Gå til innhold

Er det min feil at min datter mobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder? Man skal sende hver eneste unge som gjør noe feil til psykolog? Får være grenser for ansvarsfraskriving. Oppdragelse skjer i hjemmet, og vi andre sosiale instanser, skole, og venner. Sosialisering rett og slett. Men å mene at PSYKOLOGER skal ta ansvar for straff og konsekvenser for barn som har plaget andre barn blir fullstendig tåpelig. Hvis de er et problembarn og foreldrene ikke får bukt med det på egen hånd kan de få hjelp fra utenforstående, men det blir noe annet. 

Anonymkode: 43f1d...a0a

Nødt til det når foreldre er for dumme til å gjøre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
20 timer siden, Jolene skrev:

Dersom barn mobber har ikke foreldrene greid å lære dem folkeskikk, omtanke for andre og generell dårlig oppdragelse. Så ja, man er en dårlig forelder dersom man har et barn som mobber.

Er helt enig! 

Alle kan nok oppleve at ens barn sier eller gjør noe stygt mot andre barn, men om man som forelder slår beinhardt ned på det straks man får høre om det, så gjør ikke barnet det igjen. Det handler om oppdragelse!

Tror tråden er trolling. Blir for dumt rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 20.43, Maleficenta skrev:

Tror det handler om at foreldre ikke tenker over at barna kan plukke opp ting de sier om andre foran de. Snakker foreldrene gjerne litt nedsettende om naboen så hører barna det og tar etter.

Da gir jo ikke foreldrene god oppdragelse.

På 20.2.2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Dette er litt for A4, det handler litt om hvilket miljø de også havner oppi på skolen. Er enig i at foreldre oftest har skyld men alt er ikke firkantet A4. Men den du sitere gjorde i det minste alt riktig når hun fikk vite det, motsetning til TS som jeg er sjokket over. 

Anonymkode: 40804...1e7

Er enig med deg at hun i det minste tok grep når hun fikk vite om det. Det er jo bra.

På 20.2.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Ja du er sikkert en bedre foreldre enn meg som har oppdratt barnet ditt på riktig måte . Jeg har sikkert noen feil her og der og det er vel naturlig. Vi er ikke supermennesker, men vi håndterer det og tar tak i det om barnet gjør feil. Det er forskjellen. Jeg tror iallefall på at vi alle kan gjøre feil i livet :) Det er menneskelig men da ber man om unnskyldning . Tror du virkelig at ditt barn gjør alt rett selv om man har lært det det? Livet er ikke sort/hvitt dessverre.

Anonymkode: e1ae6...a10

Wow, noen som følte seg tråkket på tærne? Tolker at utifra hvordan du svarer, så var det en viss sannhet i det jeg skrev :)

På 21.2.2017 den 15.52, HarryDotter skrev:

Er helt enig! 

Alle kan nok oppleve at ens barn sier eller gjør noe stygt mot andre barn, men om man som forelder slår beinhardt ned på det straks man får høre om det, så gjør ikke barnet det igjen. Det handler om oppdragelse!

Tror tråden er trolling. Blir for dumt rett og slett.

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget til ts viser en helt utrolig ansvarsfraskrivelse. Det er da ikke mobbeofferet og foreldrene som skal forandre seg,det er det mobberen som skal gjøre. Det er kun mobberen sin skyld, og mobbing ødelegger utrolig mye for et barn.

Det vet jeg svært godt. Å omtale barnet din datter mobber,som sær og rar, gjør så vondt. La alle barn få være som de er,lær heller barna toleranse og respekt for andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

Men.. ærlig talt. 

1. Har hun skrevet noe slikt på en annen sin pult mobber hun ikke "tydeligvis". Hun mobber. 

2. Man kaller ikke ungdommer for verken enstøing, sær og rar. Uansett.

3. Det er ikke hennes foreldrene sitt ansvar. Det er først og fremst din datter og dere som foreldre. 

4. Det har ingenting å si at hun er flink på skolen og god ellers. 

Det er jo ikke en eneste fornuftig uttalelse i innlegget ditt? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om mora til ei som mobbet meg på ungdomsskolen. Hun kom med alle mulige forklaringer for å rettferdiggjøre at dattera hennes mobbet meg. På en foreldrekonferanse hvor foreldrene til mobberne mine, lærer og foreldrene mine deltok for å finne løsning på mobbeproblemet presterte hun å si (høyt i plenum med pappa tilstede) at "vi måtte jo forstå at de andre jentene i klassen ikke kunne tvinges å være med meg når jeg var så rar". Sant nok det, ingen kan tvinge noen til å være med andre, men det var ikke det som var poenget, poenget var å få foreldrene til å jobbe sammen slik at min skolehverdag ikke ble ødelagt av andre (eks ryktespredning, stygge kommentarer og aktiv utestengelse). 

Jenta di har lov til å tenke hva hun vil om andre, men det er ditt ansvar som foreldre å lære henne at hun allikevel ikke skal behandle andre dårlig, til tross for at hun kanskje misliker en person. 

Anonymkode: ac6b7...cc9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

Kjenner du selv mobbe-offeret? Hva vet du om henne i det dype? At hun er einstøing, sær og rar, kan ha mange ulike årsaker. Uansett om du i det hele tatt har riktig oppfatning av henne. Hvis datteren din mobber henne og du vet at hun gjør det, - hva er årsaken til at du lar din datter holde på? Hvorfor skal foreldrene til mobbe-offeret ta ansvar? Det er ikke deres skyld!! Her er det du og den andre forelderen til jenta di samt venninnes foreldre som skal ta tak sammen med skolen. Det som kan skje er at familien til offeret til slutt velger å flytte. En av årsakene til at offeret, ifølge deg er en einstøing som er sær og rar, kan også være måten hun behandles på av andre rundt henne. 

På 20.2.2017 den 19.21, Jolene skrev:

Dersom barn mobber har ikke foreldrene greid å lære dem folkeskikk, omtanke for andre og generell dårlig oppdragelse. Så ja, man er en dårlig forelder dersom man har et barn som mobber.

Vel... Jeg gikk i klasse med 22 andre elever på ungdomsskolen. Jeg og ei jente til ble mobba av hele resten av klassen. Jeg og denne jenta var ikke venner og likte egentlig ikke hverandre. Er foreldrene til alle de 20 andre elevene i klassen dermed stemplet som dårlige? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du får flere barn for verden trenger ikke drittsekker . Tipper dattera har arva mor sine holdninger . Det er din feil at hu mobber du er en dårlig mor Ts .. vet du hvordan mobbing kan ødlegge liv? Enkelte tar livet sitt eller blir narkomane . Snakker av erfaring og bekjente som har blitt mobba . Du er et dårlig mennneske Ts som ikke har selv innsikt og nekter påta deg ansvar . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, February 20, 2017 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Du, den var stygg! Nei, jeg har ikke lært henne å mobbe. 

Anonymkode: 851ff...97f

Syns det var stygt da du mente at hun som ble mobbet var rar og at hennes foreldre burde gjøre noe! Hva skal de gjøre for noe da? Fortelle datteren at det er henne det er noe galt med, og at hun må forstå at idioter mobber henne fordi det er henne som er problemet? Det er aldri en god grunn til å mobbe andre! Aldri!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Millimani skrev:

Vel... Jeg gikk i klasse med 22 andre elever på ungdomsskolen. Jeg og ei jente til ble mobba av hele resten av klassen. Jeg og denne jenta var ikke venner og likte egentlig ikke hverandre. Er foreldrene til alle de 20 andre elevene i klassen dermed stemplet som dårlige? 

Ja, kombinert med en elendig lærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

Fy fader nå ser jeg rødt. Har det streifa det blåøyde hodet ditt at jenta er en enstøning fordi hun blir jobbet og frøset ut? Typisk jentejobbing- stygge ord og utestenging. Og du mener at du og ditt barn ikke er del av problemet? Jo dere ER problemet.

jeg var hun "enstøning sære", en sånn du og ikke ditt barn hadde likt. Istedenfor en barndom fylt av gode minner med venner er barndommen fult av minner av dypeste fortvilelse og kamp for å få innpass. Men neida, de "mamma sine gulljenter" skrev stygge ting på lapper, fniste å lo, ekskluderte. Begynte det nye i klassen sa de "ikke bli kjent med henne, fordi hun er sånn sånn og sånn"  Og når skolen og mine foreldre tok det opp med foreldrene var de akkurat som deg, og tok det ikke på alvor "min Anna er skoleflink og så god, man kan ikke være venn med alle dere" 

og hvorfor sær? Når man blir ekskludert og og plaget og alt man gjør er galt, da blir man redd for de mest normale ting. Og i dine øyne sær.

disse flinke pikene er i dag voksne på 27-år, og skriver og skryter på Facebook om hvor mye de er imot mobbing. Haha de skulle bare vist!  Senfølgene av hva de gjorde må ikke de leve med, det må JEG leve med. og min følgesvenn i lidelsene, hun som ble utsatt for det samme, hun taklet ikke livet mer og valgte døden.

Så på vegne av alle mobbeoffre OPPDRA UNGEN DIN. Hun er ikke bare din lille perfekte prinsesse. Lær empati, medfølelse, at alle er forskjellige. Og er det noen man ikke liker eller synes er rar holder man det for seg selv, fordi ingen skal måtte plages for å ikke passe inni andres sitt bilde.  Mobbing ødelegger liv! 

Endret av aicelain
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig å lese. TS du har lært dette til din datter. Her må du slutte med dritten din selv og være et godt eksempel for datteren din. Deretter får du banke i bordet og få slutt på mobbingen. Det er helt utrolig hvor ødeleggende slikt er for andre mennesker.

Anonymkode: 6fd84...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

For det gjør ikke du da nei.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...