Gå til innhold

Er det min feil at min datter mobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Ut fra hvordan du skriver her, har din datter lært å bli en mobber av deg, så ja; du er problemet. 

Du, den var stygg! Nei, jeg har ikke lært henne å mobbe. 

Anonymkode: 851ff...97f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er problemet. Hva med å gi gode holdninger.

Anonymkode: abedb...e9b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som du skriver om den andre jenta å at foreldrene får gjøre noe med henne så er det DIN feil at ungen din mobber ja. Du skal lære henne opp til at alle er forskjellige å det bare er noe man må godta. Men at du klarer å sitte å skrive at hun er sær og rar? Her er det du som skal skjerpe deg, og ungen din 

Anonymkode: bc6c2...d2b

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det vinterferie eller? For jeg håper virkelig du ikke finnes

Anonymkode: 1b09b...4a5

Jada, det er vinterferieuke i enkelte deler av landet. Og neste uke er det vinterferie i andre deler av landet, så da vet vi hva vi kan vente oss fremover. :fart2:

Anonymkode: fdb92...f0d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid foreldrenes feil at unger begynner å mobbe (gruppepress etc), men det er ALLTID foreldrenes feil om unger fortsetter å mobbe etter å ha blitt tatt for det.

Skjerp deg ts, og få datteren din til å oppføre seg mot andre!

Anonymkode: 59e04...a4b

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barn mobber har ikke foreldrene greid å lære dem folkeskikk, omtanke for andre og generell dårlig oppdragelse. Så ja, man er en dårlig forelder dersom man har et barn som mobber.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at de som mobber, i dette tilfellet din datter og hennes venninne, i utgangspunktet er problemet. Dersom du mener foreldrene til mobbeofferet burde ta ansvar og rydde opp i den forferdelige situasjonen barnet deres befinner seg i er det jammen på tide for deg å løfte blikket fra din egen navle og se deg litt rundt. Man vil gjerne tro best om sine egne, og dette fører ofte til at foreldre som har barn som mobber ikke innser at barna deres har problemer, og disse får ofte hjelp og veiledning altfor sent. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, den var stygg! Nei, jeg har ikke lært henne å mobbe. 

Anonymkode: 851ff...97f

Jo, det har du. Når du skriver det du gjør her, viser du med dine holdninger mot denne jenta og hennes foreldre at du er den som påvirker din datter negativt. 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At mobbeofferet er en særing kommer deg eller datteren din ikke noe ved. Det er din holdning som er problemet. Hun har lært at hun kan fint gjøre det hun vil og at skylde på andre. Du har lært henne dette. Ditt problem og du må rydde opp detter her!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Hvordan er IKKE datteren din problemet når du har blitt konfrontert med tydelig dårlig oppførsel? Hun har kalt et annet barn for stygt, og i tillegg til det skrevet på en pult som er brudd på ordensregler. 

Slik jeg ser det, og utifra svarene her slik de fleste ser det, så er datteren ditt et problem. Du har et ansvar for å ta tak i dette enten du vil eller ikke. Og hvis du ikke gjør det håper jeg hun blir utvist, sånn at du tar til vett. Hun er et barn, men du er voksen og du burde ikke la verken datteren din eller andre barn lide fordi du ikke orker å få hodet ut av ræven og ta litt ansvar. 

Mvh Rainstorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar

Der har du grunnen til at datteren din mobber denne jenta. Holdningen din.

Anonymkode: f2858...c68

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min (sammen med sin venninne) mobber tydeligvis en jente i klassen. De har visst skriblet på pulten hennes, "Xxxxx den stygge", med blyant. Hun som blir mobbet er litt einstøing, litt sær, rar. Foreldrene hennes får vel ta ansvar og gjøre noe med det, synes jeg. Min datter er flink på skolen, så god ellers, så jeg forstår ikke helt at hun skulle være problemet.

Anonymkode: 851ff...97f

Her beviser du at du har noen holdninger som antageligvis datteren din har plukket opp. Du mener det er foreldrene til mobbeofferet som skal ta ansvar? Ikke foreldene til de som mobber?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...