Gå til innhold

Forskning på livet etter døden


Anbefalte innlegg

https://www.mittmedium.no/Naer-doeden-opplevelser

Enkeltoppsummert: En rekke mennesker rapporterer om NDO. Disse opplevelse har blitt forsket på, og det ser ut til at de aktuelle opplevelse peker i retning av at det finnes et liv etter døden, da de ikke kan forklares på annen måte. Jeg ser på dette som svært interessant. Er livet etter døden i ferd med å bli bevist?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo vanskelig å si, men med så mye forskning og historier som er kommet fram, så er det vel på god vei til noe sånt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning på livet et.... Det er tull. Filosofi er mer riktig her. Folk lever og dør men man kan ikke forske på døden annet enn at kroppen rotnes når en person dør. Derimot om man har lyst å tro på noe er noe annet derimot innenfor opplevelser og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede bevist i boka Sjelereiser av Michael Newton. Har alltid vært litt redd for å dø, men den boka endret alt.
Også boka til Eben Alexander, Himmelen Finnes, jeg mener den går langt i å være bevis på at bevisstheten eksisterer uavhengig av hjernen.

Men bra hvis det blir "offentlig godkjent" bevist da. Men tror det vil alltid være noen skeptikere som nekter for det uansett...

Anonymkode: b1451...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det jeg syntes er spennende med slikt, er at endel forskere argumenterer med at det folk beskriver av NDO bare er en kjemisk reaksjon når hjernen stopper å fungere. Men samtidig klarer de ikke forklare hvordan de som har dødd, har kunnet beskrive i detalj hva som skjer rundt dem etter de var døde. Altså de har kunnet beskrive hva som skjer flere rom unna der de befant seg på tidspunktet. Det kan m.a.o ikke være en kjemisk reaksjon alene som forklarer det. Legg også til at folk har beskrevet fargespekter de aldri har sett før og detaljerte forklaringer på stedene de ser. Gjenkjenner døde slektning osv. Og den samme forklaringen går igjen hos så godt som alle som har opplevd dette.

http://www.tv2.no/a/3881647/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Sarya skrev:

Jeg tror du hadde likt the o.a på Netflix :) 

Haha, dette hadde jeg også tenkt å kommentere. At OA passer jo godt til "kunnskap" om hva som finnes etter døden, men at The OA er science fiction som kanskje det meste av det vi tenker om livet etter døden egentlig også er. 

Anonymkode: 48fa8...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, February 21, 2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Det er allerede bevist i boka Sjelereiser av Michael Newton. Har alltid vært litt redd for å dø, men den boka endret alt.
Også boka til Eben Alexander, Himmelen Finnes, jeg mener den går langt i å være bevis på at bevisstheten eksisterer uavhengig av hjernen.

Men bra hvis det blir "offentlig godkjent" bevist da. Men tror det vil alltid være noen skeptikere som nekter for det uansett...

Anonymkode: b1451...5b3

Skeptikere nekter å se selv om det befinner seg rett foran nesa på dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men, min kjære mormor fortalte noe interessant noen måneder før hun døde. Mormoren min døde ikke av alderdom, men av sykdom. Hun var et veldig ærlig, oppegående og klokt menneske. Mens hun var syk så hendte det at hun måtte legges inn på sykehus for observasjon. Den ene gangen holdt det på å gå riktig galt. Etter denne hendelse kunne hun fortelle at hun opplevde noe merkelig før hun kom til seg selv igjen på sykehuset. Hun hadde sett et hvitt lys og følt en enorm ro og glede. En glede hun aldri hadde følt før.

Jeg fortalte henne at jeg hadde vært så redd mens hun lå på sykehuset, jeg trodde hun skulle dø. Da svarte hun at hvis det hun hadde opplevd på sykehuset var døden så var hun nå ikke det minste redd for å dø.

Hadde jeg hørt dette fra noen andre ville jeg nok tenkt mitt. Men, siden det var akkurat henne som fortalte meg det så tror jeg at det stemmer. Det var i hvert fall en trøst når hun faktisk gikk bort.

 

Anonymkode: fa402...068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎02‎.‎2017 den 12.23, OPIgirl skrev:

Skeptikere nekter å se selv om det befinner seg rett foran nesa på dem.

Helt riktig. Jeg hadde en nær døden-opplevelse og kunne beskrive alt inkludert hva de som sto rundt meg sa og at det lå en sko på taket fire etasjer over men fortsatt trodde de ikke på meg...

Anonymkode: 0e7c9...9d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Jeg hadde en nær døden-opplevelse og kunne beskrive alt inkludert hva de som sto rundt meg sa og at det lå en sko på taket fire etasjer over men fortsatt trodde de ikke på meg...

Anonymkode: 0e7c9...9d4

Wow! Ble det sjekket og bekreftet om det lå en sko på taket? Og ordene konfrontert med de som sa dem?

Vil du fortelle mer? :)

Anonymkode: f13c6...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Ble det sjekket og bekreftet om det lå en sko på taket? Og ordene konfrontert med de som sa dem?

Vil du fortelle mer? :)

Anonymkode: f13c6...2e7

Ja det ble bekreftet :) Vil ikke fortelle så mye mer fordi jeg ikke har lyst til å bli gjenkjent og være hun gale dama som hadde en nær døden-opplevelse OG henger på KG:fnise: 

Anonymkode: 0e7c9...9d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette litt på kanten av temaet, men jeg synes "DMT - the spirit molecule" var en veldig interessant dokumentar, og begynte å tro mer på en bevissthet utenfor sinnet etter denne. Sammen med et par episoder av "Through the wormhole" som jeg ikke husker hva heter. :fnise: Anbefaler denne!

 

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det ble bekreftet :) Vil ikke fortelle så mye mer fordi jeg ikke har lyst til å bli gjenkjent og være hun gale dama som hadde en nær døden-opplevelse OG henger på KG:fnise: 

Anonymkode: 0e7c9...9d4

Respekt for din opplevelse! :hjerte:Jeg tror i alle fall ikke at du er gal, tvert i mot!:klem: Forresten så er vel vi alle litt "gale" her, som henger litt på KG fra tid til annen!:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et NRK-program tok jo for seg nettopp dette (i tillegg til kontakt med de døde), og da fortalte de om flere studier hvor de blant annet hadde plassert tegninger rundt omkring i et operasjonsrom (tror jeg det var?). Ingen av de som hadde vært klinisk døde, og gjenopplivet igjen, kunne fortelle om hva det var bilde av på disse tegningene. 

Anonymkode: c61fb...bc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et NRK-program tok jo for seg nettopp dette (i tillegg til kontakt med de døde), og da fortalte de om flere studier hvor de blant annet hadde plassert tegninger rundt omkring i et operasjonsrom (tror jeg det var?). Ingen av de som hadde vært klinisk døde, og gjenopplivet igjen, kunne fortelle om hva det var bilde av på disse tegningene. 

Anonymkode: c61fb...bc8

Er dette noe man kan se i video på nett? Interessant!

Vet lite om slikt. Hørt noe, og syns det er et spennende tema. Glad jeg snublet over denne tråden!

Kanskje begge deler går an, at noen husker hva de har sett mens andre ikke?

Syns det var interessant at anonym over her, at både ting som var sett og hørt, kunne bekreftes etterpå! Det er jo flere som hevder akkurat de samme tingene.

Så er det jo flere som hevder det motsatte, at de ikke opplevde noe. Kan det bare være at disse ikke husker noe av det?

Kan det være forskjell på studieforsøk som er planlagt utført? At de som ikke er med i forsøk, får en hukommelse av opplevelsen? Fordi de ble sendt tilbake til kroppen og livet av en grunn?

Anonymkode: f13c6...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...