Gå til innhold

Forskning på livet etter døden


Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplever de motstridende ting? Jeg har inntrykk av at de opplever veldig like ting. Det sier til og med skeptikeren i klippet under.

her er Dr. Eben Alexanders beretning om hvordan han hadde en NDO mens hjernebarken var satt ut av spill. Han er nevrokirurg og pleide å avfeie disse tingene helt, til han opplevde det selv. Han vet at han var ute av stand til å "fantasere" i den tilstanden hjernen var i.

 

Anonymkode: b1451...5b3

Komplett bullshit. Han var bevisst, men hallusinerte. Han er heller ingen skepiker.

Eben er en fyr som lever av å selge bøker og holde foredrag. Summa summarum er det egentlig bedre enn at han skulle fått lov å holde på jobben han hadde (som kirurg). Han feilbehandlet pasienter og prøvde å dekke over det han hadde gjort. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Eben_Alexander_(author)#Criticism_and_reaction

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Komplett bullshit. Han var bevisst, men hallusinerte. Han er heller ingen skepiker.

Eben er en fyr som lever av å selge bøker og holde foredrag. Summa summarum er det egentlig bedre enn at han skulle fått lov å holde på jobben han hadde (som kirurg). Han feilbehandlet pasienter og prøvde å dekke over det han hadde gjort. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Eben_Alexander_(author)#Criticism_and_reaction

Eben var en skeptiker jo, naturlig nok er han ikke det nå lenger.
Og du er en debunker :) 

Anonymkode: b1451...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eben var en skeptiker jo, naturlig nok er han ikke det nå lenger.
Og du er en debunker :) 

Anonymkode: b1451...5b3

Å være skeptiker er ikke noe man bare slutter med. Da var man neppe det i utgangspunktet heller. 

Debunker? Kall det hva du vil. Jeg har ingen kvaler med å peke på svindlere som gjør seg rike på menneskers håp. Hvorfor skulle jeg ha noen sympati med dem? (Svindlerne altså)

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når er det vel sånn at man blir litt "ruset" (?) like før man dør, og da er det også naturlig å se/føle/høre diverse ting. Jeg synes derfor ikke at slike tuneller, familiemedlemmer, lys osv er et sikkert tegn på at det faktisk er der. 

Jeg husker jeg så et program hvor noen folk fikk på seg en hjelm som skulle gi de en falsk nær døden opplevelse, og det var jo mye av det samme som gjentok seg: lys, diverse figurer/symboler osv. 

Men, når det er sagt. De som kan gi en detaljert beskrivelse av kirurgen, rommet, klokkeslett osv etter å ha kommet tilbake er nok så utrulig. Jeg må også få si at jeg føler meg veldig...udødelig? Så jeg vet ikke hva jeg tror

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Når vi selv dør en dag, så vil svarene på dette avdekke seg selv. Alle kulturer i alle deler av verden snakker om spøkelser og demoner i sin historie, flere tusen år tilbake, så det er noe vitenskapen burde tørre gå inn i uten å være redd for å bli latterliggjort.

Endret av TrekStar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo se ut til at denne menneskelige troen på et liv etter døden er genetisk betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.2.2017 den 12.13, Hans72 skrev:

https://www.mittmedium.no/Naer-doeden-opplevelser

Enkeltoppsummert: En rekke mennesker rapporterer om NDO. Disse opplevelse har blitt forsket på, og det ser ut til at de aktuelle opplevelse peker i retning av at det finnes et liv etter døden, da de ikke kan forklares på annen måte. Jeg ser på dette som svært interessant. Er livet etter døden i ferd med å bli bevist?

Oppsummeringen din er feil. Opplevelsene er forsket på, og de samsvarer med normale fysiske tilstander, for eksempel at hjernen mangler oksygen. Man kan enkelt fremkalle såkalte "NDO" under kontrollerte former ved bruk av blant annet medikamenter. Forskningen viser altså at NDO slett ikke er noe utenfor kroppen, men at det rett og slett er slik hjernen oppfører seg i gitte situasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklare det anonym opplevde? Konkret ting!

Så sko på taket, flere etg over. Det ble bekreftet etterpå. 

Anonymkode: f13c6...2e7

Det er en fantasifull historie. Sko på taket? Vedkommende gikk opp og sjekket selv da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Det er allerede bevist i boka Sjelereiser av Michael Newton. Har alltid vært litt redd for å dø, men den boka endret alt.
Også boka til Eben Alexander, Himmelen Finnes, jeg mener den går langt i å være bevis på at bevisstheten eksisterer uavhengig av hjernen.

Men bra hvis det blir "offentlig godkjent" bevist da. Men tror det vil alltid være noen skeptikere som nekter for det uansett...

Anonymkode: b1451...5b3

En bok beviser ingenting. Det eneste det beviser er at forfatteren liker penger. Det kan godt være han hadde en NDO, men forklaringen er altså rent fysisk og naturlig. Det ligger ikke noe overnaturlig bak. Ikke noe tegn på noe liv etter døden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 16.15, HarryDotter skrev:

Men samtidig klarer de ikke forklare hvordan de som har dødd, har kunnet beskrive i detalj hva som skjer rundt dem etter de var døde. Altså de har kunnet beskrive hva som skjer flere rom unna der de befant seg på tidspunktet. Det kan m.a.o ikke være en kjemisk reaksjon alene som forklarer det.

Jo, det kan forklares. Folk kan ikke beskrive slikt i detalj. Det er gjort eksperimenter, og disse som har hatt NDO har feilet fullstendig når de skulle beskrive ting de ikke kunne sanse direkte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, KillerKitty skrev:

Men, når det er sagt. De som kan gi en detaljert beskrivelse av kirurgen, rommet, klokkeslett osv etter å ha kommet tilbake er nok så utrulig.

Det er ikke så utrolig, for de kan ikke gjøre det du påstår. Det som gjerne viser seg, derimot, er at de opplever hvordan de har sett f.eks. sykehus på film eller TV-serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 12.13, Hans72 skrev:

https://www.mittmedium.no/Naer-doeden-opplevelser

Enkeltoppsummert: En rekke mennesker rapporterer om NDO. Disse opplevelse har blitt forsket på, og det ser ut til at de aktuelle opplevelse peker i retning av at det finnes et liv etter døden, da de ikke kan forklares på annen måte. Jeg ser på dette som svært interessant. Er livet etter døden i ferd med å bli bevist?

Smak på ordet: near death experience. Det burde si deg alt du trenger å vite.
For det andre, sjekk kildene dine...

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 17.21, visningsnamn skrev:

Har du noen linker til konkrete saker om dette?

Har du sett filmen "Heaven is for real" eller lest den boka? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
På 8.3.2017 den 0.27, jabx skrev:

Jo, det kan forklares. Folk kan ikke beskrive slikt i detalj. Det er gjort eksperimenter, og disse som har hatt NDO har feilet fullstendig når de skulle beskrive ting de ikke kunne sanse direkte.

Jeg snakker ikke om ferdige fremstillte ekspermenter hvor de forsøker å gjenskape. Jeg prater om mennesker som faktisk var døde og som beskrev opplevelsen og kunne beskrive det som skjedde rundt dem i detalj. Altså detaljer som var utenfor det rommet de døde i. Det er noe helt annet en en labtest noen folk i hvite frakker utfører på testpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...