Gå til innhold

Går kvaliteten ned på kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg tør ikke å delta i diskusjoner lengre under brukernavn fordi jeg opplevde stygge PM, latterliggjøring, personangrep og forfølgelse. Jepp, noen brukere fulgte faktisk etter meg for å kommentere i alle tråder jeg skrev i. Koste meg veldig her inne når jeg først ble medlem, men nå orker jeg ikke mer. Holder meg langt unna innvandrings- og feminismedebatter. Da vet jeg at jeg kommer til få hets av de mannlige brukerne her inne.

Anonymkode: 338c8...76e

Det med å bli "forfulgt" i andre tråder etter en diskusjon har jeg også opplevd (godt å vite at jeg ikke er den eneste). Da gikk jeg over til å kun diskutere anonymt, så sluttet jeg helt å diskutere, for diskusjonsmiljøet var så giftig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde vise forståelse. Tenk om du kjedet seg sånn at det å se på gresset vokse, ble gøy. Det er der telletråder kommer inn i bildet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
På 20.2.2017 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Det er et klart større innslag av menn her på forumet enn det var for 5-10 år siden. Og da går naturlig nok kvaliteten ned.

Det er som med utesteder på byen. Blir det for mange menn, så er det kroken på døra.

Anonymkode: 6d6c0...3f1

På 20.2.2017 den 16.56, antbug skrev:

Enig. Da jeg var ny her for et drøyt halvår siden var jeg sjokkert over alt kvinnehatet og den aggressive tonen, men nå har jeg blitt så vant til det at jeg knapt reagerer. Det skal ikke være sånn. Har dere noen gang fått svar på hvorfor de lar dem få holde på? 

Iblant lurer jeg på om de får betalt for å spre kvinnehat og sørge for at det skapes nye feminister ;)  Og rasismen er til tider så drøy at jeg lurer på om de som står bak kan være vel bevarte. Det er i det hele tatt så mye hat her at det er skremmende, og det dukker opp når som helst og i alle typer tråder.

Det blir skrevet mye om sexisme her i tråden og om kvinnehat. Men etter det jeg merker, er det faktisk mye verre den andre veien. Det eneste som kan minne om kvinnehat her på forumet, er egentlig trådne som kritiserer feminismen og at gjerne gutter faller fra på grunn av dem.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Froning skrev:

Alltid lurt på hvordan dette forumet hadde vært hvis ab-funksjonen ble fjernet.

Lurer også på hva den egentlige grunnen til at den brukes så ofte. Har selvsagt egne tanker om dette. Trodde funksjonen egentlig var ment for å hindre at sensetiv informasjon ble knyttet opp mot brukernavn.

Tar jeg feil her?

Jeg bruker AB funskjonen relativt mye, og kun på "uskyldige" innlegg. Men jeg har opp gjennom årene vært såppss mye og lenge her på KG, at om du også har vært litt på KG, og kjenner meg privat, så er det ikke forferdelig vanskelig å gjenkjenne hvem "Alice123" er.

Derfor bruker jeg AB når jeg skriver at jeg jobber som barista, at jeg var på restaurant X i helga, at jeg skal til London i påsken, at søsteren min studerte på UiT og var veldig fornøyd etc. For å gjøre det litt vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/20/2017 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Synes det har blitt et fryktelig stort fokus på peniser og penisstørrelser de siste årene. Greit nok, det er forståelig at kvinner ønsker å diskutere peniser, men det blir så fryktelig ensidig, og bærer mer preg av å rakke ned på menn enn et ønske om å opplyse.

Bortsett fra det synes jeg nivået er det samme nå som for ti år siden. Lavt.

Anonymkode: 6d6c0...3f1

Ja, for det er jo ikke nesten utelukkende menn som poster de trådene.. -.- 

Anonymkode: fc37d...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Det blir skrevet mye om sexisme her i tråden og om kvinnehat. Men etter det jeg merker, er det faktisk mye verre den andre veien. Det eneste som kan minne om kvinnehat her på forumet, er egentlig trådne som kritiserer feminismen og at gjerne gutter faller fra på grunn av dem.

Nei. Det er masse kvinneforakt og stereotypi her inne. Men mange forstår ikke selv engang at det er det de driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Nei. Det er masse kvinneforakt og stereotypi her inne. Men mange forstår ikke selv engang at det er det de driver med. 

Jeg ser ingen kvinneforakt ..., alt jeg ser er kritikk av feminisme, som blir hevdet fører til bortfall av enkelte dårligerestilte.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
19 minutter siden, Alice123 skrev:

Det med å bli "forfulgt" i andre tråder etter en diskusjon har jeg også opplevd (godt å vite at jeg ikke er den eneste). Da gikk jeg over til å kun diskutere anonymt, så sluttet jeg helt å diskutere, for diskusjonsmiljøet var så giftig.

På hvilken måte er det ille for deg at du blir forfulgt på et forum? Jeg får meldinger i hytt og gevær, jeg ignorerer bare de som ikke er relevante. Snakk om å skape sine egne problemer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jonasmann skrev:

På hvilken måte er det ille for deg at du blir forfulgt på et forum? Jeg får meldinger i hytt og gevær, jeg ignorerer bare de som ikke er relevante. Snakk om å skape sine egne problemer :laugh:

Mulig det ikke er et problem for deg, men jeg syntes det var ubehagelig å at alle trådene jeg deltok i ble ødelagt av at en AB drev med personangrep på meg. Dette også i helt uskyldige tråder som handlet om favorittretter og "hva bør jeg få med meg i Paris?".

At du ikke syntes det er ubehagelig er helt greit, men jeg syntes det er ekkelt, og det er faktisk helt greit det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Jonasmann skrev:

Jeg ser ingen kvinneforakt ..., alt jeg ser er kritikk av feminisme, som blir hevdet fører til bortfall av enkelte dårligerestilte.

... som tidligere nevnt, tråder typ: "hvorfor er alle norske kvinner horer"?, "Er feminister pro innvandring fordi de liker mørk kuk? "Lesber et bare kvinner som ikke kan få seg en mann", "hvorfor er damer så dumme at de ikke liker oss snille menn men bare de slemme"?  osv osv er det MASSE av her inne. Hva har dette med "kritikk av feminisme" å gjøre? Du kan fornekte det så mye du vil men det endrer ikke faktum at mange med store kvinne-issues kommer hit for å ta ut aggresjonen sin og ventilere alle de vrangforestillinger de har ovenfor kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane

Telletrådene er ikke noe problem slik jeg ser det. Den bolken er jo inne på sosial prat, og meningen der er nettopp slike aktiviteter. Hvorfor bry seg om det? Hvis man ikke orker å delta i den slags tråder, er det bare å ignorere dem og ikke delta. Enkelt og greit. Hvis man ikke har noe annet å henge seg opp i, kan det være.

Noe som er et større problem, er all denne sensuren moderatorene bedriver. Man kan nesten ikke mene noe som helst, før de finner på en eller annen dum grunn for å ta det vekk. Det gjelder i stor grad på rampelys. En annen ting som er plagsomt, er alle disse idiotene som bare skal lage kvalme, uten å bidra med noe konstruktivt. Disse får holde på med å ærekrenke andre brukere i lang tid, før det kanskje blir en reaksjon fra moderatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, Gregor Clegane skrev:

Telletrådene er ikke noe problem slik jeg ser det. Den bolken er jo inne på sosial prat, og meningen der er nettopp slike aktiviteter. Hvorfor bry seg om det? Hvis man ikke orker å delta i den slags tråder, er det bare å ignorere dem og ikke delta. Enkelt og greit. Hvis man ikke har noe annet å henge seg opp i, kan det være.

Noe som er et større problem, er all denne sensuren moderatorene bedriver. Man kan nesten ikke mene noe som helst, før de finner på en eller annen dum grunn for å ta det vekk. Det gjelder i stor grad på rampelys. En annen ting som er plagsomt, er alle disse idiotene som bare skal lage kvalme, uten å bidra med noe konstruktivt. Disse får holde på med å ærekrenke andre brukere i lang tid, før det kanskje blir en reaksjon fra moderatorene.

Jeg bryr meg heller ikke om telletrådene. Enig i at modereringen er merkelig. For min del blir det litt sånn at om jeg har brukt ganske mye tid på å formulere meg i en bestemt tråd også blir jeg avfeid med en kjip "one liner", åpenlys stråmann argumentasjon og/eller påstander uten hold i virkeligheten, -  så tenker jeg at dette gidder jeg rett og slett ikke. Så da tar jeg den saklige hatten av. Dessverre. Tror det skjer med ganske mange, at de orker rett og slett ikke å bruke energi på å holde seg saklig når man får så mye piss servert tilbake. En annen ting jeg synes er teit er de som irriterer seg grønn om en åpenlys trolletråd eller en "sosial prat" tråd sporer av med at folk er hyggelig med hverandre og tøyser litt. Noen går rundt på forumet her som selverklært tyttebærpoliti og skal sørge for at alle andre oppfører seg. Det dreper litt av sjarmen med forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er enig med deg. Jeg skal prøve å finne et bedre forum.

Anonymkode: 0454e...7ff

Prøv manneguiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg bryr meg heller ikke om telletrådene. Enig i at modereringen er merkelig. For min del blir det litt sånn at om jeg har brukt ganske mye tid på å formulere meg i en bestemt tråd også blir jeg avfeid med en kjip "one liner", åpenlys stråmann argumentasjon og/eller påstander uten hold i virkeligheten, -  så tenker jeg at dette gidder jeg rett og slett ikke. Så da tar jeg den saklige hatten av. Dessverre. Tror det skjer med ganske mange, at de orker rett og slett ikke å bruke energi på å holde seg saklig når man får så mye piss servert tilbake. En annen ting jeg synes er teit er de som irriterer seg grønn om en åpenlys trolletråd eller en "sosial prat" tråd sporer av med at folk er hyggelig med hverandre og tøyser litt. Noen går rundt på forumet her som selverklært tyttebærpoliti og skal sørge for at alle andre oppfører seg. Det dreper litt av sjarmen med forumet.

Du har jo opprettet telletråd selv

Anonymkode: 197cb...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo opprettet telletråd selv

Anonymkode: 197cb...149

Sarkasme baby. Look it up.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Sarkasme baby. Look it up.. 

Hersketeknikk funker dårlig 

Anonymkode: 197cb...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert vært her for lenge, men jeg finner sjeldent tråder jeg gidder å svare på i forhold til før. Akkurat nå virker det som om 80% av trådene er dårlig trolling av typen "Hvorfor kan ingen kvinner kle på seg sokkene selv?", "Hvorfor er alle menn kakerlakker?", "Derfor hater kvinner små peniser" og "Menn misliker kvinner med overarmer". :vetikke: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det mest ødeleggende for KG er hvor stygge svar folk gir. Det er så mange som er så uhøflige og sårende og stygge i munnen, at jeg ofte går ut av diskusjoner så snart jeg kjenner dem igjen. Å starte tråder har jeg helt sluttet med, det ender alltid i drittslenging og personangrep uansett hva man nå prøver å diskutere. 

Jeg er på et par andre forum, hvor dette ikke er et problem i det hele tatt. Kanskje det har noe med at disse forumene er spesifikke for en viss målgruppe (et treningsforum og et annet forum for folk som deler en viss fritidsinteresse). Der er folk støttende, og om noen prøver å slenge med leppa blir det hardt slått ned på, både av moderatorer og andre brukere, så de blir hevet rett ut. 

Anonymkode: 498d3...812

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...