jeg ser på som dårlige mennesker, utro mot sine partnere og bryr seg lite om egne barn. Usympatiske egoister som tar seg selv fryktelig høytidelige. Og lønna er god nok :) 

Anonymkode: 6d859...dba

Men har du sett dem på jobb? For det er stor forskjell fra å være privat person og til å være på jobb som sykepleier. Jeg er ikke så hyggelig og omsorgsfull når jeg ikke er på jobb. På jobb er jeg ydmyk og veldig blid, har tålmodighet til Tusen. Hjemme orker jeg ikke sykeprat og er nesten like blid, men dog met amper til tider og kan være kvass. Hvordan jeg er hjemme gir ingen indikasjon for hvordan jeg er son sykepleier. Familien min tror faktisk jeg ikke egner meg som sykepleier, men jeg er den som er mest likt både av kollegaer og pasienter. Du må ikke dømme før du vet hva du snakker om.

Anonymkode: 1950e...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men den tråden sier ikke noe om den reelle lønnen til en sykepleier :)

Anonymkode: 11572...081

Å? Hva mener du er den "reelle lønnen" til en sykepleier da? Statistikken linket til i det første innlegget viser jo gjennomsnittslønnen, og jeg har også postet i tråden at en sykepleier med full ansiennitet uten tilleggsutdanning i kommunen jeg bor i tjener noe over 39 000,- i grunnlønn. I tillegg har du tillegg for ubekvem arbeidstid og verdien av redusert arbeidsuke pga. turnus. Ikke for å avspore igjen med diskusjon ang. lønn, altså :)  Sykepleiere gjør en utrolig viktig og flott jobb, men lønna er helt grei. 

 

Anonymkode: 2cbb2...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hva mener du er den "reelle lønnen" til en sykepleier da? Statistikken linket til i det første innlegget viser jo gjennomsnittslønnen, og jeg har også postet i tråden at en sykepleier med full ansiennitet uten tilleggsutdanning i kommunen jeg bor i tjener noe over 39 000,- i grunnlønn. I tillegg har du tillegg for ubekvem arbeidstid og verdien av redusert arbeidsuke pga. turnus. Ikke for å avspore igjen med diskusjon ang. lønn, altså :)  Sykepleiere gjør en utrolig viktig og flott jobb, men lønna er helt grei. 

 

Anonymkode: 2cbb2...43d

Da tjener de bra der du bor 😊 

Verdi av redusert arbeidsuke, hvor er verdien i den? Det finnes ikke verdi i den. Det er fra 37,5 t til 35,5 timer i gjennomsnitt. De to timene er ikke en eneste verdi for de fleste vil jeg tro 😊 Skulle gjerne heller fått de 2 timene i lønn hver uke altså. Om du mener for det reduseres innimellom til enda mindre, da tas disse igjen med å jobber mer time neste uke 😊

Anonymkode: 11572...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...