Gå til innhold

Øst-Europeisk utseende, hva menes med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser noen ganger ved etterlysninger at man skriver at noen kan ha hatt en østeuropeisk utsende. Hva legger man egentlig i det? Det virker som en veldig upresis formulering. Jeg har vært i både Polen og Sant Petersburg, men jeg synes de fleste så ganske norske ut.

Noen Nordmenn ser jo også ganske rusisske ut, eller i alle fall slik vi stereotypisk, mener er Østeuropeisk.

 

Peter Stormare sa at han fikk rollene fordi noen mente han han så ut som en russisk gangster.

a651277b6c2ad0e0fa257f60d1533560.jpg

 

Grandhagen kunne ha spilt russisk KGB general i hvilken som helst film :

043ba4cb-234e-4466-9485-9699c45dda85?fit

 

Ser disse kjendisene norsk eller østeruopeisk ut ? :

image.jpg

cappelen.jpg

HANS-WILHELM-STEINFELD.jpg

 

Anonymkode: 9d535...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med sånne etterspørsler ser de etter det som er stereotypen av et folk. Med skandinavere er det gjerne blondt hår, blå øyne, "pene" trekk. Østeuropeere (slavere) ser mindre pene ut, men røffere og mandigere. Du kan aldri være 100% på om noen er slavisk eller norsk, men hvis du har 100 folk du skal gjette mellom får du nok rett oftere enn du tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst-europeere har gjerne dårligere tenner og større neser, tenker jeg. 

Anonymkode: 25fce...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte lett å se hvem som er fra østeuropa, synes jeg. Aldri en regel uten unntak, men disse trekkene er typiske: Musebrunt og pistrete hår, tettsittende og molefonkne øyne, og flatt bakhode. 

Anonymkode: 8c8ba...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i butikk, og kan ofte umiddelbart se at enkelte kunder er slaviske før de i det hele tatt har sagt et ord. 
Jeg synes det er vanskelig å peke på nøyaktig hva som gjør det, men jeg har nesten alltid rett.

Anonymkode: ff45e...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lettere å se om noen er fra Serbia, Tsjekkoslovakia eller Bulgaria. Men Polen, Estland og nord Russland.

er vanskeligere .

Anonymkode: dc68e...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst Europeiske menn har ofte flatt bakhode, stritt kort hår, utstående ører og stålblå små øyne. Og store smil med skjeve tenner :-)

Endret av RaraAvis78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ofte runde ansikter med markante trekk, og lyseblå øyne. 

Anonymkode: ffec4...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser lett om noen er øst-europeer. Mennene har ofte veldig markerte kinnbein, store neser, litt gul/grå i huden og ofte grønnblå øyne. Veldig ofte er de også hent kortklippet uten noen bestemt frisyre.

Kvinner har også den litt gul/grå skjæret i huden, grønnblå øyne. Ofte rødt hår, eller gulbleket med mørk ettervekst. Ser det også ofte på klærne og måten de sminker seg på.

 

 

Anonymkode: ca705...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer markante trekk, gjerne større neser som er veldig "rette" og gjerne med en liten bump på, mer tettsittende øyne, større øyenbryn, veldig slanke (for jentenes del)

Anonymkode: 1afdb...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lavere panne og benet som er over øyenbrynet står mer ut. Nordmenn har høyere, flatere panne. Nordmenn har mindre nese, mindre grovt hakeparti og ikke så markerte kinnben.

Anonymkode: 360db...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarer ikke å se om folk er fra øst-Europa sånn uten videre....

Anonymkode: 940f7...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kvinner har også den litt gul/grå skjæret i huden, grønnblå øyne. Ofte rødt hår, eller gulbleket med mørk ettervekst. Ser det også ofte på klærne og måten de sminker seg på.

 

 

Anonymkode: ca705...a0b

Jeg er kvinne fra Øst, så jeg har møtt mange kvinner derfra, hovedsaklig fra Baltikum og Polen. Og det er forsvinnende få som ser ut som du beskriver, så jeg lurer på hvor dere ser de kvinnene og til og mes hevder at stort sett alle ser sånn ut. Det er jo ikke sant i det helle tatt. Til og med i min lille hjemby som er ikke særlig avansert ser ikke kvinner sånn ut.

Anonymkode: 9ee8d...2e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene fra østeuropa kan være utrolig vakre. De er iallefall vakrere enn mennene. Så en gang en kvinne fra øst med høye kinnben, litt skrå asiatisk lyse øyne og blondt langt hår.  Hun var utrolig vakker og så ut som en hulder fra de norske fjell og skoger.  Nordisk lys med litt asiatiske trekk er vakkert !

Anonymkode: 9c75f...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 20.2.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Jeg ser noen ganger ved etterlysninger at man skriver at noen kan ha hatt en østeuropeisk utsende. Hva legger man egentlig i det? Det virker som en veldig upresis formulering. Jeg har vært i både Polen og Sant Petersburg, men jeg synes de fleste så ganske norske ut.

Noen Nordmenn ser jo også ganske rusisske ut, eller i alle fall slik vi stereotypisk, mener er Østeuropeisk.

 

Peter Stormare sa at han fikk rollene fordi noen mente han han så ut som en russisk gangster.

a651277b6c2ad0e0fa257f60d1533560.jpg

 

Grandhagen kunne ha spilt russisk KGB general i hvilken som helst film :

043ba4cb-234e-4466-9485-9699c45dda85?fit

 

Ser disse kjendisene norsk eller østeruopeisk ut ? :

image.jpg

cappelen.jpg

HANS-WILHELM-STEINFELD.jpg

 

Anonymkode: 9d535...cf7

De ser østeuropeiske ut. Hodeformen og øyeformen er typisk det syns jeg da. 

Noen ganger merker man det visst på klærne/klesstil også. Syns ikke nordmenn ser østeuropeiske ut? Syns nordmenn ser ut som eh nordmenn. 

Anonymkode: 08a8c...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...