Gå til innhold

Bloggerne sesong 6


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Tonje får ufortjent mye kritikk. Hva så at hun har forelska seg i en annens kultur? Burde ikke heller samene være støttende overfor henne enn å disse henne?

Ta f.eks de som har forelsket seg i indianerkultur, amerikansk kultur, eller cowboykultur. Det er mange mennesker som går etter stilen deres og adopterer den uten å ha møtt en eneste indianer eller bo i USA, eller vokse opp/bo i ranch. Hva med de som adopterer en annens religion uten å være gift med en person som har har samme religiøs tro? De som går med rastafletter og hører på raggae bare fordi det er kult, det var heller ikke lenge siden hippie-stilen var inne fordi det er sååå fint og jeg er rimelig sikker på at de fleste jentene lever hippiestilen.

Det er helt utrolig hva enkelte mennesker henger seg opp i å kritisere andre menneskers lidenskap. Gå heller innover dere selv og spør dere selv hvorfor dere er så kritiske overfor andre mennesker. 

 

Anonymkode: 912f4...e16

Helt enig! 

Anonymkode: 475e6...723

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Jeg henger litt etter i forhold til episodene, akkurat nå har jeg sett noen episoder der Anniken og Kristine er i fokus. Det er mye grining, og temaene som går igjen er mye det samme. Jeg tenker at det umulig kan være sunt for psyken å utelukkende leve av å blogge. Alt handler jo (selvfølgelig) om deg. Hva du mener, hva du tenker, hvordan du ser ut og hva du har gjort. Ikke rart de føler på en tomhetsfølelse. Mange av dem lever jo i en boble der ytre verdier er ekstremt viktig. De mister jo fullstendig perspektivet. Jeg skjønner ikke at de orker å fylle livet sitt med så lite. Stresset med å skulle finne på noe å blogge om når de faktisk ikke lever særlig interessante liv, fører jo til totalt tomme innlegg uten substans der alt skal hentes fra eget liv. Jeg tror at mange av dem kunne ha godt av å få inn impulser utenfra. Studier er et godt sted å begynne, for da oppdager du jo at verden egentlig ikke snurrer rundt deg. Da blir kanskje ikke hver minste lille hump i veien til en major livskrise som får deg til å gå fullstendig under. 

Egentlig er det litt ekkelt å stå på utsiden og være vitne til hvordan disse unge jentene sliter med psyken og bukker under av en selvvalgt karriere som på den ene siden gir penger i massevis og stor frihet, men som ødelegger dem rent psykisk sett. Ikke rart de fremstår som ustabile. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hva skjer m jar og lar? Jar sletta twitter og instagram.

Anonymkode: 3ca8e...114

Kommer nok tilbake, men med all hetsen de mottar er det sikkert greit med en pause av og til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere så sikker på at Tonje ikke er same? 

Anonymkode: 260c9...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager men hadde virkelig sansen for Anniken i starten, men hun blir bare dummere og dummere for hver episode. 

Anonymkode: 6bdfc...235

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Interessant innblikk i dag, og en episode som får meg til å stille enda et spørsmål i forhold til blogging som fenomen.

Anna Rasmussen forteller at hun har båret så mye av den vanskelige barndommen inne i seg og at hun derfor valgte å dele det, fordi hun hun mente at det ville hjelpe. Hun er oppbrakt og lei seg fordi hun på grunn av dette har blitt anmeldt for å ha krenket noen hjemme i Stavanger. Sett fra sitt ståsted så mener hun at dette blir vanskelig fordi hun har BEHOV for å dele.

Anniken føler seg innestengt fordi hun ikke får lov til å dele de personlige tankene sine og de dårlige dagene. Grunnen er at familien ikke liker det. Hun strever veldig fordi hun kjenner behovet for å dele, og hun blir dårligere når hun ikke får dele.

Sett utenifra så lurer jeg på hva slags usunt forhold de har til leserne sine. Normalt sett så vender folk seg til venner eller familie, evt til en psykolog dersom livet er vanskelig. Når denne rollen tildeles leserne så undrer jeg meg over dynamikken i en slik relasjon. Jeg finner det vanskelig å se hvordan mennesker som du ikke kjenner og som ikke kjenner deg skal tillegges en slik rolle. Og verst av alt at dersom denne muligheten fjernes fra deg så går du til grunne. Da snakker vi usunn avhengighet. 

Misforstå meg rett, jentene strever sikkert, men jeg lurer på hvorfor de ikke oppsøker profesjonell hjelp. Dette "behovet for å dele" er jo intet annet enn et voldsomt behov for bekreftelse og anerkjennelse som på lang sikt er blitt et bærende element i livet. Tar du leserne fra dem tar du livslykken fra dem med det samme. Problemet er jo at det er en enveis greie, du får ikke hjelp til å snu tankene eller perspektiver. Du får bare sympati og folk som støtter deg, men som ikke hjelper deg med å komme videre. Så da blir du stuck, alle er enige med deg, hvordan skal du da komme deg løs fra de negative spiralene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi kunne følge 4-5 toppbloggere. Synes det er for mange med i serien.Jeg hadde likt sett Fotballfrue, Ida Wulf, Trines matblogg og Marthe Borge med i serien. Ikke folk som bare halvblogger og som ikke blogger en gang. Verken JAR eller LAR blogger?  Hvorfor de er med skjønner ikke jeg. Kan godt hende flere har takket nei, men synes noen av de som er med, ikke burde være med. For det blir mer snakk om de sin hobby/ordentlige jobb enn bloggingen.  Tonje blogger vel ikke så mye hun heller. Men jeg synes denne sesongen er litt bedre enn den forrige da.

Det er min mening. 

Anonymkode: 0543b...d0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei! :link: Så nettopp reprisen av gårsdagens episode. Hva er det denne Anne Brith gjør? Filmer seg selv i sengen, rett etter hun har våknet hos en kar hun holder på med

Hun har barn, som er store nok til å ville se på denne serien de selv er med i. HVORFOR filmer dama da noe så kleint?  

Anonymkode: 46041...c38

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei! :link: Så nettopp reprisen av gårsdagens episode. Hva er det denne Anne Brith gjør? Filmer seg selv i sengen, rett etter hun har våknet hos en kar hun holder på med

Hun har barn, som er store nok til å ville se på denne serien de selv er med i. HVORFOR filmer dama da noe så kleint?  

Anonymkode: 46041...c38

Lurer jeg på også. Jeg tenkte bare æsj, der hun lå i sengen de sikkert nettopp hadde hatt sex i og filmet seg selv :fnise:

 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske vi kunne følge 4-5 toppbloggere. Synes det er for mange med i serien.Jeg hadde likt sett Fotballfrue, Ida Wulf, Trines matblogg og Marthe Borge med i serien. Ikke folk som bare halvblogger og som ikke blogger en gang. Verken JAR eller LAR blogger?  Hvorfor de er med skjønner ikke jeg. Kan godt hende flere har takket nei, men synes noen av de som er med, ikke burde være med. For det blir mer snakk om de sin hobby/ordentlige jobb enn bloggingen.  Tonje blogger vel ikke så mye hun heller. Men jeg synes denne sesongen er litt bedre enn den forrige da.

Det er min mening. 

Anonymkode: 0543b...d0d

Enig.. Ørjan blogger vel ikke noe særlig han heller? Eller blogger han i det hele tatt? I går handlet det jo om han og ikke Marna. Spolte fort over, noe så gørr, driter i de komiker showene hans.. Samme med Tonje, hun er kjedelig, blogger jo heller ikke. De samegreiene og reindriften appellerer ikke til meg at all, noe så kjedelig å se på.

Kunne også ønske det var med flere toppbloggere. Skjønner heller ikke hvorfor JAR OG LAR er med. Kunne tenkt meg og sett Kristina Andersen, Marthe Borge, Ida Wulf, Pilotfrue, og fotballfrue.. kanskje Andrea Badendyck og Rannveig Heitmann og :fnise:

Endret av Sitronmelis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sitronmelis skrev:

Lurer jeg på også. Jeg tenkte bare æsj, der hun lå i sengen de sikkert nettopp hadde hatt sex i og filmet seg selv :fnise:

 

 

Enig.. Ørjan blogger vel ikke noe særlig han heller? Eller blogger han i det hele tatt? I går handlet det jo om han og ikke Marna. Spolte fort over, noe så gørr, driter i de komiker showene hans.. Samme med Tonje, hun er kjedelig, blogger jo heller ikke. De samegreiene og reindriften appellerer ikke til meg at all, noe så kjedelig å se på.

Kunne også ønske det var med flere toppbloggere. Skjønner heller ikke hvorfor JAR OG LAR er med. Kunne tenkt meg og sett Kristina Andersen, Marthe Borge, Ida Wulf, Pilotfrue, og fotballfrue.. kanskje Andrea Badendyck og Rannveig Heitmann og :fnise:

Nei, Ørjan blogger ikke og skjønner ikke hvorfor han får så mye tv tid? Jeg er veldig glad for at verken han bryte fyren og laksebrødrene fra forrige sesong ikke er med denne sesongen. De spolte jeg bare over.

Jeg synes castingen fra forrige sesong og denne er dårlig. Jeg vil ha med ordentlig bloggere og ikke folk som så vidt blogger! 

De jeg liker best er Pappahjerte og kona :) Følger bloggen hennes. 

Anonymkode: 0543b...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Ørjan blogger ikke og skjønner ikke hvorfor han får så mye tv tid? Jeg er veldig glad for at verken han bryte fyren og laksebrødrene fra forrige sesong ikke er med denne sesongen. De spolte jeg bare over.

Jeg synes castingen fra forrige sesong og denne er dårlig. Jeg vil ha med ordentlig bloggere og ikke folk som så vidt blogger! 

De jeg liker best er Pappahjerte og kona :) Følger bloggen hennes. 

Anonymkode: 0543b...d0d

Han gjorde nok da bloggerne ble spilt inn: http://www.orjanburoe.com 

Ikke så mye nå lenger da, ser det ut til.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Ørjan blogger ikke og skjønner ikke hvorfor han får så mye tv tid? Jeg er veldig glad for at verken han bryte fyren og laksebrødrene fra forrige sesong ikke er med denne sesongen. De spolte jeg bare over.

Jeg synes castingen fra forrige sesong og denne er dårlig. Jeg vil ha med ordentlig bloggere og ikke folk som så vidt blogger! 

De jeg liker best er Pappahjerte og kona :) Følger bloggen hennes. 

Anonymkode: 0543b...d0d

Enig med laksebrødrene og bryteren. Men at Pappahjerte var underholdende?! Syns han fremsto som en "enkel sjel". 

Anonymkode: ce622...5d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med laksebrødrene og bryteren. Men at Pappahjerte var underholdende?! Syns han fremsto som en "enkel sjel". 

Anonymkode: ce622...5d8

Sa ikke at han var så underholdning, men liker uansett å følge han og kona :) 

Anonymkode: 0543b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dokuserien ”Bloggerne” er tilbake i en ny sesong hvor vi får stifte bekjentskap med noen nye fjes og ikke minst følge profilene vi kjenner godt fra tidligere. I den sjette sesongen av serien følger vi ni personer kjent fra blogger og sosiale medier.

Anonymkode: 87c47...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Ørjan jeg! Gøy å se showet hans.

Anonymkode: 9984f...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt som bestekompisen til SE skal skvise seg inn i bloggerne da. I Anniken sine innslag og i innslaget til AB. Hvorfor er han overalt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, smartbimbo skrev:

Voldsomt som bestekompisen til SE skal skvise seg inn i bloggerne da. I Anniken sine innslag og i innslaget til AB. Hvorfor er han overalt? 

Samme lurer jeg på. Han dukker opp overalt. Hvem er han egentlig? 

Anonymkode: 0543b...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...