Gå til innhold

Fordeler og ulemper med Sibirsk Husky


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring rundt denne rasen? Hva anser dere som fordeler og eventuelt ulemper med rasen?

Anonymkode: f65d6...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel først og fremst så er det ikke noe byhund. Den krever at man bor der det er sne, ev at man kjører til sne hver helg. At man har utstyr som kjelke hunden kan dra, mens du går på ski, at den får jobbe og utfolde seg på i heia, i fjellet turer. For hundens trivsel trenger den slike turer hver helg. 5 -6-7 timer i fjellet hver helg året rundt. Da vil du la hunden få sitt potensiale og være en glad hund. 

Har du ikke slikt et liv, ikke kjøp rasen. Verste jeg ser med Huskey`er som går gatelangs en liten time i bygatene med by-folk. Det er ikke slik en hund.

Anonymkode: fde4f...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har husky, dog alaskahusky og ikke sibirsk! En fantastisk tur-venn, og samtidig en skikkelig koseklump! Jeg har aldri møtt en husky som ikke er i godt humør! De krever godt med mosjon og har mye energi, men har man en livsstil som passer til å husky så ser jeg også energien og iveren deres som en fordel. De fleste har også god helse! Min er elleve år nå, og like sprek, glad og frisk som da hun var to år! 

Eneste ulempen med husky er det utrolig sterke jaktinstinktet! 

Anonymkode: 07b90...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Krever mye mosjon og man kan ikke slippe dem løs noe særlig, så man må løpe/sykle/gå på ski dobbelt så langt som med en hund man kan slippe. Men virker som de har veldig godt gemytt, og er jo avlet for å bli fysisk brukt så jeg regner med de er friske.

Har ingen personlig erfaring med rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...